درخواست مدیران البرز از وزیر/ هیئت دولت کمک کند بزرگراه همت و قطار شهری راه بیفتد

مراسم افتتاح بلوار سربازان گمنام با حضور وزیر اطلاعات ،استاندار،نمایندگان مجلس ، اعضای شورای دوره چهارم، شهردار و دیگر مسئولان شهری برگزار شد.

نیوشا فتحی زاده - خبرآنلاین- البرز: این بلوار که با اعتباری بالغ بر 250 ملیارد ریال افتتاح شده است،2/2 کیلومتر طول داشته و در اجرای آن تمامی اصول رعایت شده است و 5 سوله تحقیقاتی و استخر که آب این مجموعه ها را تامین می کرد و مانع اجرای پروژه بود، طبق تدابیر اندیشیده شده به مکان های جدید انتقال یافت.
آیت الله علوی در آیین افتتاح این بزرگراه اظهار داشت: اسلام به عمران و آبادی سرزمین ها نگاه خاص داشته و به الزام باید با دشمنی می جنگیده و به نیروهای رزمنده سفارش می کرده که درختی قطع نشود، مزرعه ای به آتش کشیده نشود، شهری خراب نشود و انسان ها را به علاقمندی سرزمین و زادگاه توصیه می کند.
وی افزود: یکی از اثار ایمان انسان این است که وطن خود را دوست داشته باشند و این دوست داشتن باعث آبادی سرزمین ها می شود و با تشکر از عزیزانی که عشق و علاقه خدا به وطن ها و نظام جمهوری اسلامی را در قالب آبادسازی و عمران جای جای میهن اسلامی نشان می دهند و در این افتتاح از مدیریت شهری کرج( شورا و شهرداری) استاندار البرز، امام جمعه، نمایندگان مردم و... که این خدمات در شرایطی که کشور با تحریم ها رو به رو است تشکر می کنم.
علوی ادامه داد: امسال شاهد تخصیص جذب بودجه عمرانی و انجام فعالیت های عمرانی در سطح کشور بوده ایم و خوشحالیم که این پروژه به دست شورا و شهرداری و به نام سربازان گمنام نامگذاری شده و افتتاح می شود و در آینده ای نه چندان دور شاهد افتتاح هر چه بیشتر این پروژه ها باشیم.
علی ترکاشوند شهردار کرج با اشاره به تاریخچه شهرداری گفت : هیچ نهادی مشابه شهرداری ها وجود ندارد که بیش از 200 وظیفه به صورت درآمد هزینه ای بر دوش داشته باشد. بعد از سرشماری سال 90 حدود 8/70 درصد با توجه به میزان جمعیت فعلی (75 میلیون نفر) در شهرها و کمتر از 30 درصد در روستاها زندگی می کنند ومتولی این 702 درصد بلای 1300 شهرداری است.
وی با تاکید بر اهمیت مدیریت شهری بیان کرد:باید طبق برنامه سوم و چهارم توسعه 23 وظیفه از دولت به مدیریت شهری و شورا واگذار می شد که تحقق نیافته است و این امر میسر نمی شود مگر با تقویت مدیریت های محلی.
شهردار کرج در خصوص این پروژه اضافه کرد : 30هزار مترمربع فضای سبز ایجاد شده و 6 هزار مترمربع جداسازی موسسه با دیوارهای بتنی انجام شده است.همچنین روشنایی مسیر و احداث خط فشار متوسط برق و معارض های برداشته شده از دیگر اقدامات انجام شده این پروژه می باشد.
عزیز اکبریان ،نماینده شهر کرج با اشاره به شعار امثال ،همدلی و همزبانی بین شورا،شهرداری،نمایندگان،مسئولین و استاندار بسیار خوب انجام شده و چندین پروژه های بزرگ دیگر همانند این بزرگراه در حال اجرا است.
وی ادامه داد:0.3 درصد خاک ایران ،4 درصد جمعیت ایران و همچین یک درصد راه های کشور را داریم،ولی 18 درصد ترافیک کشوربر دوش استان البرز است.لذا نیاز است که به البرز عنایت و توجه خاصی شود تا با همت شورا و شهرداری کرج،حرکت های عمرانی بیشتر شود. زیرا اکنون رشد جمعیت 3درصد است و با این میزان رشد،امکانات موجود در استان دیگر پاسخگوی جمعیت روبه رشد نخواهد بود.
محمود دادگو در ادامه این مراسم گفت: یکی از مهم ترین معضلات کرج ترافیک بالا آلودگی هواست که این موضوع خود باعث سانحه و مشکلات بسیاری برای مردم شهر می شود. این مسئله یک مشکل جدی است و به هیچ عنوان تقصیرها به گردن مدیریت شهری نیست؛ چون البرز یک شهر مواصلاتی و پرتردد است و تعداد رفت و آمدهای روزانه که در استان انجام می شود و همچنین ترافیک های ساکنی که وارد شهر می شود ، مردم شهر را هم دچار سانحه می کند.
وی افزود: در همین راستا از جناب علوی وزیر اطلاعات به عنوان عضوی از هیئت دولت ادامه بزرگراه همت و قطار شهری مورد توجه قرار بگیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =