زیباکلام:چرا جلوی شورای انقلاب فرهنگی تجمع نمی کنید؟/الله​ کرم:ازتجمع دربرابر وزارت کشور دفاع می کنم

زیباکلام خطاب به الله کرم گفت: چرا یک بار در دوره احمدی نژاد برای عفاف و حجاب تجمع نکردید؟

مناظره حسین الله کرم و صادق زیباکلام ادامه دارد و طی آن زیباکلام  به سوالی درباره عفاف و حجاب پاسخ داد.

اهم سخنان زیباکلام در ادامه می آید:

همه حرف آقای الله کرم این است که ما غیرت دینی داریم و غیرت ما نمی تواند یک جور حجاب هایی را تحمل کند. البته موضوعات مهم دیگری هم دارند. ایشان خود را محق می دانند که به آن اعتراض کنند. همچنان که کسانی که از حیوانات حمایت می کنند نست به وضعیت حیوانات اعتراض کنند. و در برابر وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری اعتراض می کنند که به جا هم هست. مشکل از کجا می آید؟

من بودجه فرهنگی کشور را در آورده ام که می خواهم مبنی بر آن نامه ای به آقای مطهری بنویسم. 35 نهاد که کارشان فرهنگی است را درآورده ام. اولیش صداوسیما ست که هزار میلیارد و دومی بسیج که هزار میلیارد تومان و تا آخر که برخی 2، 3 میلیارد تومان است.

رقمش رسیده به نزدیک به 6هزار میلیارد تومان است از بودجه سالیانه که صرف عفاف و حجاب می شود اما می دانید که چه چیز تاسف آور است؟

بیش از 200میلیارد تومان برای خانم هایی است که در قم درس دینی می خوانند اما بودجه سالیانه کل محیط  زیست 174 میلیارد تومان است. یعنی با همین رقم باید حقوق کارمندان را بدهد، جلوی ریزگردهای عراق و عربستان را بگیرد. در برابرش من نمی دانم ما چند هزار هلیکوپتر نظامی داریم اما می دانم که محیط زیست گیلان یک فروند هلیکوپتر آبپاش ندارید که در برابر آتشسوزی جنگل کاری بکنند.

همه اینها را می توان تحمل کرد اما یک بار ندیدم انصار حزب الله برود جلوی شوای عالی انقلاب فرهنگی یا سازمان تبلیغات اسلامی یا حوزه علمیه قم و بگویند چرا وضعیت عفاف و حجاب این است. اما علی الدوام جلوی وزارت کشور است. اگر یک بار جاهای دیگر هم می رفتند می توانستم بگویم این عرق دینی است. اما یک بار در دوره احمدی نژاد تجمع نکردید.

روی پیشانی من نوشته احمق که از من انتظار دارید قبول کنم دردشان دین است، نه، دردشان سیاسی است اما آنقدر مرام ندارند که به صراحت بگویند.

در ادامه مناظره حسين الله کرم به سخنان زيباکلام پاسخ داد که در ادامه اهم اظهاراتش مي آيد:

متاسفم که همچنان روند تحقیر وجود دارد و همچون دولت که منتقدان را متهم می کند آقای زیبا کلام هم ما را بی مرام خطاب می کنند.
سئوال اینجاست که نسبت 6 هزار میلیارد به 830 هزار میلیارد چقدر است؟ یک درصد هم نیست. لازم نیست شما افراد را به بی مرام بودن متهم کنید.
ما کور هستیم؟هزار میلیارد تومان برای صداو سیما فقط برای حجاب است ؟
بسیج در دفاع موزائیکی در داخل کشور گردان های امام حسین و امام علی را تشکیل دادند که کارشان دفاع از کوی و برزن است و ماموریت دیگری دارند.بسیج به هیچ وجه در حجاب دخالت نمی کند.
ایشان فکر میکند ما احمقیم؟ اگر شما هم غیرت دینی دارید شما هم بروید و آنجایی که ما نمی رویم شما بروید تجمع کنید
ما معتقدیم که این کار به وزارت کشور واگذار شده است. ما از تجمع در برابر وزارت کشور دفاع مي کنيم. البته نخبه ها عملشان همین است که مردم را نادان را فرض می کند.
سازمان تبلیغات اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ مسئولیتی در عفاف و حجاب ندارند. در قانون، مرجع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وزارت کشور است.
از تجمع در مقابل وزارت کشور دفاع می کنم چون ناجا ذیل آنهاست. دلیل اصلی به نظر ما بی توجیی دولت نسبت به ارزش هاست وقتی حاتمی کیا بعد از ساخت فیلم چ در تلویزیون گریه می کند.
معلوم است که چه اتفاقی دارد می افتد. 

الله کرم همچنین در پاسخ به سئوال یکی از حضار که چرا شما در 8 سال دولت احمدی نژاد یک بار به وضعیت حجاب معترض نشدید گفت: در آن زمان که اول دولت هم بود زمانی که احمدی نژاد موضوع ورود زنان به استادیوم ها را مطرح کرد ما چون فضای ورزشگاهها را برای حضور زنان مناسب نمی دیدیم که زمینه پذیرش آن ها نبود، همان زمان اعتراض کردیم و بیانیه ما نیز موجوداست. در 4 سال اول دولت احمدی نژاد ما در زمینه حجاب هیچ اعتراضی به وی نداشتیم چون پیگیر و دنبال تکمیل قانون فرهنگ حجاب در مجلس بودیم و بالاخره نتیجه این شد که در این قانون وزارت کشور متولی اجرای این قانون شد و ما ان زمان به وزارت کشور اعرتاض می کردیم و الان هم اعتراض می کنیم و در اینده هم اعتراض خواهعیم کرد چون دولت باید این قانون را اجرا کند . مشکل این است که امثال آقای زیبا کلام قانون و اجرای آن را قبول ندارند و اگر داشتند اعتراض به وزارت کشور برایشان گران نمی آمد.

 

مناظره زيباکلام و الله کرم با اين سخنان پايان يافت.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 5173 IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    9 0
    در خصوص بودجه محیط زیست واقعا متاسفم
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    5 0
    کامل خوندم از 7 تا رو بهتر نبود فایل صوتی مناظره رو میذاشتیت .اگه سانسورم میخواست خب م. کردید.حالا کدوم بیچاره ای اینا رو تایپ کرده خدا به داداش برسه .امیدوارم مسئولانه برخورد کنید .عاقلانه عمل کنید با تشکر
  • روزبه A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    6 0
    دست مریزاد استاد زیبا کلام
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    ایکاش فایل کامل صوتی و حتی تصویری هم قرار می دادید