این روزها در برخی سایت های خبری و شبکه های اجتماعی، گزارشی از یک کلاهبرداری جالب توجه در یک شرکت سرمایه گذاری وابسته به یک بیمارستان خصوصی منتشر شده که مسئولان از آن بی خبرند.


داستان به اواخر فروردين امسال برميگردد وقتي سهامداران شركت خصوصی با نام "ص آ ع" که زیر سایه اسم و اعتبار یک بیمارستان خصوصی فعاليت مي كند متوجه شدند، تمام سرمايه اوليه خريد سهام از اين شركت به حسابهايشان واريز شده و بعد از تماس با شركت با اين جمله مواجه مي شوند: شركت ضرر كرده است!


اينكه اين شركت با سرمايه گسترده تعدادي از مردم در يكسال چه فعاليت هايي كرده، شايد زياد مهم نباشد اما اينكه طبق اخبار منتشر شده در سايت ها و خبرگزاري هاي رسمي كشور (اينجـــا و اينجــا)، صورتجلسه اي وجود دارد مبني بر 3 برابر شدن سهام با امضاي اعضاي هيئت مديره!


تخلف بزرگ در اين شركت اين است كه مسئولین این شرکت از ارایه ی برگه سهام به اکثر سهامداران خودداری و بعد از ده ماه، عین وجوه پرداختی خریداران سهام شرکت را به آنها پرداخته و در حال حاضر نیز اقدامات خود را در زمینه انحلال شرکت مذکور؛ آغاز کرده اند.


حالا سهامداران بي پناه بابت جلوگیری از تضییع حقشان از سازمان بازرسی کل کشور درخواست کمک دارند؛ درخواستي كه مشخص نيست پاسخي خواهد داشت يا خير!


اين در حالي است كه کلیه شرکتها موظف اند در صورت دریافت وجه بابت سهام خود، برگه های سهام را به سهامداران مربوط ارایه کنند. بنابراین عدم ارایه و اختصاص برگه سهام از یک سو و مسترد کردن وجوه سهامداران از سوی دیگر، مدت زمانی را که این شرکت چنین وجه هنگفتی را در اختیار داشته، با ابهام جدی مواجه می کند. ضمن اینکه اگر شرکت دچار ضرر و زیان شده می بایستی این موضوع در اسناد مالی شرکت مشهود باشد و اطلاع رسانی شفافی نیز در این زمینه به سهامداران صورت پذیرد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =