مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در گذشته هر خانواده‌ای که فرزندی را نمی‌خواسته به مقبره عالم بزرگوار علامه مجلسی می ‌برده و متقاضیان فرزند نیز همانجا اعلام حاجت می‌کردند، این امر به نوعی مشارکت جمعی در ساماندهی این امور بوده است و مشکلات فعلی را شاهد نبودیم.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مهر، سعید صادقی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 40 خانه نگهداری کودک و نوجوان در شهر اصفهان اظهار داشت: تنها یکی از این مراکز دولتی است و مابقی با مشارکت بخش خصوصی اداره می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خرید و فروش فرزندان را از آسیب‌های موجود در استان اصفهان دانست و افزود: با توجه به رشد این آسیب گزارش‌هایی را نیز به دستگاه قضایی ارسال کرده و خواستار رسیدگی بوده‌ام.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و 600 خانواده در استان اصفهان در انتظار دریافت نوزاد از بهزیستی هستند، ادامه داد: این در حالی است که تنها کودکان معلول به بهزیستی تحویل می‌شوند.

صادقی با بیان اینکه در گذشته مقبره علامه مجلسی محل حاجت خواهی خانواده‌هایی که فرزند دار نمی‌شدند بوده است، افزود: در گذشته هر خانواده‌ای که فرزندی را نمی‌خواسته به مقبره این عالم بزرگوار می ‌برده و متقاضیان فرزند نیز همانجا اعلام حاجت می‌کردند و به این نوع مشارکت جمعی در ساماندهی این امور بوده است و مشکلات فعلی را شاهد نبودیم.

صادقی راه‌اندازی بانک اطلاعاتی جامع در خصوص فعالیت نهادهای خیریه‌ای را نیز امری ضروری خواند و ابراز داشت: از آنجایی که این بانک اطلاعاتی در اصفهان هنوز راه اندازی نشده است امکان ارائه خدمات عادلانه به توان‌خواهان وجود ندارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =