مناظره زیباکلام و الله کرم در خبرآنلاین 5/مشکل اقتصاد دولتی است/چرا جلوی روحانی کاسه بادام بود؟

صادق زیباکلام گفت: اگر همه تجار را هم اعدام کنیم، مادامی که اقتصاد دولتی است، باز هم کسانی می‌آیند که تبدیل به مفسد اقتصادی می شوند.

مناظره زیباکلام و الله کرم در خبرآنلاین ادامه دارد. زیباکلام در پاسخ به سوال کاربران خبرآنلاین درباره مواجهه دولت با فساد سخن گفت که اهم آن در ادامه می‌آید:

سال 92 که دوستان در سفارت آمریکا جمع شدند و توافق ژنو را محکوم کردند. من نامه سرگشاده به آقای رسایی نوشتم که می گویید ژنو خوب نبوده، بگویید هسته ای چه گلی به سر این مملکت زده؟ آقای شریعتمداری هم به آن نامه جواب دادند و گفتند که اگر خیلی به فکر ملت می بودید از مه آفرید و آریا دفاع نمی کردید.

من نامه سرگشاده دیگری این بار به آقای شریعتمداری نوشتم که من دفاع نکردم و فقط یک سوال مطرح کردم که جرم ایشان چیست که محکوم به اعدام شده؟ چند وقت بعد احضار شدم از طرف دادسرای رسانه که 18 ماه به من محکومیت دادند. که به قوه قضاییه توهین و تشویش اذهان کردم.

هفته پیش سر همین مسئله که گفته بودم چرا رحمانی فضلی حرف هایش را درباره پول های کثیف پس گرفت، اقای شریعتمداری دوباره به من جواب دادند که این آقای زیباکلام که از مه افرید دفاع کرده، حالا از پول های کثیف صحبت می کند. این بار من ترسیدم که دوباره بپرسم جرم مه آفرید چه بود که اعدامش کردید.

من فقط سوال می کنم که به چه اتهامی اعدام شدند؟ توهین به ساحت مقدس قوه قضائیه نمی کنم.

اما در خصوص سوال شما، در سال 41 که به دبیرستان رهنما در منیریه می رفتم، قانونی آمده بود به نام "از کجا آورده اید؟" یعنی در اولین برنامه هفت ساله کشور دزدی گرگی زیادی شده بود و رژیم مجبور شد به آن واکنش نشان دهد و آقای علی امینی افرادی را بازداشت کرد. یعنی دوران بلوغ فکری من با مبارزه با فساد بود. الان بعد از 50 سال هنوز موضوع مبارزه با فساد است و در حالی که همه مسئولان در این مورد جدی هستند اما باز هم می بینیم که دزدی شده است.

برایم سوالی مطرح می شود که چرا در هند، ژاپن برزیل و حتی آمریکا مسئولان مجبور نیستند با فساد مبارزه کنند؟ شاید پاسخش این است که ژنی در ایرانی ها هست که چرا دستشان کج است اما در نروژی ها نیست. اما واقعیت این است که در ژن ما چیزی نیست. منشا فساد در کشور ما اقتصاد دولتی است و مادامی که اقتصاد دولتی باشد، نمی توانید جلوی فساد را بگیرید. اگر در سایر کشورها این همه فساد نیست، به دلیل دولتی نبودن اقتصاد است.

من معتقدم اگر همه تجار ایران را اعدام کنید، فردا افراد دیگری می آیند که باز فساد دارند. زمان شاه را می گوییم شاه و اشرف خودشان مفسد اقتصادی بودند اما حالا چرا؟ حتی بعد از انقلاب تعداد پرونده های فساد بیشتر شده است و دلیلش هم این نیست که کسی نمی خواهد با فساد مبارزه کند، بلکه موضوع دولتی بودن اقتصاد است.

هرجا اقتصاد دولتی بوده، فساد هم بوده است. حالا اگر می خواهید با فساد مبارزه کنید، اقتصاد دولتی را ریشه کن کنید، چرا که فساد در ژن ما نیست.

الله کرم در پاسخ به زيباکلام گفت: امام رضا در مقابل کسی که از ایشان می خواهد حکومت را به دست بگیرد می فرمایند من اگر بیایم، در خانه ای محقر زندگی می کنم و نان جو خواهم خورد. لباس زبر می پوشم.

اهم اظهارات حسين الله کرم در ادامه مي آيد: این مسئله
سیستم اقتصاد دولتی اشکال دارد و اقتصاد سرمایه داری صدها اشکال دارد. تایید می کنم که اقتصاد دولتی موجود دارای اشکالات بسیاری است اما باز هم به آدم ها برمی گردد. در زمینه دیدن یک بازی فوتبال از تلویزیون عکسی که از رئیس دولت منتشر شد دیدیم که یک کاسه پر از بادام های آنچنانی روی میز وی بود و با شلوار جین و با وضعیت مرفه نشسته است که این قابل قبول نیست و شما نمی توانید این سبک زندگی را ذیل اقتصاد دولتی پنهان نکنید.
فساد دوران پهلوی اول و دوم به علن زمین خواری و ویژه خواری بزرگترین فساد کشورما در دنیاست
ارسطو می گوید که اگر سر چشمه یک آب گل آلود نباشد در ادامه موجب صاف شدن ادامه آب می شود.
در کشور ما مطابق فرموده رهبری در کشور ما فساد وجود دارد اما بستگی به راس هرم داردو نباید دست اغنیا بگردد چون به تبارگرایی منجر می شود.
دولت رانتی از پول نفت به مردم یارانه می دهد به شکل های مختلف مردم فرقی نمی کند که قالیباف روی کار بیایید یا فرد دیگری.
اما امروز فرقی می کند چون جهت دهی ارا شرعی هم هست.

ریشه مفاسد به نوع زندگی بعضی از افراد برمی گردد که با مردم فاصله زیادی دارند. سبک زندگی شان قابل قبول نیست.
در دوره اقای هاشمی می گفت تند شما مثل امیر کبیرید. امیر کبیر با مردم زندگی می کرد اما هاشمی بر عکس امیرکبیر است.
منکر رای مردم است و نخبه گراست.
نخبه گرایی یعنی توده ها توی صف می ایستادند فقط کف بزنند. 

ادامه دارد...

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    4 0
    "عکسی که از رئیس دولت منتشر شد دیدیم که یک کاسه پر از بادام های آنچنانی روی میز وی بود و با شلوار جین و با وضعیت مرفه نشسته است" بادام آنچنانی؟؟ شلوار جین؟؟ :