ایرنا نوشت:

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا جایگزین 'مارتین دمپسی' رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا را که قرار است در پاییز امسال از سمت خود کناره بگیرد، مشخص کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست امروز (سه شنبه) گزارش داد رییس جمهوری آمریکا در نظر دارد ژنرال 'جوزف اف. دانفورد' Joseph F. Dunford فرمانده نیروی تفنگداران دریایی را برای سمت رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا معرفی کند.

اوباما امید دارد تا با انتخاب این ژنرال نیروی دریایی، بتواند ارتش این کشور را در مقابله با مناقشاتی که در عراق و افغانستان که نتیجه مداخله مستقیم نظامی غرب به رهبری کاخ سفید بوده و همچنین با حملات سایبری طرف چینی مواجه است، هدایت کند.

بنابراین گزارش، مقامات آمریکایی گفتند که رییس جمهوری آمریکا قرار است سه شنبه (امروز) جایگزینی دانفورد با دمپسی را که پس از چهارسال در پاییز امسال کنار خواهد رفت، اعلام کند.

اوباما همچنین قرار است ژنرال نیروی هوایی 'پل جی. سلوا' Paul J. Selva را بعنوان نامزد ریاست فرماندهی حمل و نقل آمریکا اعلام کند.

به گفته مقامات آمریکایی، دانفورد 59 ساله، تجربه فرماندهی نیروهای آمریکایی و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان طی سال های 2013 تا 2014میلادی، فرماندهی نیروهای بین المللی کمک به امنیت (آیساف)دراین مدت و همچنین تجربه فرماندهی یک هنگ نیروی تفنگداران دریایی آمریکا در جنگ عراق را در کارنامه کاری خود دارد.

یک مقام دولت آمریکا که نامی از وی برده نشد دراین باره گفت: آنچه که وی را مورد توجه قرار داده، (توانایی) فرماندهی زمینی وی است زیرا ما (آمریکا) همچنان درگیر جنگ زمینی هستیم.

واشنگتن پست نوشت آمریکا هم اکنون سه هزار نیروی نظامی در عراق در قالب نیروهای آموزش دهنده و مشاور و 9هزار و800 نیروی نظامی در افغانستان دارد.

انتظار می رود نیروهای نظامی باقی مانده در افغانستان تا پایان ریاست جمهوری اوباما از این کشور خارج شوند.

مارتین دمپسی 63 ساله، هجدهمین فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا است که این سمت را از اکتبر 2011 میلادی در اختیار گرفت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    4 0
    چین با هکرها راه صد ساله را سه ساله میرود