نظر تاجرنیا درباره اظهارات وزیر کشور درباره پول های کثیف

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وقتی انتخابات سیاسی و حزب‌محور جای خود را به انتخابات قومی و منطقه‌ای محور دهد طبیعتا نقش مولفه‌های دیگری همچون خرج کردن پول پررنگ می‌شود.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از اظهارات وزیر کشور درباره موضوع پول‌های کثیف، اظهار کرد: به هر ترتیب موضوع پول‌های کثیف واقعیتی بود که به صورت مستند و غیرمستند مطرح شد و صحبت آقای وزیر پرده از یک واقعیت تلخ از نظام انتخاباتی کشور برداشت و آن این بود که در فقدان احزاب و گروه‌های سیاسی و همچنین شفاف عمل نکردن کاندیداها برای ارائه برنامه‌هایشان حضور در پارلمان به هر قیمتی انجام می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: بخشی از این موضوع به فسادهای مالی که در دوره دولت‌های نهم و دهم مطرح و در پرونده معاون اول رییس‌جمهور دیده شد، برمی‌گردد و بخش عمده‌ای از آن توسط یکسری اسپانسرها و حامیان مالی صورت می‌گیرد که بعد از اینکه فرد مورد نظرشان به مجلس ورود پیدا کرد توقعات و انتظاراتی از او پیدا می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چه از سمت حوزه‌های اصلی و مراکز استان‌ها به سمت شهرستان‌های کوچک‌تر و روستاها می‌رویم هزینه‌های انتخابات افزایش پیدا می‌کند، گفت:به این علت که در تهران و شهرهای بزرگ انتخابات جنبه سیاسی‌تر و لیستی دارد، بنابراین صرفا با تبلیغات مرسوم و پوستر این کار انجام می‌شود ولی کاندیداها در شهرهای کوچک برای جلب نظر روستاییان یکسری فعالیت‌های عمرانی انجام می‌دهند و حتی متاسفانه در برخی شهرستان‌ها شاهد جمع‌آوری و خرید آراء توسط نزدیکان کاندیداها بوده‌ایم و در واقع این پول‌ها پول‌هایی نیست که از راه صحیح و درست به دست آمده باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: موضوع پول‌های کثیف با عقب‌نشینی وزیر کشور و یا فشار مجلس حل نمی‌شود، بلکه در این صورت فقط صورت مساله پاک خواهد شد و چاره آن این است که در وهله اول دستگاه قضایی و سیستم‌های نظارتی نقش خود را به درستی ایفا کنند و به صرف اینکه کاندیدایی از طرف جناح خاص معرفی شده باشد نباید نسبت به ریخت و پاش‌های انتخاباتی آنها اغماض شود.

تاجرنیا خاطرنشان کرد: وقتی جایگاه انتخابات سیاسی و حزب‌محور و تشکل‌محور جای خود را به انتخابات قومی و منطقه‌ای محور دهد طبیعتا نقش مولفه‌های دیگری همچون خرج کردن پول پررنگ می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: همه ما باید در جهت اینکه ساختار نظام انتخابات یک ساختار سالم باشد کمک کنیم و علاوه بر این علت و معلول‌هایی که در این راستا وجود دارد را مورد توجه قرار دهیم.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =