۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

شش ماه از آخرین روزی که روزنامه ای در خرمشهر توزیع شده، می گذرد و در این مدت هیچ روزنامه ای بر دکه های مطبوعاتی این شهرستان قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، در عصری که رسانه ها و حتی مطبوعات نقش کليدی در انتشار اطلاعات به سطح جامعه دارند نباید در شهری مثل خرمشهر شرایط به گونه ای رقم بخورد که در مدت ۱۸۰ روز، مطبوعات به دلایل پذیرفته نشده در آن توزیع نشود.

سرپرست مجتمع مطبوعاتی حوزه جنوب خوزستان در گفتگو با خبرنگار مهر، نبود زیر ساخت مناسب را عامل تاثیر گذار در خلاهای رسانه ای خرمشهر عنوان می کند و می گوید: منطقه آبادان و خرمشهر همواره در سابقه تاریخی رسانه ای استان و کشور دارای جایگاه ویژه ای بوده اند.

سید غدیر رمضانی می افزاید: هرچند آبادان به واسطه انسجام زیر ساخت های رسانه ای به مرحله قابل قبولی رسیده اما خرمشهر که اولین طلایه دار رسانه ای خوزستان بوده هم اکنون در جایگاه آخر ایستاده است و این امر ظلم مضاعفی است که بر شهر تحمیل شده است.

وي تصریح می کند: عدم ورود حتی یک نسخه رسانه مکتوب در شش ماه گذشته به خرمشهر برای هیچ کس قابل قبول نیست و قابل تامل تر از آن این است که هنوز مسئولان این شهر در خواب زمستانی رسانه ای هستند.

رئیس انجمن مطبوعات آبادان با اشاره به توزیع بیش از ۴۰ عنوان روزنامه و۲۰ هفته نامه و بیش از یکصد و چهل عنوان دو هفته نامه، ماهنامه و فصلنامه در این مرکز می گوید: چگونه می شود که رتبه روزنامه خوانی در دو شهر مجاور هم، یکی با ورودی ۳۰  هزار نسخه رسانه در کشور رتبه  نسخت روزنامه خوانی را داشته باشد، اما شهر مجاور آن حتی یک هفته نامه هم در آن يافت نشود و شهروندان برای خرید مطبوعات به آبادان بروند.

رمضانی می افزاید: برای خروج از این بحران رسانه ای به رغم پیگیری مستمر سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر، شهردار و تاکید مکرر نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و مکاتبات وی، خرمشهر هنوز فاقد یک کیوسک رسانه ای نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    1 0
    اینجوری راحتند
  • بی نام A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    خوش به حال مردم خرمشهر