۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰

ایرنا نوشت:


منابع شهرک هراوه واقع در 70 کیلومتری شرق شهر سرت اعلام کردند: گروه تروریستی داعش بار دیگر بخش بزرگی از معقله در شهرک النوفلیه تا ورودی شهرک هراوه در شهر سرت لیبی را به کنترل خود درآورد.

به گزارش پایگاه خبری لیبیایی الوسط، تروریست های داعش در 14 مارس گذشته به فرماندهی مصباح الجافل معروف به ابو تراب تلاش کرده بودند هراوه را به کنترل خود درآورند که به همراه 15 تروریست دیگر به هلاکت رسیدند.

تروریست های داعش روز گذشته بار دیگر با حمله به منطقه هراوه وغارت منازل وتهدید اهالی به قتل مانند رفتار هم مسلکان خود با برخی قبایل عراقی ،موجب ترس ووحشت اهالی این منطقه شدند.

شاهدان عینی گفتند: داعش در حال حاضر یک شرکت ترکیه را در منطقه ام قندیل به اردوگاه نظامی خود تبدیل ومقر قبلی خود در شهر النوفلیه را که یک شرکت مصری بود به انبار به اصطلاح غنایم تبدیل کرده است.

دو دولت در لیبی یکی در شهر طرابلس پایتخت و دیگری در شرق این کشور از زمانی که گروه مسلح موسوم به «فجر لیبی» در ماه ژوئیه سال گذشته طرابلس را تصرف کرد، تاکنون برای قدرت در رقابت بوده اند.

دولت موقت لیبی معتقد است گروه مسلح فجر لیبی و گروه انصار الشریعه که شورای امنیت آن را در فهرست تروریست ها قرار داده است ، امنیت و ثبات لیبی را به خطر انداخته اند.

گروه مسلح موسوم به فجر لیبی وابسته به اخوان المسلمین ، طرابلس پایتخت لیبی را به کنترل خود درآورده و دولت لیبی را مجبور به خروج از پایتخت و استقرار در شرق کشور جایی که ارتش خلیفه حفتر بر آن تسلط دارد کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    کیا یادشون هست جریان لیبی و بیچاره کردن مردمش توسط ناتوی کثیف و همین اولاند؟؟؟ اینهمه بشار اسد و قذافی گفتند و هشدار دادند که توی بازی ترکیه و تروریست های ضدتمدن نیفتید چرا کسی گوش نکرد که نتیجه ش بشه این؟ مگه همین اقای اولاند نبود که میگفت من برای حمایت از ازادی شما بخونید تروریسم نمی تونم منتظر سازمان ملل بمونم خب این همون ازادی هست دیگه ازادی القاعده ای اگه حقیقتی وجود داشت الان باید خود اولاند و اردوغان به عنوان نخستین مقصرهای ماجرا محاکمه میشدند.