واحد مرکزی خبر نوشت:

ناوها و هواپیماهای امریکایی این روزها در خلیج عدن بارها اطراف ناو گروه ۳۴ ارتش دیده شدند اما به ناوشکن البرز و ناو بوشهر هیچ هشداری ندادند.

در دو روز گذشته ناوشکنها و هواپیماهای شناسایی امریکا، نزدیکی ناوگروه 34 رصد می شوند و با هشدار ناوشکن 72 البرز به سرعت صحنه را ترک می کنند.

امروز دو فروند هواپیمای گشت و شناسایی امریکا با نام P3C یا پاپا 3 چارلی و ناوشکن DDG81 می خواستند فاصله استاندارد پنج مایلی با ناوگروه 34 ایران اسلامی را در خلیج عدن رعایت نکنند که با هشدار جدی دریادلان ناوشکن 72 البرز روبرو شدند و به سرعت تغییر مسیر دادند.

فرمانده ناوگروه 34 گفت: بررسی ناوهای جنگی خارجی در آب‌های بین المللی و هر چیزی که منافع ملی ایران را تهدید کند وظیفه ذاتی ماست.

ناخدا یکم مصطفی تاج الدینی با اشاره به جنایات عربستان در یمن علت حضور ناوهای جنگی ائتلاف را کمک به عربستان خواند و افزود: این‌ها برای کمک به جنایات آل سعود در یمن ائتلاف غربی ـ عربی تشکیل دادند و حضور ما در اینجا برای آنها سنگین است.

وی تأکید کرد: غرور ملی و اطاعت از فرمانده کل قوا در کنار فناوری ‌های نوین دریایی و روحیه و اعتقاد بالای دریادلان کاری کرده است که ایران به عنوان قدرتی بزرگ در آب های بین المللی طبق حقوق بین المللی حضور دارد و خواهد داشت و این ناوگروه ها حق هشدار به ایران را ندارند و تاکنون نیز جرأت این کار را نداشته اند.

فرمانده ناوشکن 72 البرز امروز پس از انجام شناسایی ناو جنگی امریکایی دستور داد تا به هواپیمای شناسایی و ناو جنگی امریکا اعلام کنند فاصله استاندارد پنج مایلی را از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران 72  البرز رعایت کنند که با این اعلام هواپیما و ناو آمریکایی سریع به تذکر ناوشکن رزمی ـ‌ اطلاعاتی ایران جواب مثبت دادند.

ناخدا سوم عرشه حسن مقصودلو گفت: ائتلاف، در پوشش انسان دوستی وارد خلیج عدن شده تا بتوانند اهداف خود را دنبال کنند.

وی افزود: اینها که همیشه تبلیغ می کنند برای حمایت از اقتصاد بین الملل و مبارزه با دزدان دریایی در خلیج عدن حضور دارند دو شب پیش کجا بودند که کشتی تجاری هنگ کنگ از آنها کمک می خواست و هیچکدام جوابی به آن ندادند و ناوگروه ایران اسلامی با حس انساندوستانه به کمک کشتی تجاری خارجی شتافت و آنرا از چنگال دزدان رهایی داد.

ناوگروه 34 نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار 25 روز حافظ منافع ایران اسلامی در خلیج عدن است و در این مدت دو نفتکش ایران اسلامی و یک کشتی تجاری خارجی را از دست دزدان دریایی نجات داده و میلیونها دلار به اقتصاد میهن عزیزمان کمک کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بنده خدا A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    91 26
    الله اکبر احسنت
  • بنده خدا A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    92 21
    افتخار
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    77 20
    دم شما گرم
  • رضا IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    44 30
    کاش اینطوری بود که میگفتید کاش واقعا مثل دوره شاه کسی جرات نداشت از کنار ناوهای ایران رد بشه ولی حیف که اینحوری نیست ما فقط حرف میزنیم اینو الان ۳۶ ساله داریم تکرار میکنیم توشم خوب استاد شدیم
  • بهنام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    27 6
    یکی از دستاوردهای ما تو این همه سال همین یک جملست ؛ اونها جرات تذکر هم ندارند؛
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    20 3
    توی اینکه دفاع از حریم و ...واجبه هیچ شکی نیست، ولی بالاخره این احتمال هم وجود داره که اونها اشتباهی نزدیک شده باشند و بعد هم اخطار رو شنیدن و دور شدن، که یه اتفاق عادی هست، ولی اینکه از این خبرها توی این روزهای حساس مذاکرات پشت سر هم انتشار و پر رنگ بشه زیاد به نف نیست و باید با دقت و هوشیاری بیشتر بهشون توجه کرد.
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    8 2
    زنده باد ایران