سلیمان محبی گفت: درحال حاضر تفاوت‌های فراوانی بین حقوق و مزایای معلمان و کارکنان سایر ادارات مشاهده می‌شود که با تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت یازدهم این مشکل تا حدودی کاهش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از فارس، سلیمان محبی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان کرمانشاه، اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی، امسال 403 معلم نمونه منطقه‌ای، 20 معلم نمونه استانی و یک نفر کشوری از استان کرمانشاه معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: 320 هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه مشغول تحصیل بوده و معلمان به‌عنوان تربیت‌کنندگان نسل امروز باید بدون داشتن هر گونه دغدغه‌ای در کلاس درس حاضر شده و آموخته‌های سازنده خود را به دانش‌آموزان منتقل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزش و پرورش و معلمان به‌عنوان رکن اصلی محور توسعه هر کشور به‌شمار می‌روند، افزود: بنیان حرکت و پیشرفت جوامع نیز از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون 110 سال از عمر تاسیس آموزش و پرورش نوین در کشور می‌گذرد، اما در حال حاضر نیز تفاوت‌های فراوانی بین حقوق و مزایای معلمان و کارکنان سایر ادارات مشاهده می‌شود که با تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت یازدهم این مشکل تا حدودی کاهش یافته است.

به گفته محبی، از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون اقدامات سازنده‌ای در آموزش و پرورش صورت گرفته و مدارس از لحاظ امکانات و تجهیزات به‌روز شده از طرفی دیگر در سال 92، بودجه آموزش و پرورش 14 هزار میلیارد ریال بود که امسال به 24 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان داشت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به شرایط کنونی معلمان دارد و با وجود مسائل اقتصادی موجود در کشور بودجه این سازمان را 40 درصد افزایش داده است.

این مسئول با اشاره به توجه ویژه مردم و مسئولان به جایگاه و منزلت معلمان و آموزش و پرورش، گفت: معلمان دانش‌آموزان را به‌عنوان آینده‌سازان مملکت تربیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از 20 معلم مولف و تعدادی زیادی معلم پژوهشگر وجود دارد، افزود: معلمان در برخی دیگر از عرصه‌ها نیز پیشتاز هستند.

محبی یادآور شد: طرح رتبه‌بندی معلمان که در تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته به تصویب هیئت دولت رسید موجب شد که بر اساس آن معلمان به پنج دسته تقسیم شوند و بر اساس ارزیابی عملکرد از حقوق و مزایا برخوردار می‌شوند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، بودجه پیش‌بینی شده برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان یک‌هزار و 350 میلیارد تومان در سال‌جاری و سه هزار و 500 میلیارد تومان برای سال آینده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری تمام دستگاه باید در خدمت آموزش و پرورش بوده و هزینه در این مسیر سرمایه‌گذاری مضاعف است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در آموزش و پرورش استان کرمانشاه حرکت‌های خوب و مناسبی صورت گرفت، افزود: آسیب‌شناسی در خصوص کنکور سراسری از جمله این اقدامات مهم بود.

محبی به اجرای طرح "اعتکاف علمی" در استان برای دانش‌آموزان طی ایام فراغت و تعطیلات نوروز امسال اشاره کرد و بیان داشت: این طرح با استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان در استان رو به رو بود و هم‌چنان ادامه دارد.

این مسئول تصریح کرد: استان کرمانشاه در زمینه سوادآموزی رتبه 27 کشوری را داشت، اما با تلاش و همت معلمان، رتبه استان به جایگاه 21 کشوری رسید.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در سال‌های گذشته تنها 650 مدرسه استان هوشمندسازی شده بود که در نظر داریم این میزان را به یک‌هزار مدرسه در سال‌جاری افزایش دهیم.

محبی با بیان اینکه در راستای هوشمندسازی مدارس 2 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان جذب شد، گفت: یک میلیارد تومان نیز از وزارتخانه دریافت شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمانی A1 ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    هنوزنه به باره نه به دار چگونه مشگل معلما کاهش یافته تملق وچاپلوسی ممنوع
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    هنوزرتبه بندی اجرانشده شمافرموده ای که مشکلات فرهنگیان تاحدودی کاهش یافته است مثل این که ازغیب آمده ای وغیب می گویی لطف کن بگذارمهرماه برسه بعدحرف بزن لطفاو...