85 درصد مراجعات مردم به شهرداری به حوزه شهرسازی اختصاص دارد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: نزدیک به 85 درصد مراجعات مردم به شهرداری به حوزه شهرسازی و معماری اختصاص دارد و از این منظر واگذاری بخشی از بندهای خدماتی به دفاتر خدمات الکترونیک، می تواند بار سنگینی از ترافیک کاری و تردد شهروندان در شهرداری را کاهش دهد.

به گزارش خبرآنلاین-البرز وبه نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، احدالله احمدی پرگو در گفتگویی بیان داشت: عملیات برون سپاری بخشی از وظایف شهرداری از جمله معاونت شهرسازی و معماری، با دستور شهردار و از طریق دفاتر خدمات الکترونیک طی دو مرحله در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به 85 درصد مراجعات شهروندان به شهرداری مربوط به مباحث شهرسازی همچون نقل و انتقالات بانکی، صنفی، ساخت و ساز، پیگیری صدور پایانکار و نظایر آن است، اضافه کرد: بر همین اساس فعالیت این معاونت و دست اندرکاران آن نسبت به سایر بخش ها بیشتر بوده که در صورت تفویذ بخشی از این خدمات به بخش خصوصی و دفاتر خدمات الکترونیک، بار مجموعه سبک تر شده و فعالیت ها جنبه تخصصی تر خواهد یافت.

احمدی پرگو اذعان داشت: مرحله برون سپاری فعالیت های معاونت شهرسازی در دو مرحله به اجرا در می آید که فاز نخست آن تهیه آیین نامه و دریافت مصوبه از شورای اسلامی شهر بوده که این مرحله از عملیات به اتمام رسیده است.

معاون شهردار کرج در حوزه معماری و شهرسازی، اضافه کرد: فاز دوم این طرح، واگذاری و ارائه خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک است که این مرحله هنوز به پایان نرسیده و مقرر شده طبق مصوبه شورا، این مرحله از طریق انتشار فراخوان برای شرکت دفاتر داوطلب و صدور مجوز انجام گیرد.

این مسئول همچنین روال کار از طریق این دفاتر را نیز تشریح کرد و بیان داشت: با صدور مجوز برای دفاتر، انجام فعالیت های تعین شده و تمامی مراحل مرتبط توسط دفاتر خدمات الکترونیک دارای مجوز انجام می شود؛ اما امضاء و تایید نهایی امور با شهرداری است.

احمدی پرگو در پایان اجرای این مرحله از برون سپاری را موجب تقویت بدنه تخصصی و سبک شدن حجم نیروی انسانی در معاونت شهرسازی دانست و تاکید کرد: تجربه تهران در این خصوص مورد توجه شهرداری کرج و معاونت شهرسازی قرار گرفته که نشان دهنده افزایش رضایت شهروندان و بهبود کیفیت خدمات رسانی تخصصی در این حوزه بوده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =