بورس به کمک راه آهن آمد/فروش اوراق مشارکت برای تامین مالی شرکت های ریلی

ایسنا نوشت:

شرکت راه‌آهن در راستای تحقق وعده‌های حمایتی خود از سرمایه گذاران بخش خصوصی در پروژه‌های ریلی، اینبار طی مذاکراتی بازار بورس را برای حمایت از این طرح‌ها مجاب کرده است.

 پس از نهایی شدن طرح‌هایی چون تخفیف مالیاتی، تضمین سرمایه‌ها و به کار بستن منابع حاصل از اجرای تبصره دو بند ق بودجه سال93، اینبار بورس نیز به کمک آمده تا اهداف کلان کشور در حوزه ریلی را یاری رساند. انتشار اوراق تامین مالی از سوی بورس برای تامین بودجه مورد نیاز ریلی کشور خبری جدیدی است که مدیرعامل راه‌آهن از آن پرده برداری کرده است.

محسن پورسیدآقایی از انجام مذاکرات با بورس به منظور ترویج تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه خبر داد و گفت: تاکنون مذاکراتی با متولیان این نهاد انجام شده تا پیرو آن بورس به استناد تضمین شرکت های ریلی از طریق شرکت راه آهن، مجوز انتشار اوراق برای تامین مالی را صادر کند.

وی با اعلام این خبر موضوع تامین سرمایه از طریق بورس را مد نظر قرار داد و گفت: هم اکنون اولین پروژه در این زمینه در مرحله به ثمر رسیدن است به این ترتیب که شرکت راه آهن مذاکراتی را با بخش خصوصی به منظور ۲ خطه کردن مسیر چادرملو به اردکان انجام داده و بر اساس آن بخش خصوصی برای تامین منابع مالی از طریق ابزارهای بازار سرمایه مانند تشکیل صندوق پروژه و ... اقدام خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بخش خصوصی مربوطه با استفاده از این صندوق یا سایر ابزار های مالی بازار سرمایه نسبت به تامین منابع مالی پروژه و کسب سود خود اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل راه‌آهن تشویق شرکت های ریلی به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز از طریق بازار سرمایه را اقدام قابل توجه دیگری بر شمرد و گفت: در سال گذشته شرکت مسافربری جوپار برای خرید ناوگان از طریق انتشار اوراق صکوک نسبت به تامین مالی مورد نیاز خود اقدام کرد.

پور سید آقایی از انجام مذاکرات با بورس به منظور ترویج تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه خبر داد و گفت: تاکنون مذاکراتی با متولیان این نهاد انجام شده تا پیرو آن بورس به استناد تضمین شرکت های ریلی از طریق شرکت راه آهن، مجوز انتشار اوراق برای تامین مالی را صادر کند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با ترویج این قبیل اقدامات حوزه ریلی و سایر زیرمجموعه های وزارت راه بتواند سهم بیشتری از بازار سرمایه در تامین مالی پروژه های خود داشته باشند.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =