۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

مرحله سوم مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم بدون نتیجه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ظهر امروز رویای هواداران پرسپولیس بر باد رفت. آن ها که فکر می کردند تیمشان سه خریدار پر و پا قرص دارد و با هواداران استقلال کری خوانی می کردند، حالا می بینند که پرسپولیس هیچ تفاوتی با استقلال ندارد و دیگر خبری از سه خریدار نیست. با رد شدن اهلیت شرکت استیل آذین ایرانیان، مزایده باشگاه پرسپولیس هم به دور چهارم کشیده شد تا آن ها هم مثل استقلالی ها در انتظار چهارمین مزایده باشند {ایـــنـــجـــا}.

ابتدا رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که یکی از سهامداران شرکت استیل آذین یکی از سه شرط اهلیت را نداشته و استیل آذین به همین دلیل از مزایده کنار گذاشته شده است {ایـــنـــجـــا}. اما چند دقیقه بعد سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی مصاحبه کرد و گفت که مشکل از خود شرکت استیل آذین نیست بلکه مشکل از هدایتی است و به دلیل بدهی بانکی برای او در این مزایده مشکل ایجاد شده است{ایـــنـــجـــا}. هدایتی که رقم 296.666.666.666 تومان را برای خرید پرسپولیس پیشنهاد داده بود، نتوانست به خواسته اش برسد و با این حساب باید برای شرکت در دور چهارم مزایده، مشکل بدهی های بانکی خود را حل کند؛ موضوعی که کار او را برای حضور در دور بعدی مزایده سخت می کند.

مزایده باشگاه پرسپولیس سه شرکت کننده داشت. غیر از استیل آذین، یک شخص حقیقی به نام علی معظمی نیا و شرکت بهنام پیشرو کیش هم در مزایده شرکت کرده بودند. معظمی نیا روز قبل از اعلام نتیجه مزایده، در گفت و گویی که با خبرآنلاین داشت گفت که چرا در این مزایده شرکت کرده است {ایـــنـــجـــا}.

علیرضا معظمی نیا در گفت و گویی دیگر با خبرآنلاین از این گفت که سرمایه داری مقیم ترکیه است و در 47 سالگی به قصد کمک وارد بازی خرید پرسپولیس شده بود اما وقتی برخوردها را دید در نامه ای رسمی به پوری حسینی از این کار انصراف داده است. او گفت:«من برخوردهایی دیدم که اصلا دلم را زد. من آمده بودم که کمک کنم اما انواع و اقسام تهمت ها را در 24 ساعت شنیدم. من تمام مراحل قانونی را طی کرده بودم اما شرایط طوری بود که یک روز دیرتر پول مان را به حساب سازمان خصوصی سازی دادیم چون خودم ایران نبودم.» {ایـــنـــجـــا}

معظمی نیا همان شخصی است که دیر به جلسه مزایده رسید ولی گفت 300 میلیارد نقد آورده ام که پرسپولیس را بخرم. او البته بعد از جلسه، با پراید سازمان خصوصی سازی را ترک کرد {ایـــنـــجـــا}. او درباره ماجرای پراید گفت:«راننده ام مرا با بنز اس 500 سر خیابان سازمان خصوصی سازی بود اما این قدر آنجا شلوغ بود و خبرنگاران تعدادشان زیاد بود که نزدیک بود آسانسور سقوط کند و همه ما را به کشتن بدهد. بعد هم برای فرار از این شلوغی ماموران امنیتی مرا با پراید بردند و به ماشینم رساندند. بعد نوشتند که من با پراید آمده بودم! یا مثلا نوشتند صلاحیت مالی من رد شده درحالی که من به عکس سایر بزرگواران با سهمیه های خودم وارد شدم.اتفاقا اینهایی که می گویند مرا نمی شناسند ، خیلی خوب من و خانواده ام را از آن قدیم ها می شناسند.»

اما در روزی که سه متقاضی برای خرید پرسپولیس پا پیش گذاشتند، استقلال تنها یک متقاضی داشت. این متقاضی هم شرکتی با نام شورایکو بود. {ایـــنـــجـــا} شورایکو شرکتی گمنام در صنعت حفاری است که شخصی با نام اسکندر شوراب اسکندری مدیرعاملی آن را برعهده دارد. {ایـــنـــجـــا} این شرکت برای حضور در مزایده، حتی حاضر نشده بود رقمی که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده بود را به حساب این سازمان واریز کند. {ایـــنـــجـــا}

شرکت شورایکو همان روز از مزایده کنار گذاشته شد و سازمان خصوصی سازی هم اعلام کرد که چهارشنبه این هفته دور چهارم مزایده برگزار خواهد شد. {ایـــنـــجـــا} اما با روشن نشدن تکلیف پرسپولیس، قرار شد که مزایده هر دو باشگاه به روزی دیگر موکول شود و هر دو مزایده در روز 29 اردیبهشت ماه انجام شود.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =