جانشین رییس سازمان نظام وظیفه ناجا گفت: تاکنون درخواست حدود ۵ هزار نفر از متقاضیان جریمه ریالی سربازی بررسی شده است و از روز ۱۵ اردیبهشت پیامک تعیین تکلیف برای آنها ارسال می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سردار ابراهیم كريمي، امروز در یک نشست خبری گفت: ۲۸۸ هزار نفر برای جریمه ریالی سربازی ثبت نام کرده اند. این رقم بیش از تصور ما بود. تاکنون پرونده حدود ۵ هزار نفر آنها راستی آزمایی شده است. در همین راستا از فردا ۱۵ اردیبهشت ۹۴ پیامک های تعیین تکلیف با شماره ۱۱۰۰ برای آنها (پذیرفته شده و پذیرفته نشده) ارسال می شود. پیش بینی می کنیم تا مهر ۹۴ پرونده همه متقاضیان بررسی و راستی آزمایی شود.

او درباره متن این پیامک گفت: تنها در این پیامک‌ها چگونگی پذیرش یا عدم پذیرش درخواست متقاضیان صادر شده و از آنان خواسته شده تا به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند. همچنین طی چند روز آینده در سایت سازمان سامانه‌ ای در نظر خواهیم گرفت تا مشمولان با مراجعه به آن بتوانند از طریق اینترنتی از طریق پیامک به خود باخبر شوند.

به گفته سردار کریمی متقاضیانی که مشمول پرداخت جریمه شده اند، یک هفته مهلت دارند تا به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند: مشمولان برای پرداخت جریمه ۱۰ روز مهلت دارند. مراجعه نکردن متقاضیان به دفاتر پلیس ۱۰+ و یا واریز نکردن مبلغ به معنای انصراف از درخواست است.

آخرین مدرک تحصیلی، ملاک محاسبه مدت غیبت

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین درباره مبنای محاسبه زمان غیبت مشمولان گفت: مبنای ما آخرین مدرک تحصیلی است. یعنی متقاضیانی که تحصیل را در هر مقطعی رها کرده اند، سال دریافت آخرین مدرک تحصیلی ملاک شروع زمان غیبت است. ضمن اینکه مبنای ما ۸ سال غیبت از سربازی یا ۸ سال فرار مداوم از سربازی است. 

او گفت: اولويت بررسی های ما با متقاضیانی است که مدرك تحصيلي بالاتر و آنهایی که اطلاعاتی در سیستم ما دارند. استعلام هایی از مراکزی که با آنها در ارتباط هستیم انجام شده است؛ مثل آموزش و پرورش و وزارت علوم. و آنهايي كه قبلا اطلاعات داشتند، اول بررسي شده اند. کسانی که فارغ التحصيل شده و برای سربازی یا معافیت مراجعه کرده و به هر دليلي نيامده اند براي ادامه كار.

سردار کریمی درباره متقاضیانی که انصراف می دهند هم گفت: با متقاضیانی که مشمول پرداخت جریمه ریالی می شوند، اگر به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه نکنند و یا پولی واریز نکنند، مانند همه غایبان برخورد می شود؛ امکان دستگیری آنها وجود دارد. درواقع همه شرایطی که برای مشمولان غایب وجود دارد، برای آنها هم اجرا می شود.  اين افراد در شمول قوانين غايبين هستند. امسال اخطاريه هايي به مشمولان غائب مي دهيم. در حالی که دستگيري مشمولان غائب اتفاق تازه اي نيست.

او گفت: اگرکسی خودش را معرفي كند، از اضافه خدمتش كم مي شود. اگر کسی تغيير وضعيت داده باشد، مثلا متأهل شده و يا بچه دار شده باشد، درخواستش دوباره بررسي مي شود.

سردار کریمی گفت: در نيمه اول سال ٩٤، فراخوان ثبت نام دوم انجام مي شود. اگر کسی امکان پرداخت مبلغ را نداشته باشد، به منزله انصراف خواهد بود؛ اما او می‌تواند در مهلتی که مجددا اعلام خواهد شد، درخواستش را ثبت کرده و مدارکش را ارائه دهد، البته رسیدگی به درخواست این افراد نیز همانند افرادی که ثبت‌نام نکرده‌اند، است.

او گفت: كسي ممكن است الان به هر دليلي غيبت كند. به هرحال اين نفراتي كه ثبت نام كرده اند، بايد سربازي بروند. از يك طرف هزينه هاي غيبت سربازي بالا برود. در سال ٩٤ قوانين مواد مختلف قانون وظيفه عمومي را اجرا مي كنيم.

متقاضیانی که رد شده اند، غایبان و سربازی باید بروند

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در ادامه درباره متقاضیانی که شرایطشان مورد تایید قرار نگرفته است، گفت: این دسته از متقاضیان همانند دیگر مشمولان غایب یا سربازان فراری خواهند بود و هر اقدامی که بخواهد درخصوص مشمولان غایب انجام شود درباره آنان نیز انجام خواهد شد. به عنوان مثال اگر بنا باشد طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب یا سربازان فراری انجام شود، با این دسته از افراد نیز همانطور برخورد خواهد شد.


او گفت: ما اطلاعات وضعیت مشمولان تمامی این افراد را داریم و ثبت‌نامشان اطلاعاتی را در این خصوص به ما نداده است و ما تنها از وضعیت تاهلشان و آخرین مدرک تحصیلی‌شان با خبر شده‌ایم.

سردار کریمی گفت: از واریز وجه تا صدور کارت، ۱۰ روز طول می کشد. پس از تکمیل مراحل پرداخت جریمه، اطلاعات فرد در سیستم ما ثبت شده و این افراد می‌توانند نسبت به دریافت گذرنامه، گواهینامه و... اقدام کنند.

او درباره امکان پرداخت اقساط جریمه غیبت سربازی هم گفت: امکان پرداخت قسطی جریمه وجود ندارد و حتما باید به شکل نقدی انجام شود. ضمن اینکه متقاضیانی که به مبلغ جریمه و یا پذیرفته نشدن درخواستشان اعتراض دارند، می توانند در دفاتر پلیس ۱‍۰+ اعتراض خود را ثبت کنند. 

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    67 10
    یعنی در طی 45 روز هر روز 111 نفر فقط تایید شده اند این جوری تا سال آینده طول میکشه و... البته فکر میکنم غایبان همگی از نظر مشمول بودن بررسی شده اند و تنها برای افراد متاهل و دارای فرزند روند رو طولانی کرده است و از سردار تقاضا دارم به مشمولان که عجله دارند این امکان رو بگذارند استعلام رو مسقیم از نظام وظیفه یا پلیس بعلاوه 10 رو داشته باشن برای متاهلین از اداره ثبت احوال استعلام بگیرند ویا .... . همونجا مستقیما واریز به حساب که مشخص شده است رو همون جا انجام بدهند.
    • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
      12 2
      ایشان فرموده اند میزان تعداد ثبت نام کنندگان بیش از تصور انها بوده در حالی چند ماه پیش در مصاحبه خود ایشان یا یکی از همکارنشان به صراحت بیان کرده بودند که پیش بینی می کنیم که جمیعت قابل توجهی از 1.5 تا 2 میلیون غایب مشمول ثبت نام کنند این مصاحبه در اکثر سایت های خبری هست و همین حالا هم در دسترس همه، حالا که فقط 15 درصد که توان مالی داشته اند ثبت نام کرده اند می گویند پیش بینی ما همین بوده.
    • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      19 2
      متاسفانه روند خیلی کنده، ضمن اینکه قاعدتا باید اولویت به مشمولین دیپلمه و پایینتر داده میشد چون الان فصل ثبت نام دانشگاههاست و کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند به خاطر این رویه کارشون حداقل یه ترم عقب میفته.. به هرحال برای کسی که همینجوری حداقل 8 سال از زندگی عقب افتاده 4 5 هم مدت نسبتا زیادیه بخصوص در مورد ادامه تحصیل
  • فرهاد IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    18 4
    به اعتقاد من فرصت خوبیه تا مهر واسه کسانی که بتونن پول جریمه رو جور کنن باید دید اولین کسانی که اولیت با انهاست چه مدرکی دارن من خودم به شخصه اطلاعات دارم اونجا اگر فردا به من پیامک بدن این نشون میده اولیت با کسانی هست که اطلاعات آنان در سیستم نظام وظیفه ثبت شده
    • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      8 13
      اولویت به ترتیب با دکترا ارشد کارشناسی کاردانی دیپلم و درنهایت زیردیپلم و کم سوادهاست
  • هادی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    28 3
    تعداد زیادی از افراد هستند که پیامکهای تبلیغاتی خطشون رو غیرفعال کردن و این احتمال هست که این پیامک تعیین وضعیت خدمت سربازی به اونها نرسه. تکلیف این افراد چی میشه؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      21 7
      من غیر فعال کردم ولی رسیده
  • سینا A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    22 5
    الان منی که سال ۸۶ مدرک دیپلم گرفتم و رفتم دانشگاه و انصراف دادم غیبت من از سال ۸۶ محاسبه میشه؟
    • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
      10 6
      خير، طبق تجربه اي که داشتم، اگر کسي دانشگاه قبول بشه از معافيت موقت استفاده ميکنه، حالا اگه بعد از 5 سال انصراف بده و بخواد بره سربازي براش 5 سال غيبت حساب نميکنن، از اون تاريخي که انصراف ميده يه مدت وقت داره تا بره سربازي، و از اون به بعد اگه نره براش غيبت حساب ميشه
    • احمدی نژاد A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
      8 0
      مثل من خوش شانسی منم 86 دیپلم گرفتم و از دانشگاه بدون مدرک انصراف دادم مبلغ ما دقیق 15 میلیون میشه
    • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      6 4
      اگه از 86 به بعد انصراف دادی کلا درخواستت رد میشه چون طبق قانون تا پایان 94 باید بشه 8 سال کامل یهنی نهایتا 12 86
  • امیرعلی A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    31 15
    خدمت سربازی مشکل اکثر جوانان به خصوص قشر تحصیلکرده است برای مثال بنده ازسال 87در مقطع کارشناسی و از سال 91 در مقطع ارشد دانشجو بودم ودر سال 93 فارغ التحصیل شدم در 4سال مقطع لیسانس در کنار درس کار میکردم و بعد از4سال در شروع فوق لیسانس برای خودم شرکتی کوچک تاسیس و شروع به کار کردم و حال پس از فارغ التحصیلی دو راه پیش رو دارم یا نرفتن خدمت یا از دست دادن کارم اگر خودم نباشم دو نفر همکارم توانایی اداره دفتر را ندارند ...حال با این حساب ایا بهتر نبود دولت محترم در کنار فروش خدمت به سربازان فراری خدمت را به قشر تحصیلکرده هم می فروخت ؟؟ نکته سرمایه دار یا بچه پولدار هم نبودم ودر سال 91با 13میلیون پس انداز م و وامی که پدر گرفت شروع به کار کردم
    • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
      24 6
      شما هم می توانید 10 سال محرومیت بکشید بعد دراینده اینگونه طرح ها می گذارند استفاده کنید خیلی از افرادی که شامل این طرح می شوند مانند من هستند که 14 سال محروم از تحصیل و شغل و دارمد بودند و همین الان هم جور کردن این پول برایشان بسیار مشکل است فراموش نکنید آنهایی که بیش از یک دهه مرحومیت کشیده اند یک دهه فرصت شغلی و تحصیلی برای شما ها ایجاد کرده اند در ضمن نگویید که می خواستند بروند تا محروم نباشند چون جوابش این است که شماها می توانستید درس نخوانید و محرومیت بکشید تا شامل این طرح شوید.
    • افشین IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
      10 2
      امیرجان شما همه کارهات رو کردی فقط مونده بری سربازی که پول هات روهم حروم نکنی...چکمه را بپوش تا بریم
    • امیرعلی A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      8 1
      بی نام مطلبو کامل می خوندی نوشتم در کنار فروش به سربازان فراری به تحصیلکرده ها هم می فروختند واینکه ایا شما نرفتید حتما شرایطتون مثل من بود یا کارتون از دست می رفته یا هزار مشکل دیگه داشتید شما هم حق دارید الان بخریو و ازادانه زندگی کنید ولی ایا حتما ما هم باید چوب این قانون اشتباه رو بخوریم چون به ناحق شما رو از خدمات اجتماعی محروم کردند ؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      7 20
      در جواب بی نام بایدگفت: اگر من و امثال من تحصیل نمیکردن و به تبع آن طریق محرومیت در پیش میگرفتن آنگاه کشور تبدیل میشد به محل انباشت یک مشت بی سواد ناکارآمد به درد نخور. در سایه این تحصیل کرده هاست که دانش دفاعی و نظامی این مرز و بوم به این حد رسیده است که افراد بیسواد بتوانند 10 سال راست راست برای خود گشته و ادعا کنند که با محرومیت انتخابی و داوطلبانه زمینه تحصیل تحصیل کرده ها را فراهم آورده اند. برادر همه که مثل شما بی مسولیت نیستند و کشور برای چرخیدن چرخ صنعت به نیروی متخصص نیازمند است تا نیاز دارویی و غذایی و ... و در کل شکم مصرف کننده هایی چون تو را پر کند. البته حق میدم اگر اینها رو تا الان نفهمیده باشی.
  • بی نام RO ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    44 4
    بانك یك ماهه وام میده كه من ده روزه پول جور كنم
  • شایان A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    15 5
    آقا سه ماهه منتظر یه خبریم بعد یهو میگین ظرف ۱۰ روز باید پول بدین چه وضعیه آخه از قبل یه اطلاعی چیزی که اینجوریه داستان... حداقل با روی خوش بگیرین.
  • بابك IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    9 0
    بابا من الان در حين خدمتم درخواست خريد دادم تا كي اخه منتظر بمونم
  • مجتبی A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    11 50
    واقعا جالبه، کسی که توی هشت سال غیبت فعالیت مفیدی برای کشور و جامعه نداشته با توجه به این که بدون کارت پایان خدمت هیچ کاری نمیشه کرد، الان با خرید سربازی پاداش میگیره، ولی کسی که تا سن 30 سالگی مشغول تحصیل بوده و پزشک متخصص شده یا دکتری تخصصی گرفته با توجه به این که تخلفی هم نداشته و به جامعه هم میتونه کلی سود برسونه باید دو سال بره سربازی و امکان خرید براش وجود نداره
    • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      18 1
      اونوقت شما رو چه حسابی فکر میکنی درس خوندنت با امکاناتی که از پول بیت المال تهیه شده به نفع جیب ملت بوده؟ از لحاظ مفید بودن هم اتفاقا اون بنده خدایی که رفته سر ساختمون آجر انداخته بالا از شما خیلی مفیدتر بوده.. ضمنا اشتباه امثال شما اینه که فکر میکنین هرکی نره سربازی لزوما باید دست به سینه بشینه تو خونه.. نه عزیز من.. نمیخوام تبلیغات کنم اما هستند موسسات قانونی که شما میتونی بدون نیاز به پایان خدمت ثبت نام کنی و اگر واقعا اهل علم باشی مدارک بین المللی معتبر بگیری که سطح علمی و ارزشش مدارکشون به مراتب بالاتر از دانشگاه آزاد هست..
  • سعید A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    10 0
    حدودا یکی ,دو ماه دیگه به همه پیامک میاد "برابر آخرین آمار 288 هزار نفر برای بهره‌مندی از جریمه ریالی ثبت‌نام کردند، از صبح فردا پانزدهم اردیبهشت‌ماه پروسه ارسال پیامک به متقاضیان آغاز شده و در تلاش هستیم تا طی یکی دو ماه این مراحل را به پایان برسانیم."
  • علیرضا A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    9 3
    من دفترچه پست کردم وبعد ثبت نام کردم سه تا بچه دارم نمیتونم برم خدمت خواهشمندم زودتر مشکل ماروحل کنید اگه موقع اعزام نریم چی میشه
  • محمد A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    25 5
    اخه ما چطوری 10 روزه این همه پولو جور کنیم. این چه وضعشه آخه انگار طلبکارید شما از ما
  • وحید RO ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    4 2
    اونای که زیر دیپلم هستن هم یعنی آخرین مدرک تحصیلی شون حساب میشه؟؟؟ یعنی قبل از مشمولیت تورو خدا یکی از دوستانی که اطلاع داره بگه؟؟ من تا سوم راهنمایی خوندم و مدرک مو 4 سال قبل از 18 سالگی گرفتم
    • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      6 2
      زیر دیپلم سن مشمولیتش ملاک هست یعنی 18 سال تمام به از هر یک سال از 18 سالگیت 1 میلیون اضافه کن یعنی اگه 30 سالت باشه میشه 22میلیون
  • شایان GB ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    66 11
    قانون خدمت وظیفه عمومی نحوه محاسبه مدت زمان غیبت را مشخص کرده است و محاسبه غیبت بر مبنای آخرین مدرک تحصیلی خلاف قانون آشکار است که باعث افزایش مبلغ جریمه افراد میشود
    • علی A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      2 2
      محاسبه غیبت بر مبنای آخرین مدرک تحصیلی باعث افزایش مبلغ جریمه دانشجویان انصرافی اخراجی و دیپلمه هایی که پیش دانشگاهی رفته اند خواهد شد که غیر قانونی است
  • ..... A1 ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    2 5
    این که میگن مبنای محاسبه غیبت از تاریخ آخرین مدرک تحصیلیه یعنی چی ؟ من زیر دیپلمم و آخرین مدرکم مال سال 79 هستش یعنی مبلغی که باید پرداخت کنم چقدره ؟؟؟ متوجه نمیشم
    • بی نام EU ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      3 1
      مدرک زیر دیپلم اصلا اهمیتی نداره.. برای شما ملاک سن مشمولیته... یعنی 18 سال نمام.. نابراین باید 10 تومن به عنوان مبلغ پایه جریمه و به ازا هر 1 سال غیبتت هم 1 میلیون به مبلغ پایه اضافه کنی
  • سرباز JP ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    10 1
    جناب مسول من چطور ظرف 10 روز 25 ميليون رو جور کنم. خداوکيلي شما مشکل بودجه داريد مملکت تحریم شده اونوخت من و اين دوستان توي اين رکود کار بايد اين همه پول جور کنيم شما خودتان ميتونيد. فرهنگ کلامي بعضی مسول فقط بايد شده و بگیر و ببند و زور به مردم.
  • فراری A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    9 2
    شما رو به خدا برای فراری هایی که غیبتشان کامل ولی از ترک یگان خدمتیشان 7 ساله گذشته؟ بخدا خیلی ها نابود شدن و به دام ااااعتیاد افتادن دیگه نمیتونن بیان الان میگید بیان ترک کنن برن اما خدا میدونه و از دل هر کس خبر داره . مثل اینکه به آب بگویند خیس نباش.
  • بني مهدي IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    1 33
    سلام من كه با مدرك فوق ليسانس پارسال معاف شدم ، شما ديگه بايد به فكر خودتون باشيد
  • اسمان A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    7 1
    کسانی که براشون پیامک امده و اقدام کردند لطفا باقید مدرک مقدار سال غیبت وهمچنین تعداد خانوار مبلغ پرداختیشون رااعلام کنند ممنون میشم
  • بهنام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    3 17
    کامنتا رو میخوندم همه میگفتن ما چجوری ۱۰ روزه پول جور کنیم کی از شما ۱۰ روزه خواست کجای خبر گفته ۱۰ روزه باید پول بدید؟ ۱۰ روز طول میکشه کارتت بیاد نابغه ها
    • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      15 1
      به گفته سردار کریمی متقاضیانی که مشمول پرداخت جریمه شده اند، یک هفته مهلت دارند تا به دفاتر پلیس ۱۰ مراجعه کنند: مشمولان برای پرداخت جریمه ۱۰ روز مهلت دارند. مراجعه نکردن متقاضیان به دفاتر پلیس ۱۰ و یا واریز نکردن مبلغ به معنای انصراف از درخواست است... دقت نمیکنی بعد ایرادم میگیری از ملت خخخ
    • بی نام US ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      4 0
      این چیه پس؟ "متقاضیانی که مشمول پرداخت جریمه شده اند، یک هفته مهلت دارند تا به دفاتر پلیس ۱۰ مراجعه کنند: مشمولان برای پرداخت جریمه ۱۰ روز مهلت دارند"
  • علی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    17 3
    نفسشون از جای گرم بلند میشه من باید 40 ملیون بدم چه جوری 10 روزه جور کنم ،نخواستیم بابا حداقل یه فرصت 6 ماهه برای پرداخت میدادن
  • بی نام A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    4 0
    حداقل قسطی میشد بدبخت بیچاره ها میدادند اونم ده روزه کجاش انصافه
  • علی A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    5 1
    سلام چطور میشه این مقدار پول را ظرف 1 هفته جور کرد. شما که اخبار و کامنت های رسانه ها رو رصد میکنید و آمار خرید 2 میلیونی دادید ولی 300 هزار ثبت نام کردن حالا دارید کاری میکنید که 30 هزار نفر فقط توان پرداخت طی 1 هفته را داشته باشند. بهتره اصلا کسی پولی پرداخت نکنه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    3 14
    گفتن که اولویت با تهسیل کرده هاست, پس احتماله ردشدنه زیره دیپلمهاهست
  • بی نام RO ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    5 2
    سلام آیا 68 شامل این طرح شده؟؟؟
  • علیرضا A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    9 2
    دوستان برای کسی پیام نیومده منکه میگم همش سرکاریه چون همش امروز فردا میکنن سه هفته پیش قرار بود پیام بیاد ولی هنوز برای کسی نیومده قبلا خیلی راحتتر بودیم ولی الان زندگیمون بهم ریخته وخوابو خوراک نداریم بخدا دارم دیوانه میشم زندگیم داره از هم میپاشه
    • بی نام EU ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      9 1
      حالا مثلا معاف شی از فردا میخوای چکار کنی که اینقدر عجله داری؟ والا من خودم هرچی فکر میکنم در نهایت به این نتیجه میرسم که با بیشتر از 30 سال سن عملا دیگه امکان انجام خیلی از کارها رو ندارم، اولش خیلی خوشحال شدم ولی وقتی به خودم اومدم و دیدم ماشین زیر پامو برای این قضیه فروختم و در واقع بعد از چند سال سختی دوباره برگشتم سر نقطه اول، به این نتیجه رسیدم که برای فرزند یه کارمند با شرایط مشابه من که مجبوره برای پرداخت جریمه از یه گوشه زندگیش بزنه این طرح چیزی جز نقره داغ شدن نیست مگر اینکه بچه مایه دار باشی و پدرجان از جیب مبارک مبلغ جریمه رو پرداخت کنه که فکر میکنم نهایتا 2000 نفر از این 288هزار نفر اینجوری باشن.. در کل مجبوریم پرداخت کنیم اما راضی نیستیم به خدا
  • ... A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    9 0
    من شنیدم ب سربازای‌اعزامی اسفند ۹۲ و ۹۳ ،۳ماه کسری میدن واقعیت داره یا ن صحت نداره اگه کسی‌خبر داره لطفا جواب بده
  • رضا IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    اقا واسه كسي پيام امده لطفاً اطلاع رساني كنيد
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    18 0
    10 روز برای پرداخت فرصت کمیه تو را خدا حداقل دو ماه وقت بدید مردم گرفتارند
    • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      5 0
      اره راست میگه
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    7 0
    به کسی پیام اومده
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    2 30
    برای کسی پیامک امده
    • ممل A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      2 10
      براى من اومده
  • مهدی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    11 3
    امروز برام اومد: متقاضی محترم با توجه به وجود سابقه اعزام فعال از شما جهت ادامه رسسیدگی به وضعیت درخواست جریمه غیبت خود ظرف حداکثر 5 روز به حوزه ی وظیفه ی عمومی محل سکونت مراجعه فرمائید کسی میدونه معنیش چی میشه؟
    • mohammad reza A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      22 2
      اخه برادر من چیزی نمیدونی چرا الکی حرف میزنی. تو دل این بنده خدا رو هم خالی میکنی. یکی از بچه های ما اینطور اس ام اسی براش اومده . میری نظام وظیفه نامه میده بری دادگاه پرونده ت رو مختومه اعلام کنن بعد میری پول رو واریز میکنی
    • بی نام A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      0 2
      واس من هم اومده آقا معنیش چیه به قرآن دارم سکته میکنم
    • حمید A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      0 1
      آقا مهدی قضیه چی بود رفتی حوزه وظیفه عمومی چی شد خوهشا جواب بده ماهم بفهمیم
    • پيمان A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      0 0
      چي شد، شما پيگيري كردي؟ ميتوني بخري؟؟؟
    • حمید A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      0 0
      آقا مهدی شما رفتی وظیفه عمومی ؟ چی شد ؟
  • جعفر A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    بس چی شد این اس ام اس
    • حامد IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      0 0
      محمد داداش این که گفتی واقعییت داره
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    1 0
    بدیندیگه اس ام اس رو
  • پویا A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    برای من ایح اس ام اس امدمتقاضي محترم با توجه به وجود سابقه اعزام فعال از شما جهت ادامه رسيدگي به وضعيت درخواست جريمه غيبت خود ظرف حداکثر 5 روز به حوزه وظيفه عمومي محل سکونت مراجعه فرماييد فردا میرم ببینم چی میشه بیشتر میخواند پرونده فرار را مشخص کنند بعد منم پول پرداخت کردن ففط می مانه
  • بی نام A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    سابقه اعزام شما فعال میباشد ظرف 5 روز به نظام وظیفه محل سکونت خود مراجعه کن منظورشون چیه تو را خدا یکی راهنمایی کنه من سرباز فراری بودم 9سال که از خدمت فرار کردم و این متن را برام فرستاد 1100
  • علی A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    1 0
    دوستان کسی هست اس ام اس سابقه اعزام فعال براش اومده باشه و رفته باشه؟ میخوام ببینم جریانش چیه؟
  • رضا A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    2 0
    سلام دوستان امروز واسه من پیامک امد نوشته با توجه به وحود سابقه اعزام فعال از شما جهت ادامع رسیدگی به وضعیت درخواست جریمه غیبت خود ضرف ۵ روز به حوزه وظیفه عمومی خود رامعرفی کنید کسی میدونه یعنی چی
  • بی نام A1 ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 1
    محمد رضا واسه چی دادگاه مطمینی دوستتم همچین‌موردی داشته
  • بهادر فداکار EU ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    4 0
    دوستان پیامک اومد کا با توجه به سابقه موجود ..... من رفتم پادگان که خدمت میکردم ، اثلا کاریم نداشتن امضا کردن اخرین روز فرارم رو بهم نامه دادن ، نترسین گرفتنی تو کار نیست من با ترس لرز رفتم کاریم نداشتن ، نامشو بم دادن زود پیام میاد برین کاراشو کنین نمیگیرن من از همه بیشتر میترسیدم هیچ کاری ندارن
  • بهادر فداکار EU ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    1 0
    رضا جان منم همین اومد دیروز رفتم نامه دادن به پادگان که بودم ،منم با ترس رفتم اما خبری نبود راحت رفتم تو امضا دادن مهر کردن برگشتم زود برو هیچ گرفتنی در کار نیست من از همه بیشتر میترسیدم بخدا
    • عماد A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
      1 1
      سلام اقا پرویز کارت حل شد؟ چی شد؟ ممنون میشم اطلاع رسانی کنی.
  • علیمراد A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    4 2
    سلام اعزام فعال یعنی سربازانی که رفتن خدمت وفرارکردن.ترسی نداره بخدا فقط میخوان تاریخ فرار رو مطلع بشن .اگه سوالی دارین من اطلاع دارم.
  • علی A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    5 3
    سلام من سال 85رفتم خدمت اخرین فرارم ۸۷بوده چه جوری قبول نمیش
  • بی نام A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    2 4
    برای من اسمس آمده پرونده شما.برسی.میباشد چکار باید بکنم
  • پیمان A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    1 1
    سلام بچه ها من سال 89 4 روز رفتم پادگان چون معاف از رزم بودم دوباره نامه دادن برای تهران که بیام دنباله معافیت داعمی ولی مجدد منو معاف از رزم کردن و دیگه نرفتم حالا منم جز فراریام ؟؟؟ اگر کسی میدونه خواهشا جواب بده ممنون میخوام بدونم میتونم بخرم
  • عماد A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    1 2
    علی اقا تاریخ کدوم فرارتو تو نامه زدن؟
  • حامد A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    6 0
    سلام، براي منم همين پيامک اومد که بعد از 5روز به حوزه نظام وظيفم مراجعه کنيه، من متولد 62 ولي سال 88رفتم يک هفته آموزشي و فرار کردم نامه رو از حوزه نظام وظيفه گرفتم و به پادگان آموزشي بردم اونجا هم منم فرستادن دادگاه اونحا 500هزار تومن جريمم کردن، بعد دوباره يه نامه دادند و رفتک دوباره پادگان از اونجا هم يه جوابيه دادند و دوباوه رفتم حوزه نظام وظيفه حالا منتظر جوابم اگه کسي مي دونه چي مي شه تو رو خدا جوابم رو بده خيلي استرس دارم دارم زندگيم رو سر اين داسنان از دست ميدم، تو رو خدا هر کي مي دونه راهنماييم کنه
    • عماد A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
      4 1
      اقا حامد چی شد؟ جوابی بهت ندادند؟مارو هم در جریان بزار.مرسی
  • عبداله RO ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    3 1
    اخر چی شد من همون روزهای اول ثبت نام کردم هنوزم خبری نشده. مردیم از انتظار چرا نمیاد پیام.رفیقهام 20 روز از من دیرتر ثبت نام کردن براشون پیام امده./
  • سمیر IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    2 0
    خیلی بی عدالتیه...من ظرف ده روز سی ملیون از کجا بیارم؟
  • محمد A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    1 1
    سی که جریمه را پرداخت کرده کی براش کارت صادر میشه و از کجا باید پیگیری کنه ک
  • مهدی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    5 5
    من متولد 1357هستم واسم جریمه بریدن 27میلیون و دویست .به نظرم معقولانه نیست معقولش 10 میلیون میشد که میشد جورش کرد وقتی میدن 455000میدن وقتی میگیرن تو 10 روز 272000000ریال میخوان ، من منتظرم بیان خرج خانواده و اقساط من رو متحمل بشن من هم برم خدمت ...............
  • frari A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    2 1
    سلام بچه ها خدا میدونه روز تاسوعا حسینی دارم گربه میکنم و تو اتاق نشستم و به خود امام حسین فکرم همش درگیر این خرید خدمته. آخه چرا من که متولد 68 هستم مدرک دیپلمم هم سال 86 گرفتم ولی چون 87 اعزام شدم شاملم نشه وای امام حسین الان میخوام هر جور شده برم هییت و زنجیر بزنم تا حاجتم ندی نمیرم زندگیم به خاطر این فرارم زیرزمینی و داغون شده و شدم . بچه ها برای فراری ها دعا کنید تو این روزهای عزیز در عزاداری ها تون که از روی اخرین مدرک تحصیلی برای فراری ها حساب کنند. یا حسین