هاشمی رفسنجانی:نمی توانیم به همه بگوییم یک رای بدهند/باید با پذیرش نظر اکثریت وحدت را حفظ کنیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حوادث اخیر در منطقه گفت:‌ ما باید هوشیار باشیم و وحدت خود را در کشور حفظ کنیم.

به گزارش ایسنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه استکبار آنطور که می‌خواست نتوانست دنیا را بسازد، بنابراین اکنون اقدامات جدیدی را آغاز کرده است، گفت:‌ وجود کشورهای قدرتمندو بزرگ در منطقه خاورمیانه به نفع استکبار نیست به ویژه که آن کشور آزادمنش بوده و به آن‌ها وابستگی نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به حوادث سوریه ، عراق و یمن گفت:‌عربستان در خدمت استکبار است. مصر هم که روزگاری دژ در برابر اسرائیل بود در شرایط فعلی قرار گرفته است، پاکستان نیز در گیر مسائل داخلی خود است . از اقدامات کنگره اینگونه برمی آید که آن‌ها دنبال تجزیه عراق،‌ سوریه و یمن هستند.در گذشته این صحبت ها در مورد ایران هم مطرح بود، اما ایران کشوری بسیار مستحکم است و شرایطی مثل سوریه و عراق ندارد. ایران تنها لنگرگاه مطمئن منطقه است که می تواند امنیت منطقه را حفظ کند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: وظیفه ما این است که به شعار سال یعنی همدلی و همزبانی توجه کرده و نگذاریم جامعه دچار تشتت شود. در هر جامعه ای تفکرات، خواسته ها و مذاهب و قومیت های مختلفی و همچنین نارضایتی هایی وجود دارد اما ما باید هوشیار باشیم و وحدت و همدلی را به عنوان یک نیاز واقعی حفظ کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون یمن هر روز بمباران می‌شود و حتی شایع شده که نیروهای زمینی برای شناسایی وارد این کشور شده اند. در سوریه نیز مخالفان نظام سوریه به دنبال محاصره بیشتر دمشق هستند. داعش نیز در استان قندوز افغانستان به قدرت رسیده است، در عراق نیز مسئله تجزیه این کشور مطرح شده که البته سران عشایر و مسئولان این کشور با این طرح مخالفت کردند.

وی ادامه داد: در این شرایط ما به عنوان یک مسئولیت اسلامی و منطقه ای باید آماده باشیم که ایران را نگه داریم. البته ایران به عنوان پایگاه امنیت منطقه بدون حضور جدی مردم و استحکام رابطه دولت و مردم نمی تواند به خوبی عمل کند. دلیل پیروزی انقلاب حضور اکثریت مردم در صحنه و وجود امامی به عنوان یک مدیر حاذق در منطقه بود ما توانستیم با وحدت و حضور مردم از جنگ تحمیلی نیز عبور کنیم. سازمان ملل نیز در پایان جنگ ایران را طلبکار و مظلوم معرفی کرد و قرامتی در نظر گرفت که البته این غرامت هنوز پرداخت نشده است.

هاشمی با بیان اینکه مردم ما پیروزی های خود را با صبر و مقاومت و تمسک به اهل بیت (ع) اسلام و قرآن به دست آورده است خاطر نشان کرد: باید این مسائل را برای دانشجویان مطرح کنند و بگویند که ما چگونه از این گردنه های مختلف عبور کردیم و اکنون درشرایط نسبتا خوبی به سر می بریم . همه در کشور باید متحد باشند و البته باید همدیگر را نیز نقد کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه دولت مبارزه خوبی در دنیا شروع کرده است افزود: اکنون اکثریت کشورهای دنیا متوجه شدند که منطق ما صلح است و ما دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای هسیتم البته کنگره و لابی اسرائیل علیه ما فعال شده اند، بنابراین ما در داخل کشور نباید برای کسانی که در جهت گرفتن حق مردم ما تلاش می‌کنند مشکل درست کنیم.

هاشمی در بخش دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید منطق در اختلاف نظرها حاکم شود افزود: اگر اختلافات مناسب بیان شود مشکلات حل می‌شود. در انتخابات نمی توانیم بگوییم همه به یک جا رای دهند . باید با آزادی ، ادب، منطق و با پذیرش نظر اکثریت وحدت خود را حفظ کنیم . در این فضا اگر تحریم ها هم رفع نشد ما مسیر خود را ادامه می دهیم ولی اگر تحریم ها رفع شد خواهیم دید چه فضایی برای توسعه کشور فراهم می‌شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در کشور ما مشکل تورم و بیکاری وجود دارد که از دل این مشکلات فساد بیرون می آید. ما وظیفه داریم موقعیت منطقه، جهان و کشور خود را برای مردم توضیح دهیم و البته نشاط سیاسی مردم را نگیریم و آن‌ها را نگران نکنیم تا از این گردنه عبور کنیم . عبور کردن از این گردنه سخت نیست و به آمادگی خدمت به مردم بستگی دارد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    18 3
    درود خدا بر ایشان
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    12 2
    مثل همیشه عالی صحبت کردن
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    تیترتون مشکل داره ایشون گفته اند:" نمی توانیم بگوییم همه به یک جا رای دهند" در حالی که شما تیتر زده اید نمی توانیم به همه بگوییم یک رای بدهند. لطفا تصحیح کنید.
  • محمد IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    1 0
    همه ما میدانیم هاشمی چقدر بزرگ است بیایید اجازه ندهیم احترام و عزت بزرگانمان شکسته شود