۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲

ایرنا نوشت:

مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در قالب امضای تفاهم نامه ای میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ورزش و جوانان، قهرمانان ورزشی سفیران محیط زیست می شوند.
قهرمانان ورزشی سفیران محیط زیست می شوند

محمد درویش  افزود: چهارم خرداد ماه تفاهم نامه ای میان معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان به امضا خواهد رسید.

وی اظهار کرد: این تفاهم نامه در حاشیه همایشی که در هتل المپیک برگزار می شود به امضا می رسد و بر اساس آن قهرمانان ورزشی سفیران محیط زیست می شوند.

درویش ادامه داد: همچنین در همان روز بر اساس مصوبه شورای عالی محیط زیست اولین دفتر محیط زیست و توسعه پایدار در وزارت ورزش و جوانان افتتاح می شود.

وی گفت: قهرمانان ورزشی که به عنوان سفیران محیط زیست معرفی می شوند مرامنامه ای را قرائت خواهند کرد که در آن قید شده است این افراد باید به الگویی محیط زیستی برای جوانان تبدیل شوند و به ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست کمک کنند.

درویش افزود: به عنوان مثال از این افراد خواسته می شود از رفتارهایی که مشوق مصرف گرایی باشند بپرهیزند یا یک روز از خودروی شخصی استفاده نکنند و از تماشاچیان در ورزشگاه ها بخواهند از ریختن زباله در فضای ورزشی خودداری کنند، همچنین در بعد بین المللی نیز می توانند مدافع محیط زیست باشند.

وی گفت: در همان روز کارگاهی آموزشی برای قهرمانان و روسای فدراسیون های ورزشی برگزار می شود که در آن مشکلات محیط زیستی مطرح و از آنها خواسته می شود تا در این زمینه کمک کنند.

مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در همان روز از تعدادی سازمان های مردم نهاد ورزشی در حوزه محیط زیست نیز رونمایی می شود.

درویش گفت: همچنین مدال هایی طراحی شده است که توسط رییس سازمان حفاظت محیط زیست به ورزشکارانی که در زمینه محیط زیست فعالیتی داشته اند اهدا می شود و قرار است این روند همه ساله ادامه یابد.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی عصر روز پنجشنبه در حاشیه مسابقه دوستانه ملی پوشان پیشکسوت تیم ملی جام جهانی 98 (فرانسه) و تیم فوتبال 90 ، با اهدای لوحی علی دایی اسطوره فوتبال ایران را به عنوان نخستین سفیر بین المللی احیای دریاچه ارومیه معرفی کرد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهسا A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 1
    سازمان محیط زیست لطف بفرمایند به جای این طرحهای صرفا تبلیغاتی انرژی خود را صرف نجات ایران از انچه دولتها با سکوت مسئولین محیط زیست بر سرش اورده اند بکند. هرچند وقتی بعد از مدتها جلسه و بحث برای نجات ارومیه نتیجه میشود پاریشن بندی و انتقال اب بین حوزه ای دیگر نباید از سازمان محیط زیست توقع کار درست داشت.