ایرنا نوشت:

خبرگزاری رسمی مصر الشرق الاوسط عملیات نظامی طوفان قاطعیت به رهبری عربستان را که مصر هم در آن مشارکت دارد تجاوز عربستان به یمن توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری یمن الان ، خبرگزاری رسمی مصر عملیات نظامی طوفان قاطعیت به رهبری عربستان ومشارکت مصر در آن را تجاوز عربستان به یمن توصیف واعلام کرد ایران میزبان زخمی های تجاوز عربستان به یمن وزخمی های دیگر جنگ ها است .

الشرق الاوسط افزود : ایران برای درمان زخمی های تجاوز عربستان به یمن در داخل این کشور حمایت وتسهیلات لازم برای آنها را از طریق جمعیت های خیریه ایرانی با در آمد محدود، فراهم می کند.

این اولین بار نیست که رسانه های مصری عملیات نظامی طوفان قاطعیت به رهبری عربستان را تجاوز آشکار عربستان به یمن می دانند چرا که پیش از این ابراهیم عیسی روزنامه نگار مصری گفت: انصار الله تروریست نیستند بلکه بخشی از مردم یمن هستند .

ابراهیم عیسی افزود: هدف از تجاوز هوایی عربستان اردوگاههای تروریست ها نیست بلکه زیر ساخت های اساسی یمن مانند فرودگاهها وتاسیسات آن است.

وی ضمن اظهار تعجب از عربستان گفت: عربستان با اخوان المسلمین در ظاهر مخالفت می کند اما در باطن با آنها برای نابودی انصار الله هم پیمان می شود.

وی حمله های عربستان به انصار الله را به نفع اخوان المسلمین یمن دانست.

همچنین یوسف الحسینی روزنامه نگار مصری با تمسخر گرفتن عملیات طوفان قاطعیت به رهبری عربستان علیه مردم یمن در برنامه آقایان محترم گفت: طوفان معنی شدت دارد ،آنچه تاکنون در یمن رخ داده طوفان نیست ومی توان آن را قارقار کلاغ نامید.

وی افزود: نام طوفان قاطعیت برای تجاوز عربستان به یمن بیان کننده نداشتن ابتکار ونبود فهم لازم برای کسی است که آن را نامید .

این خبرگزاری به نقل از پایگاه خبری انصار الله اعلام کرد ایران طی روزهای آینده تصمیم هایی برای کاهش رنج وسختی شهروندان یمنی سرگردان در خارج می گیرد به طوری که ضمن اقدام به انتقال آنها به ایران ،درمان وخرج زندگی آنها تا بازگشت به یمن را به عهده می گیرد.

پایگاه خبری انصار الله به نقل از منابع ایرانی آگاه افزود: این تصمیمات شامل گشودن درهای فرودگاه های ایران به روی یمنی های سرگردان در کشورهای مختلف که راه بازگشت آنها به کشورشان مسدود شده می باشد ومقامات ایرانی تا زمان حل بحران یمن وبازگشت آنها به کشورشان به آنها پناه می دهند.

بر اساس این گزارش فرودگاه بین المللی بیروت برای یمنی های سرگردان در مصر، اردن ودیگر کشورهای عرب همسایه

آنها را ترانزیت کرده واز آنجا به تهران منتقل می شوند.

عبدالفتاح السیسی در سخنانی در دانشکده جنگی مصر گفت: کشورش با نیروهای هوایی ودریایی در عملیات نظامی طوفان قاطعیت علیه یمن شرکت می کند اما مشارکت نیروهای زمینی مصر در این عملیات را تکذیب کرد.

در حالی که از آغاز تجاوز عربستان به یمن تاکنون بیش از سه هزار و 500 یمنی کشته، بیش از شش هزار نفر زخمی و 300 هزار نفر دیگر نیز آواره شده اند، سازمان ملل برای توقف این تجاوز و جلوگیری از ادامه کشتار غیرنظامیان وارد عمل نشده و با انتشار بیانیه های بی اثر، در عمل به نوعی از تجاوز عربستان به یمن حمایت کرده است.

جنگنده های 9 کشور عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریکا از ششم فروردین تاکنون، عربستان را در تجاوز هوایی به یمن همراهی می کنند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    6 6
    ازادي بيان در مصر ستودنيست
  • بی نام RU ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    4 5
    1 الشرق الاوسط خبرگزاری رسمی مصر نیست. 2 جنگنده های امریکایی در حمله به یمن مشارکت ندارند. 3 جهت اطلاع دوست عزیزی که از آزادی بیان در مصر تعریف کردند این گشور از زمان به قدرت رسیدن عبدالفتاح السیسی محدودیت های بی سابقه ای را در امر رسانه اعمال کرده است.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 2
    خوبه که مصری ها انقدر آزادی بیان دارند که در تلویزیون و رسانه های دیگر از متحد مصر یعنی عربستان انتقاد کنند ما که توی خانه هم از بشار اسد انتقاد کنیم باید نگران برخورد برادران با خود باشیم.