کارلوس کروش با 4 تا بازیکن قلعه نویی را به سرنوشت ژوزه دچار کرد؟

امیر قلعه نویی سرانجام خودش جمله ای را به زبان آورد که دو ماه است دستیارانش می گفتند خودمان به صورت خودجوش می گوییم!

 

داریوش سعیدی_خبرآنلاین: امیر قلعه نویی سرانجام گفت کارلوس کروش می خواهد همان بلایی را سرش بیاورد که پیشتر سر مانوئل ژوزه آورده بود. او به دعوای قدیمی کارلوس با پیرمرد پرتغالی یعنی ژوزه اشاره داشت که با قراردادی گرانتر از سرمربی تیم ملی به پرسپولیس آورده شد و بی آنکه حضورش نتیجه بخش باشد از ایران رفت تا بیش از 5 میلیون دلار بدهی روی دست پرسپولیس گذاشته شود.

ژوزه در زمانی که ایران بود ، تمام وقتش به دعوای قدیمی با کارلوس کروش سر شد. رابطه او با کروش در فوتبال پرتغال مثل رابطه محمد مایلی کهن و علی دایی در فوتبال خودمان بود. دو نفری که تا به هم می رسیدند جرقه می زدند. کروش در آن روزها نزدیک به 9 بازیکن از پرسپولیس به تیم ملی دعوت می کرد. بازیکنانی که به مرور زمان تقلیل رفتند و بعد از او تا هیچ نفر ، پیش رفتند!

قلعه نویی می گوید کروش بعد از ژوزه این بازی را با او شروع کرد و در اردوهای مختلف با دعوت از بازیکنان استقلال قصد داشت مدام دست سرمربی آبی ها خالی باشد. او که تیمش در 6 ماه گذشته فقط 4 بازیکن ملی پوش داشته و فصل قبل هم با بودن بازیکنانی مثل نکونام یا تیموریان که خیلی سر سازگاری با آنها نداشت هم به 6 یار می رسیدند ، بازیکنانی در تیم ملی دارد که هنوز 3 تای شان تقریبا در بازی های ترکیب اصلی جایی برای خود دارند اما 6 بازیکن از 18 بازیکن بزرگسال تنها یک سوم تیم قلعه نویی است. به این آمار برای تیمی که در دو سال گذشته بیش از 30 میلیارد تومان برای بازیکن خرج کرده ، بازیکنان زیر 23 سال را هم می توان افزود. برای مثال مقایسه ای بین تیم سال قبل علی دایی که با بازیکنان جوانی مثل عالیشاه ، کفشگری و ... توانست سهمیه گرفت با خریدهایی چون نوری ، نیکبخت ، جمشیدیان و ... که قلعه نویی داشت و از هیچ کدام شان نتوانست بهره ببرد و بعد از آن مدام از بی بازیکنی می نالید تنها یک نتیجه باقی می ماند که قلعه نویی در خریدهایش اشتباه داشته. این گفته ای بود که علی فتح الله زاده مدیر وقت استقلال به آن اذعان داشت.

در سال جدید هم قلعه نویی به سراغ بازیکنانی چون مهدی کریمیان ، سیلمان فلاح ، میلاد نوری و... رفت و حالا لیست او پر است از بازیکنانی که خیلی به کار تیمش نمی آیند اما مدام از 4 بازیکن ملی اش می نالد و آنها را موثثر در نتایج تیمش می داند. درحالی که 4 بازیکن از 25 بازیکن یعنی چیزی نزدیک به 17 درصد کل داشته های استقلال. آیا استقلال او به 4 بازیکن وابسته است و با گرفتن 4 یارش می توان بلایی مثل ژوزه را سر او آورد ؟ آیا هواداران استقلال نظری مشابه با قلعه نویی دارند وقتی شعار بی غیرت برای بازیکنان تیم سر می دهند یا...؟

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =