ایسنا نوشت:

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم در سالن اجتماعات دانشگاه امیرکبیر سخنرانی خواهد کرد.

این مراسم با حضور اساتید برگزار می‌شود. دانشجویان مخالف و موافق دیدگاه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با در دست داشتن پلاکاردهایی در مقابل سالن اجتماعات حضور یافته‌اند.

مخالفان آیت‌الله هاشمی پلاکاردهایی با مضامین «رابطه روز معلم با رأس فتنه را بیابید»،‌ «فتنه‌گر حیا کن دانشگاه را رها کن»،‌ «سیاست فرمایشی و سفارشی جایگزین برنامه‌های دانشگاه شده است»،‌ "«ستاد تحریف امام و انقلاب»،‌ «سخنران مراسم روز دانشگاه»، ‌«روز معلم را در دانشگاه به پادگان نظامی تبدیل نکنیم»، «نقاط مشترک مطهری، خاتمی و رفسنجانی چیست؟» در دست داشتند.

آن‌ها همچنین پلاکاردهایی با تصاویر مهدی هاشمی و مسأله فساد اقتصادی در دست دارند.

در مقابل دانشجویان موافق حضور هاشمی در دانشگاه پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته شده است «دوره دروغگویان به پایان رسیده»،‌ «دوره آشوبگرایان به پایان رسیده»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» در دست دارند و شعر یار دبستانی را می‌خوانند.

در حالی که آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه امیرکبیر در حال سخنرانی برای اساتید این دانشگاه به مناسبت روز استاد است، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در بیرون این تالار دست به برگزاری تجمع زده‌اند.

در این تجمع دانشجویان به دو گروه تقسیم شده‌اند؛ عده‌ای به طرفداری از هاشمی و تعدادی به مخالفت با او.

از سویی بعضی از دانشجویان از پیام روشن خود برای آزادی برخی زندانیان صحبت می‌کنند واز طرفی تعداد دیگری از دانشجویان خواهان اعدام همان زندانیان هستند.

شعارهایی مثل «دلواپس، اسراییل پیوندتان مبارک»، «پلی تکنیک زنده است»، «یا حسین(ع)» ، «بسیجی واقعی همت بود و باکری»، «هزار روز گذشته ...». از سوی گروهی از دانشجویان داده می‌شود و از طرفی شعارهای «نماد اشرافیت منکر رای ملت»، «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا» و ... از طرف طیف دیگری از دانشجویان شنیده می‌شود.

همچنین تعدادی از دانشجویان به اتهامات و دادگاه مهدی هاشمی اعتراض دارند و در پلاکاردهای خود از هاشمی می‌خواهند که به باغ پسته خود بازگردد! اشاره به قرارداد کرسنت از دیگر دست نوشته‌های دانشجویان است.

از طرفی تعداد دیگری از دانشجویان با تشکیل دادن یک حلقه انسانی شعر یار دبستانی را می‌خوانند.

سخنرانی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با این حواشی واتفاقات که در حال رخ دادن در خیابان اصلی داخل دانشگاه امیرکبیر است، در حال برگزاری است و دانشجویان همچنان به شعارهای خود له یا علیه هاشمی ادامه می‌دهند.

«دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «دانشگاه را جولانگاه فتنه نکنید»، «دانشگاه جای استوانه فتنه نیست» و ...

در حالی که دانشجویان منتظر خروج هاشمی از سالن سخنرانی هستند نماینده بسیج دانشجویی در صحبت‌های خود از هاشمی خواست که مرزبندی خود را در قبال فتنه همچنین موضع‌گیری‌اش در مورد پرونده مهدی هاشمی را روشن کند.

این صحبت‌ها با واکنش گروه مقابل مواجه شد و لحظاتی با متشنج شدن جو دانشگاه درگیری‌هایی بین طرفین بوجود آمد.

دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با خواندن شعر یار دبستانی و فرستادن صلوات منتظر خروج اکبر هاشمی رفسنجانی از سالن سخنرانی هستند.

17214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 1
    این دانشجوها هم که دست به پلاکاردشون خوبه .جوگیر میشن
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 1
    دم آقای هاشمی گرم. واقعا از ایشان خجالت می کشم که با این سن اینچنین فعالانه در راه تثبیت آرمانهای انقلاب به پیش می روند. حال تندروها گرفته شد که می گفتند هاشمی نمی تواند در این دانشگاه سخنرانی کند. ایشان در صدد هستند که گفته امام "همه با هم "را نهادینه کنند و تمام توهین ها را به جان خریده اند.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    1 1
    درود خدا بر هاشمی عزیز
  • امير A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    يادتان رفت بنويسيد موقع ورود ايشان، دلواپسان با مشت و لگد به ماشين ايشان حمله كردن كه خيل عظيم دانشجويان موافق آقاي هاشمي جلوشونو گرفتن. امروز غوغايي بود در دانشگاه...
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    لحظه ی ورود هاشمی به نزدیک سالن خیلی بد بود.مشت و لگد بود که به جلو عقب و شیشه های ماشین میومد.یاد حادثه شیراز برای علی مطهری افتادم.خیلی خطرناک بود.
  • مهدی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    17 4
    مثلا دانشجویان ما روشنفکرن دلشون خوشه زمان ما هم ازین داستانا بود الان نه واسم ابه نه نون البته شاید برای چند نفر باشعه .... به فکر ایندتون باشید از طرف یه برادر بزرگتر دوستان
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    47 20
    زنده باد هاشمی کبیر
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    25 61
    اینم بنویسید که هاشمی ترسید با دانشجوها روبرو بشه... از جای دیگه رفت