آنچه طی یکسال گذشته به عنوان عملکرد سازمان قطار شهری مطرح شده است، طراحی کامل پروژه خط 2 قطار شهری توسط 11 شرکت مشاور در کنار سایر سیاست گذاریهای سازمان با هدف اجرای بهینه و کارآمد پروژه قطار شهری بوده است. بی شک نقش قطار شهری در جابجایی حجم وسیعی از مسافران شهری و به تبع آن کاهش ترافیک، بسیار قابل ملاحظه است؛ بخش عمده طراحی تونل، ایستگاهها، مرکز فرمان، پلان و پروفیل مسی، طراحی تفصیلی زیرسازی و روسازی مسیر، زیرسازی و روسازی دپو، گابارییا برنامه بهره برداری، طراحی پارکینگ ملارد و دپو (پایانه) دانشگاه، طراحی تجهیزات ثابت برای کل فاز یک و دو تاکنون انجام شده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری، مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه گفت: مبادله قرارداد در CITIC ICC - تنظيم الحاقيه بخش اول فاينانس پروژه- با تشكيل كنسرسيومي از شركت سابير و چند شركت دیگر در مرداد ماه سال 93 از ديگر اقدامات این سازمان است، ضمن آنکه علاوه بر اين اقدام انجام مقدمات لازم جهت تامين بخشي از منابع مالي پروژه با واگذاري زمين هاي شهرداري به سازمان قطار شهري در اين راستا انجام پذيرفته است.
علی اصغر همتی، عمليات ساخت 120 دستگاه واگن نوسط شرکت ايريکو را يادآور شد و افزود: در اين راستا طراحي مفهومي و پايه ناوگان به اتمام رسيده و تجهيزات و زير سيستم هاي ناوگان، نهايي شده اند. علاوه بر مباحث عنوان شده تخصيص اعتبار 300 ميليارد ريال براي تامين ناوگان بخشي از خط 2، قرارداد خريد دو رام قطار، از شركت واگن سازي تهران از طريق شركت ايريكو، منعقد و قطار رام اول در بهمن 91 به مالكيت سازمان قطار شهري كرج و حومه در آمد و در تير ماه 92 به این سازمان محول شد، سازمان قطار شهري كرج و حومه متعهد به پرداخت 84 ميليارد ريال براي قطار هاي رام اول و دوم مي باشد كه تاكنون 26 ميليارد ريال آنرا پرداخته است.
به گفته همتی، در یکسال اخیر سازمان قطار شهری کرج و حومه اقداماتی را در قالب طراحی کامل پروژه خط 2 (فاز یک و دو)، تعمیر، نصب و راه اندازی تجهیزات محدوده فاز یک، عملیات ساخت فاز 1 پروژه خط 2، احداث 13 ایستگاه، ساخت 120 واگن و احداث تونل 12.26 کیلومتری از جمله این اقدامات است. سازمان قطار شهری با اجرای این اقدامات زمینه ساز پیشرفت 64.31 درصدی طراحی ناوگان، پیشرفت 91.91 درصدی تونل، پیشرفت 32.85 درصدی ایستگاه ها، پیشرفت 61.15 درصدی مرکز فرمان، 8.29 درصد پیشرفت خطوط ریلی و پیشرفت 4.14 درصد در حوزه تدارکات فراهم آورده است. در این راستا پیشرفت نوگان به طور کلی 28.10 درصد بوده است. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =