تازه‌ترین گزارش اداره بازرسی عمومی آمریکا در بازسازی افغانستان، موسوم به "سیگار"*، نشان میدهد به رغم آنکه ایالات متحده آمریکا تا کنون مبلغ ٨٫٤ میلیارد دلار در جهت مبارزه با تولید مواد مخدر و کشت خشخاش در افغانستان به مصرف رسانیده است، این کشور مبدل به بزرگ‌ترین تولید کننده تریاک جهان شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در این گزارش همچنین پیشنهاد شده است که اختصاص بودجه آمریکا برای بازسازی افغانستان به میزان 2,3 میلیارد دلار افزایش یافته و به 109,8 میلیارد دلار بالغ گردد. با احتساب این افزایش، از کل بودجه آمریکا برای بازسازی افغانستان هنوز مبلغ 14,9 میلیارد دلار به مصرف نرسیده و در راه مصرف شدن است.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، اداره "سیگار" می گوید، براساس ارقام ارائه شده از سوی دولت افغانستان، در حال حاضر 352 هزار نفر، نیروهای امنیتی افغان را تشکیل میدهند. مصارف سالانه این نیروها بالغ بر رقم 5,5 میلیارد دلار است.

"جان سوپکو"، رئیس اداره بازرسی عمومی آمریکا در امور بازسازی افغانستان، گفته است که او اطمینان ندارد ارقام ارائه شده از سوی دولت افغانستان درباره شمار نیروهای امنیتی افغان تا چه حد دقیق است.

یاد آور میشویم، بر اساس توافق دفاعی فیمابین آمریکا و افغانستان، آمریکا هزینه آموزش نیروهای امنیتی افغان را تقبل کرده است؛ در نتیجه، بودجه مورد نیاز برای این امر میتواند به نسبت شمار نیروهای امنیتی افغان تغییر کند.

جان سوپکو در این باره گفته است که شمار دقیق نیروهای امنیتی افغان برای برنامه ریزی آمریکا در افغانستان خیلی مهم است؛ او گفته که آمریکا بر اساس تعداد این نیروها بودجه اختصاص داده و طرح‌هایش را برنامه ریزی میکند، حتی خروج نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی از افغانستان، بر اساس شمار نیروهای امنیتی افغان تنظیم شده و میگردد.

در تازه ترین گزارش "سیگار" همچنین آمده است که حکومت وحدت ملی افغانستان به آنها وعده داده است تا در راه مبارزه با فساد اداری راه های جدیدی را جستجو کرده و به مرحله اجرا گذارد. این اداره در آخرین گزارش خود به وزارت دفاع آمریکا توصیه کرده است که برای تضمین پیروزی مأموریت حمایت آمریکا در افغانستان، منابع ضروری را فراهم کرده و تخصیص دهد.

در همان حال، "سیگار" خواهان نظارت شدید بر مصرف منابعی شده که برای بازسازی افغانستان در اختیار این کشور قرار میگیرد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =