بعد از انتقاد شدید امام جمعه کرج/رئیس کمیسیون فرهنگی نظارت بیشتری را از اعضای شورا خواستار شد

جلسه شورای شهرکرج با حضور اعضای شورای شهر، محمد رضا رضاپورقائم مقام و معاون اداری ومالی شهردار کرج و علیرضا رحیمی مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری کرج برگزار شد.

نیوشا فتحی زاده خبرگزاری خبرآنلاین-استان البرز: در این جلسه مباحثی همچون جذب سرمایه گذار وحمایت از سرمایه گذاری ها، اعلام زمان بازگشایی بلوار ماهان با توجه به اتمام عملیات عمرانی آن،دیوار کشی بازار ماهان و جداسازی زمین هایی که به مترو واگذار شده و همچنین اصلاح مصوبه احداث کارخانه پردازش مصالح ساختمانی و انتقال آن از <<حلقه دره>> به حصار به بحث گذاشته شد از دیگر موارد مورد بحث در جلسه شورای شهر کرج انتقاد شدید امام جمعه کرج از برخی مسئولان در نماز جمعه این شهر بود که رئیس کمیسیون فرهنگی شورا از همکارانش در شورا خواست تا نظارت بیشتری بر امور و مدیریت دقیق تری در سطح مدیریت کلان شهر داشته باشند.
در این جلسه، سعید فیروزگاه رئیس کمیسیون فرهنگی شورا افزود : پروژه هایی که اکنون انجام می شود ممکن است به درستی اجرا نشود و توان اجرائی و نظارتی شورای شهر و مدیریت شهری را زیر سوال ببرد. لذا نیاز است اعضای شورا نظارت بیشتر و مدیریت دقیق تری را در مدیریت شهری اعمال کنند تا در آینده سخنی در خصوص سهل انگاری مسئولان مطرح نشود.
امیرحسام عباسی دیگر عضو شورای شهر در ادامه بیان داشت: کارهای عمرانی و عملیاتی بلوار ماهان به اتمام رسیده و حال پرسش این است که چه زمانی قرار است این بلوار بازگشایی شود ؟همچنین در خصوص بحث جذب سرمایه گذار نیاز است تا ذهنیت ها درست شده و سرمایه گذاری در قالب یک رسالت جدی برای شورا مطرح شده و اگر کسی توانست سرمایه گذاری را جذب کند حتی به صورت شفاهی از وی تقدیر و تشکر شود.
وی در خصوص انتقال کارخانه پردازش مصالح ساختمانی نیز گفت: در این باره جهت ساخت در حلقه دره سرمایه گذاری انجام شده و اینکه دلیل جابجایی محل را وجود انبار اصلی در حصار می دانیم اشتباه است چرا که دو مرکز انبار نخاله های ساختمانی در حلقه دره و هفت جوی نیز وجود دارد. حال صحبت این است که در این مورد اصل موضوع مصوب شده و فقط بحث انتقال مطرح می باشد که بستگی به ارزش زمین کارخانه در دو منطقه حلقه دره و حصار دارد.
در ادامه جلسه دکتر سعید مصطفایی نیز اذعان داشت: حدود یک ماه گذشته از سوی شورا و در رابطه با دیوارکشی بازار ماهان و همچنین جداسازی آن از زمینهایی که به مترو واگذار شده، مصوبه ای به شهرداری ابلاغ شده و اکنون شورا منتظر پاسخ شهرداری در خصوص زمان انجام این پروژه است.
خسرو سرحدی عضو شورای شهر در ادامه جلسه به اهمیت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در استان اشاره داشته و افزود:زیر ساخت ها در خصوص سرمایه گذاری در شهر هنوز آماده نبوده و نیاز به رسیدگی دارد. همچنین در کمیسیون بودجه نیمه دوم سال 93 ، جهت رسیدگی به بودجه حق تلاش و ایاب و ذهاب مصوبه ای به شهرداری داده شد که هنوز هیچ آیین نامه یا سیاست نامه ای از سوی شهرداری در این مورد دریافت نشده است.
وی همچنین در خصوص محل استقرار کارخانه پردازش نخاله های ساختمانی اظهار داشت: در گذشته مشکلاتی جهت استقرار وجود داشته و باید اصلاح شود، زیرا تمامی محتویات بند مربوطه برای ساخت کارخانه به تصویب شورا رسیده و حال باید گفت که تنها محل احداث اشتباهی تعیین شده است.
علیرضا رحیمی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بیان داشت: سال 92 با شرکت تدبیر، توسعه و سلامت در خصوص تبدیل نخاله های ساختمانی به مصالح ساختمانی صحبت هایی شد تا کارخانه ای تاسیس شده، این کار صورت گیرد و درآمد حاصل از آن صرف امور پسماند و بازیافت شود که در این باره سازمان تصمیم گرفت تا محل احداث از حلقه دره به حصار منتقل شده و این کار تا نیمه خرداد اجرایی شود. زیرا در آنجا آبخیزداری و جنگل کاری شده و اگر بارندگی شدیدی رخ دهد، سیلابی در آنجا به راه می افتد و کل منطقه را در برمی گیرد.
وی با توضیح اینکه مبنای سرمایه گذاری برای این طرح بر اساس منطقه حصار بوده است توضیح داد: اگر بخواهیم شهر در حد ایده آل توسعه یابد باید کاری کرد تا سرمایه گذارها مقابل ساختمان شورا صف کشیده و درخواست سرمایه گذاری کنند. لذا به صلاح شهر است تا محل احداث کارخانه به حصار منتقل شود.
رحیمی ادامه داد: البته از ابتدای امسال انبارحصار را تعطیل کرده و ساختمان سازهای اصلی شهر را جهت تخلیه نخاله های ساختمانی به حلقه دره فرستاده شد، همچنین باید اضافه کنم که ممکن است تا دو ماه دیگر جای تخلیه در انبار حصار وجود داشته باشد و تکلیف برای زمان بعد از آن چیست؟
مریم قهرمانی عضو کمیسیون عمران شورای شهر در رابطه با پروژه احداث کارخانه پردازش نخاله های ساختمانی توضیح داد: در منطقه حصار دیگر فضایی جهت دفن زباله های ساختمانی باقی نمانده و حتی از سوی شورا پیشنهاد شد تا در فردیس و مهرشهر نیز یک انبار جداگانه احداث شود. لذا حال که بحث انتقال محل کارخانه مطرح است پیشنهاد می شود به بحث زمین در این پروژه توجه شده و از نظر ارزش گذاری مقایسه ای صورت گیرد؛ چرا که ممکن است ارزش زمین احداث کارخانه در دو منطقه حلقه دره و حصار یکی نباشد.
محمدرضا رضاپور قائم مقام و معاون شهردار نیز در پاسخ به پرسش های مطرح شده از سوی اعضای شورا اظهار داشت: بلوار ماهان این هفته بازگشایی می شود.وی در خصوص جابجایی محل احداث کارخانه پردازش نخاله های ساختمانی که شورا می گوید که یک تخلف می باشد لازم به توضیح است اگر این موضوع تخلف محسوب می شود، از آنجایی که مصلحت های شهر را در بر می گیرد تخلف خوبی است چرا که ما به فکر مصلحت شهروندان و سلامتی شهر هستیم و حال که حصار یک مرکز انبار خطرناک از مصالح ساختمانی دارد، منطق می گوید نیاز است کارخانه انبار نخاله های ساختمانی نیز در نزدیکی این انبار احداث شود تا نیاز به جابجایی نخاله ها و اعمال هزینه های حمل و نقل نباشد. همچنین به عنوان یک پرسش از شورا مطرح می شود که انجام یک کار غلط با یک مصوبه درست بهتر است یا انجام یک کار درست با مصوبه غلط ؟
در پایان صحبت های پیرامون مصوبه اصلاح مکان کارخانه پردازش نخاله های ساختمانی رای گیری شده و تایید شد که محل احداث کارخانه از حلقه دره به حصار منتثل شود.
در پایان جلسه شورا نیز دو موضوع از سوی حجت اله غلامرضایی رییس کمیسیون عمران شورای شهر در صحن علنی مطرح و در مورد آن رای گیری و موافقت شد. اولین مورد در خصوص ملکی در جاده ملارد و متعلق به کارکنان مجلس شورای اسلامی می باشد که مقرر شد تا با رعایت تمامی تعهدات ساخت و همچنین ایجاد قسمت های تجاری پروژه در خارج از حریم بزرگراه همت با اجرای این طرح موافقت شود.
مورد دوم در خصوص ملکی در حریم اصلاحیه خیابان 55 متری مطهری است که در این رابطه نیز مقرر شد تا شهرداری به عنوان غرامت با درخواست های دو مالک پروژه درخصوص دریافت هزینه مالی و همچنین گرفتن کاربری درمانی برای بخشی از زمین موافقت کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =