تسنیم نوشت:

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تخلف خواندن اقدام ستاد تنظیم بازار در واردات ۶۸ هزار تُن روغن پالم خارج از سقف مجاز، گفت: امروزه برای صدور مجوز واردات بسیاری از محصولات غذایی با سازمان غذا و دارو هماهنگ نمی‌شود.

سیامک مره‌صدق با انتقاد از اقدام ستاد تنظیم بازار در واردات 68 هزار تُن روغن پالم خارج از سقف مجاز سازمان غذا و دارو، اظهار داشت: متاسفانه نظارت سازمان غذا و دارو بر مساله محصولات غذایی به صورت کامل و به عنوان تنها متولی اعمال نشده و بر این اساس ارگان‌های متفاوتی در این زمینه راساً خارج از سیاست‌گذاری سازمان غذا و دارو تصمیم‌گیری می‌کنند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه نبود متولی مشخص در محصولات غذایی تنها محدود به روغن پالم نیست و در بسیاری از حوزه‌ها مانند استفاده از خمیرمرغ در سوسیس و کالباس‌ها نیز چنین موازی کاری‌هایی را شاهد هستیم.

مره‌صدق با تاکید بر اینکه تا زمانی که ارگان مشخصی مسئولیت کامل امنیت غذایی را عهده‌دار نشود شاهد چند مسئولیتی در این بخش هستیم، به خانه ملت گفت:‌ در قانون پیش‌بینی شده متولی اصلی، سازمان غذا و دارو است و باید دیگر ارگان‌ها در این زمینه هماهنگی لازم را با این سازمان داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر غذا و دارو بیشتر از یک متولی داشته باشد آسیب‌های جبران‌ناپذیری به حوزه سلامت وارد خواهد شد، افزود:‌ متاسفانه امروزه اغلب ارگان‌ها در حوزه محصولات غذایی فعالیت دارند و بسیاری از آنها دارای تعاونی غذایی هستند که در بسیاری از موارد محصولاتی در آن توزیع می‌شود که مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.

مره‌صدق یادآور شد: امروزه مجوزهایی برای واردات بسیاری از محصولات غذایی به کشور صادر می‌شود که به هیچ عنوان با سازمان غذا و دارو هماهنگی صورت نگرفته، از سویی دیگر واردات برخی از این محصولات غذایی خلاف برنامه پنجم توسعه است اما با این وجود به کشور وارد می‌شوند.

مره‌صدق ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه دولت مکلف است واردات روغن را محدود کند اما متاسفانه شاهد هستیم که نه‌تنها واردات این محصول محدود نشده بلکه بیش از سقف مجاز به کشور وارد می‌شود این درحالی است که وزارت بهداشت به همراه سازمان غذا و دارو تلاش زیادی برای جلوگیری از استفاده روغن پالم دارند اما متاسفانه برخی ارگان‌ها توجهی به این تلاش‌ها ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان غذا و دارو باید جایگاه واقعی خود را پیدا کند،‌ ادامه داد: به نظر می‌رسد باید سازمان غذا و دارو شفاف عمل کند و مسئولیت این حوزه را به درستی در اختیار داشته باشد چراکه امروزه این قانون‌گریزی در کشور وجود دارد و مسئولان اجرایی باید برای آن راهکاری بیندیشند.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار تخلف‌های مختلفی را در حوزه موادغذایی انجام می‌دهد که در کمیسیون نیز بارها تذکراتی را ارائه کردیم

که به نظر می‌رسد وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به عنوان مسئولان اجرایی باید جلوی چنین بی‌قانونی را بگیرند.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    38 0
    چیزی که در این مملکت ارزش ندارد جان آدمیزاده . کاش آنقدر که برای مردم کشورهای دیگر دلسوزی می کنیم به حال مردم خودمون دلمون می سوخت .
  • بی نام A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    4 0
    دیگه لبنیات هم نمیشه خورد