مشکلات زیست محیطی کرج از جمله احداث کارخانه ها و صنایع در مناطق ایجاد این مکان ها افزایش یافته است و در خصوص مقابله با این معضلات تصمیمات جدی و مهمی از سوی شورای شهر گرفته می شود. از جمله این تصمیمات این است که از سوی سازمان پسماند، درخواستی مبنی بر جابجایی محل احداث کارخانه پردازش نخاله های ساختمانی در شورا بیان شد که حمیدرضا ابوالحسنی عضو شورای شهر کرج پیرامون این موضوع و همچنین جذب سرمایه گذارها و پروژه های راکد شهر سخن گفت.

نیوشا فتحی زاده خبرآنلاین-البرز: ابوالحسنی در جلسه شورای شهر و با توجه به اهمیت جذب سرمایه گذارها بیان داشت:نیاز است در سرمایه گذاری به خودباوری رسیده و تکلیف هرکاری یا پروژه ای مشخص شود. به عنوان مثال در بخش درمانی یک فرصت طلایی در استان می باشد که از آن غفلت شده است، به عنوان مثال در استان بیمارستان 100 تخت خوابی وجود دارد که خاک خورده و حدود چند ماه است لایحه آن به شورا می آید؛ اما بی نتیجه مانده است و این در حالی است که دستگاه های باارزشی چون رادیوتراپی در آنجا روشن و بدون استفاده مانده اما در بیرون از بیمارستان، بیماران تشنه استفاده از این امکانات هستند.
وی در رابطه با محل احداث کارخانه پردازش مصالح ساختمانی در حلقه دره اظهار داشت: در این مورد تصمیم اشتباهی گرفته نشده و تعیین محل کاملا منطقی می باشد؛ چرا که انبار تخلیه نخاله های ساختمانی منطقه حصار و هفت جوی به دلیل مسائل زیست محیطی باید تعطیل می شد و حال اگر قرارباشد، کارخانه نیز در این منطقه احداث شود، این یک خطر جدی از لحاظ آلودگی محیطی خواهد بود.
ابوالحسنی با اشاره به اینکه باید حقوق شهروندان مناطق محروم رعایت شود، عنوان کرد: خانه های ما در بهترین نقاط شهر و برخوردار از امکانات رفاهی است، لذا بدون در نظر گرفتن شرایط زندگی افراد مناطق محروم برای آنها تصمیم گرفته می شود که در محل زندگیشان آنها چه اتفاقی رخ دهد، مانند مردم حصار که نخاله های ساختمانی در آنجا جمع آوری شده و حال قرار است کارخانه پردازش نخاله های ساختمان نیز در آنجا احداث شود.
وی افزود: اگر شورا تصویب کرده کارخانه در حلقه دره ساخته شود به درستی تصمیم گرفته شده، چرا که از نظر زیست محیطی هم اکنون نیز این منطقه با مشکلات فراوانی مواجه است و گیاهان و درختان آن خشک شده است چه برسد به اینکه کارخانه نیز احداث شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =