معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از خرید خدمت با نرخ 10 تا 50 میلیون برای غیبت بالای هشت سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ محمود امینی‌ در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات قانون جدید نظام وظیفه پرداخت و اظهار داشت: برای خرید سربازی تاکنون از افراد زیر دیپلم تا تحصیلات دکتری درخواست داده‌اند این طرح برای کسانی است که غیبت هشت سال به بالا داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مبلغ خرید خدمت سربازی بین 10 تا 50 میلیون تومان است، اضافه کرد: قیمت خرید خدمت سربازی برای زیر دیپلم (10 میلیون تومان)، دیپلم (15 میلیون تومان)، فوق دیپلم (20 میلیون تومان)، لیسانس (25 میلیون تومان)، فوق لیسانس (30 میلیون تومان)، دکتری غیرپزشکی (35 میلیون تومان)، دکتری پزشکی (40 میلیون تومان) و متخصصان پزشکی (50 میلیون تومان) است.
معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: هر فرد به ازای هر سال بیش از هشت سال باید 10 درصد جریمه نیز پرداخت کند و هم‌چنین به ازای هر فرزند و تأهل، 5 درصد تخفیف لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد غایبین بیش از هشت سال در سراسر کشور، بین یک میلیون و 200 هزار نفر تا یک میلیون و 500 هزار نفر هستند، افزود: کسانی هم که پیش ثبت نام برای این طرح انجام نداده‌اند، می‌توانند از پایان خرداد برای ثبت نام اقدام کنند.

سرهنگ امینی ادامه داد: برای کسانی که بسیجی فعال هستند و در صورتی که دوره تکمیلی را نیز گذرانده باشند بین دو تا شش ماه کسری در نظر گرفته شده است.

معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به بحث کفالت برای معافیت از خدمت سربازی اشاره و خاطر نشان کرد: کفالت پدر برای پسرانی که تنها فرزند خانواده هستند و پدرشان 70 سال سن دارد لحاظ می‌شود همچنین برای پسرانی که طبق آیین نامه پزشکی، پدرشان نیاز به مراقبت دارد، معافیت کفالت پدر لحاظ می‌شود.

سرهنگ امینی به کفالت مادر اشاره و ابراز داشت: پسرانی که فاقد پدر هستند و یا پسرانی که مادرشان طلاق گرفته است می‌توانند از معافیت با کفالت مادر استفاده کنند که این نوع معافیت به مدت 30 ماه موقت خواهد بود.

وی ادامه داد: کسانی که برادرشان در حین خدمت است و می‌توانند تا اتمام دوران سربازی برادر، سربازی خود را به تعویق بیندازند.
معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین اگر پدر و یا مادر ، دو خواهر و یا برادر معلول بهزیستی باشند، یکی از فرزندان می‌تواند معاف شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =