به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین-البرز معصومه عباسی زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی استان البرز از راه اند ازی مرکز خانواده درمانی برای نخستین بار در کشور خبر داد

عباسی زاده گفت:این مرکز در راستای حفظ انسجام هر چه بیشترخانواده وکاهش آمار طلاق در این استان راه اندازی شده است.
وی با اشاره به آمار بالای طلاق در استان البرز ادامه داد:مراکز پیشگیری از طلاق نقش بسیار موثری در آگاهی بخشی به زوجین و حل مشکلات آن ها دارند لذا ایجاد چنین مرکزی در استان ضرورتی اجتناب ناپذیر بود.
افزایش آگاهی و اتخاذ تصمیم مناسب برای ازدواج،شناسایی و کمک به حل مسائل خانواده ،کمک بیشتر به قضات برای صدور حکم،کمک به زوجین با هدف روابط مناسب قبل و بعد از طلاق،کاهش تنش ها و استرس های ناشی از خانواده به منظور متعادل کردن جو عاطفی - روانی خانواده از اهداف راه اندازی این مرکز به شمار میرود.
وی، افزایش آگاهی های زوجین در رابطه با برخورد صحیح با فرزندان پس از طلاق،فراهم آوردن زمینه های مناسب تداوم ارتباط والدین با کودکان پس از طلاق،شناخت عوامل موثر در طلاق به منظور برنامه ریزی در جهت آگاهی سازی جامعه و کمک به زوجین برای آگاهی از حقوقخود از برنامه های این مرکز برشمرد.
این مرکز از نیمه ی دوم اردیبهشت ماه سال جاری به طور رسمی فعالیت خود را آغاز میکندو متقاضیان بصورت حضوری و با بهمراه داشتن معرفینامه های درون و برون سازمانی میتوانند از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =