قائم مقام شهردار کرج:جلب مشارکت بخش خصوصی راه میانبر برای رسیدن به شکوفایی اقتصاد شهری است

قائم مقام شهردار کرج، مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در انجام پروژه های خرد و کلان عمران شهری را راه میانبر برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی در این کلانشهر خواند.

به گزارش خبرآنلاین-البرز، محمدرضا رضاپور در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، بر نقش مدیران شهری در حوزه های اقتصاد شهری به منظور فراهم آوردن زمینه های جذب سرمایه گذار و مهمتر از آن برداشتن موانع موجود بر راه سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی شهرداریها و نیازهای روز افزون شهرها در حوزه های عمرانی، خدماتی، فضای سبز، ورزشی و...، قطعا جلب مشارکت بخش خصوصی در تامین نیازهای موجود و افزایش سرانه های خدماتی نقش بسزایی ایفا می کند و هر چه ضریب اطمینان سرمایه گذاری افزایش یابد، به همین میزان استقبال بخش خصوصی نیز افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اقتصاد شهری مقوله بسیار مهمی است و به نوعی با تحول مثبت در آن می توان انتفاع و آبادانی شهر را تضمین کرد، اظهارداشت: شهرداری کرج در سال جدید که سال "دولت و ملت، همراهی و همزبانی" نام گرفت، با شدت بیشتری به عرصه جذب سرمایه گذار با هدف انتفاع شهری ورود می کند.

این مدیر شهری، محور سیاستگذاری و برنامه ریزی های در شهرداری کرج را پویایی اقتصاد شهری و رفع نیازهای زندگی شهروندی ذکر و عنوان کرد: در این برنامه ریزی ها ارتقاء ساختارهای شهری به عنوان هدفی مهم لحاظ می شود.

وی با بیان اینکه باید اذعان داشت برای رسیدن به ایده آل های شهری باید طرح هایی تدوین شود که نتیجه نهایی آن انتفاع منطقی شهر و فراهم آوردن شرایط ایده آل زندگی شهروندی باشد، نیاز يك سازمان و سيستم اجتماعي براي رسيدن به اهداف كلان و تحقق برنامه های تدوین شده را دستیابی به منابع پایدار و اقتصاد شهری فعال دانست و افزود: شهر به انجام اقداماتی نیاز دارد که مهمترين آنها پرداختن به اصل خدمات رسانی است و شهرداري نیز به عنوان يك سازمان نيمه دولتي باید ساختار مديريتي و سازمان اداري خود را به سوي يك سيستم کارآمد سوق دهد.

وی با عنوان این موضوع که ايجاد و احداث تجهيزات و تاسيسات شهري در پروسه زمان و به طور مستمر انجام می شود، اظهار داشت: استمرار در امر خدمت رسانی خود استمرار در درآمدزایی را طلب می کند؛ بسیاری از اقداماتی که توسط شهرداری انجام می شود از جمله احداث، نگهداري و توسعه فضاهاي سبز، تامین كاربريهاي خدماتي مورد نياز و... نیاز به صرف منابع پایدار درآمدی دارند.

برنامه ريزي جهت استفاده از منابع و ابزارهاي مالي کارآمد و پایدار

قائم مقام شهردار کرج در ادامه برنامه ریزی جهت استفاده از منابع و ابزارهای مالی کارآمد و پایدار را مهم ارزیابی کرد و افزود: از جمله این منابع استفاده از فاينانس، انتشار اوراق مشاركت و اخذ وام و مشاركت بانكها و موسسات مالي جهت اجراي طرحهاي توسعه شهري است.

به گفته رضاپور، طراحي، اجراء، نظارت و بهره برداري از طرحهاي گردشگري نیز از راهکارهای مهم درآمد زایی برای سیستم اجرایی شهرداری است، علاوه بر این تهیه بسته مشاركتي حاوی طرحها و پروژه های سرمایه‌گذاری همراه با اطلاعات جامع فني و اقتصادي برای ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری و اطلاع رسانی برای جذب سرمایه گذار با مشارکت یا واگذاری به بخش خصوصی خارج از مجموعه شهرداری و یا مراکز پژوهشی بسیار کارآمد است.

وی در پایان عنوان کرد: اخذ مجوز لازم جهت انعقاد قراردادهاي سرمايه گذاري و رفع موانع اداري براي تسريع در اجراي طرحهاي سرمايه گذاري و مشاركتي، ایجاد زمینه و بستر مناسب برای ترغيب و تشويق سرمایه گذاری و پيشنهاد اعطای تسهیلات و امکانات کافی از طرف شهرداری از راههای جذب سرمایه گذار و رسیدن به منابع پایدار مالی است که مد نظر شهرداری کرج نیز می باشد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =