واحد مرکزی خبر نوشت:

پایگاه هیل نوشت : سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا این هفته در مورد نحوه پیشبرد طرحی که به کنگره امکان بررسی و رای گیری در مورد توافق هسته ای با ایران را می دهد ، انتخابی دشوار پیش رو دارد.

 پایگاه اینترنتی هیل نوشت : این سناتور جمهوریخواه از ایالت کنتاکی قول داده بود زمانی که حزب وی کنترل سنا را بدست بگیرد ، نحوه برخورد سنا با موضوع توافق هسته ای ایران را تغییر دهد و سناتورها بتوانند اصلاحیه هایی پیشنهاد کنند. در عین حال ، طرح جنجالی سناتور تام کاتن و مارکو روبیو که مک کانل را غافلگیر کرد ، قول وی را با آزمونی دشوار روبرو کرد. پیشنهاد روبیو- کاتن ، به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از طرف ایران را بخشی از توافق هسته ای بین ایران و آمریکا قرار می دهد. اگر این موضوع ، به بخشی از طرح بررسی توافق هسته ای با ایران تبدیل شود ، توافق به دقت مذاکره شده جمهوریخواهان و دموکراتها احتمالا از بین می رود.

مک کانل می تواند پایان بررسی در مورد طرح بررسی و رای گیری توافق هسته ای ایران را اعلام کند که این اقدام ، مانع رای گیری در مورد نظر روبیو- کاتن می شود. برای انجام این کار به شصت رای نیاز است.
مک کانل به این شکل می تواند طرح ایران را نجات دهد ولی احتمالا با انتقاد محافظه کاران روبرو می شود که وی اجازه رای گیری در مورد اصلاحیه های جمهوریخواهان را نمی دهد.

سناتور باب کورکر طراح طرح بررسی توافق هسته ای با ایران گفت مک کانل اکنون باید در مورد بسته شدن پرونده بررسی طرح تصمیم گیری کند. احساس من این است که باید با وی در مورد اقدامی که قصد دارد انجام دهد صحبت شود.»
یک دستیار سنا گفت طرح روبیو - کاتن عمدتا اقدامی حاکی از سوء نیت تلقی می شود و اینکه اقلیت « قابل توجهی » از اکثریت سنا این آمادگی را دارند از طرح کورکر به همان شکلی که هست دفاع کنند.

این دستیار سنا افزود این احتمال وجود دارد که در این برهه ، پایان بررسی در مورد طرح کورکر تا هفته آینده اعلام شود.
با این حال ، مک کانل دست خود را رو نمی کند. دفتر مک کانل روز جمعه در این باره که وی چه اقدامی می کند سکوت کرد.
دان استوارت سخنگوی مک کانل گفت تا جمعه عصر مک کانل تصمیمی اعلام نکرده بود و جمهوریخواهان هنور در حال فعالیت در مورد اصلاحیه ها بودند.

اگر مک کانل تصمیم بگیرد بحث در مورد این طرح را محدود کند ، موضع خود را که پیشتر در این هفته اعلام کرده بود کاملا تغییر می دهد.
مک کانل گفته بود پیش بینی می کند روندی قاطع ، صادقانه و کامل از بررسی اصلاحیه ها وجود داشته باشد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =