توهین به ظریف؛ وقتی یک سناتور آمریکایی باطن خود را نشان می دهد

می خواهم از سناتوری حرف بزنم که متولد جمعه 23 اردیبهشت 1356 است؛ این درست همان زمانی است که وزیر خارجه ، محمد جواد ظریف در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو مشغول تحصیل در رشته روابط بین‌الملل بود!

مهدی دل روشن: می خواهم از سناتوری حرف بزنم که متولد جمعه 23 اردیبهشت 1356 است؛ این درست همان زمانی است که وزیر خارجه ، محمد جواد ظریف در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو مشغول تحصیل در رشته روابط بین‌الملل بود! احتمالاً در همان روز تولد آقای سناتور جوان، وزیر خارجه کشورمان که 18 سال داشت، کار نوشتن رساله ارشدش را انجام می داد! فکر کنم دیگر همه از جمله خود آقای «تام برایانت کاتن» متوجه شده اند که او با وزیر خارجه ایران، چیزی حدود 2 دهه اختلاف سنی دارد!

برویم سر اصل مطلب؛ مستقیم ذهن هایتان را راهی حساب کاربری آقای کاتن در توئیتر می کنم! جایی که آقای تام، اینگونه وزیر خارجه ایران را مورد خطاب قرار داده است: « هی ظریف!‌ شنیده‌ام که از من نام برده‌ای. اگر تا این اندازه مطمئن هستی، بیا درباره قانون اساسی (آمریکا) با یکدیگر بحث کنیم؛پیشنهاد من این است؛ در واشنگتن دی سی، هر زمانی که شما انتخاب کنی دیدار کنیم تا گزارشی از ظلم و ستم، خیانت و ترور ایران را مورد بحث قرار دهیم.»

جوان ترین سناتور آمریکا، به این جملات اکتفا نکرده و باز هم با نوشتن عباراتی نامتعارف، ادبیات خاص خود را اینگونه در صفحه توئیترش جهانی کرده است : « من متوجه شده‌ام در ۲۰ سالگی، طی جنگ عراق-ایران در حالی که کشاورزان و نوجوانان می رفتند تا در جنگ کشته شوند، تو در آمریکا پنهان شده‌ بودی. این نشان شجاعت نیست که وقتی کشور شما برای بقا می‌جنگید، در آمریکا پنهان شده بودید. این نشان شخصیت ضعیف‌النفس شماست!»

البته طبق بررسی هایی که داشتم به این نتیجه رسیدم که اولاً وزیر خارجه ایران زمانی که 20 سال بوده، سناتور کاتن فقط2 ساله داشته است؛ حالا چگونه پنهان شدن آقای ظریف را به یاد دارد، خدا می داند! دوماً، جنگ ایران و عراق از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ شروع شد و ۲۹ مرداد ۱۳۶۷ به پایان رسید؛ کارنامه تحصیلی ظریف نشان می دهد که وی از سال 1355 تا 1367 مشغول تحصیل در آمریکا بوده است؛ قطعاً کسی که مشغول تحصیل است، نه تنها خود را پنهان نمی کند بلکه سر کلاس درس، حاضر می شود! ضمن اینکه آقای ظریف، دوره سربازی اش را با شرایط «امریه» که توسط وزیر خارجه وقت ایران (علی اکبر ولایتی) تأیید شده بود در محل دفتر ایران در سازمان ملل، گذرانده است. سوماً، آن زمان که کشور آمریکا و متحدانش به عراق در جنگ با ایران، کمک تسلیحاتی می کردند، دکتر ظریف مثل یک دیده بان، ریز و درشت جنایت های صدام را در سازمان ملل به ثبت می رساند و مانند یک سرباز ، رسانه های غربی و افکار عمومی ایالات متحده را در جریان تجاوزات دشمن بعثی قرار می داد. به هر حال، لازم نیست که سربازی مثل ظریف که به زبان انگلیسی مسلط است و درس روابط بین الملل می خواند، حتما در جبهه جنگی، کلاشینکف به دست بگیرد، همین که او با اسلحه ارتباطات دیپلماتیک برای احقاق حقوق مردم کشورش در نیویورک، می جنگید، کافی است. اتفاقاً او نه تنها در آمریکا، پنهان نشده بود بلکه پیوسته در جلسات و اعتراضات ایرانیان مقیم آمریکا در قبال تجاوز عراق به خاک ایران شرکت داشت. احتمالاً اسناد آن نیز در نزد سازمان «سیا» موجود است!

با تمام این توهین هایی که رسماً توسط سناتور کاتن در شبکه اجتماعی توئیتر به وزیر خارجه ایران شده است، ظریف که پیوسته نشان داده سرد و گرم چشیده است و با این دست کارها از کوره در نمی رود، این گونه در فیسبوک پاسخ داده است که « از یکی دو اشاره مودبانه و کاری که به سناتور کاتن (نویسنده نامه معروف 47 سناتور) کردم و حاضرین هم خیلی پسندیدند، وی خیلی عصبانی شده و در حساب توئیترش شروع کرده به ناسزاگویی، که آنهم جالب است. حالا شاید یک پاسخ بر اساس ادب ایرانی به او که تازه دارای فرزند پسری شده بدهم.»

پیشتر، وزیر خارجه ایران طی یک سخنرانی در دانشگاه نیویورک این گونه حرف زده بود «در صورت توافق، گام‌های رفع تحریم‌ها احتمالاً چند هفته طول می‌کشد؛ تمامی تحریم‌ها علیه ایران برداشته خواهد شد، خواه این موضوع باب میل سناتور تام کاتن باشد یا نباشد!»

خیلی روشن و بدیهی است که وزیر خارجه ایران در حرف هایش، توهینی نکرده بلکه مودبانه گفته تحریم ها طبق توافق با دولت آمریکا، برداشته می شود و شاید این موضوع خوشایند سناتور تام کاتن نباشد؛ بعد از این اظهار نظر، سناتور جوان، بحث را شخصی کرده و وزیر خارجه ایران را «ترسو»، معرفی می کند. اساساً، هر سیاستمداری می تواند با گرفتن ژست های ژورنالیستی و پوشیدن یک دست کت و شلوار اتوکشیده، ظاهری مودبانه از خود به نمایش بگذارد اما وقتی که پای حرف های او می نشینیم تازه می فهمیم که باطن او چیست؛ به راستی که ادب مرد، به ز دولت اوست.
به هر حال، راه های زیادی برای مشهور شدن وجود دارد با این توضیح که ناسزا گفتن، شهرت منفی به دنبال دارد. در ایران، ضرب المثلی داریم که می گوید: جوان است و جویای نام!

4949 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    آقای ظریف فرزند ایران و افتخار ما ایرانیان است
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    128 5
    مطلب ارسالی بسیار خوب بود. بهتر است به نگارش هم توجه شود تا نوشته شما بی نقص گردد. به جای استفاده از "دوماً و سوماً" که اشتباه است از "اول دوم سوم" بهره گرفته شود. سپاس از شما
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    نوشته اید :" البته طبق بررسی هایی که داشتم به این نتیجه رسیدم که اولاً وزیر خارجه ایران زمانی که 20 سال بوده، سناتور کاتن فقط2 ساله داشته است؛ حالا چگونه پنهان شدن آقای ظریف را به یاد دارد، خدا می داند" لازم نیست بیاد بیاورد تحقیق کرده است . ضمنا اصل ماجرا یعنی فرار از جنگ سرجایش است چه امریه باشد چه نباشد . ضمنا سن ملاک خوبی برای مقایسه افراد نیست یعنی شما دم دستی ترین وسیله را برای کوبیدن طرف مقابل استفاده کرده اید در حالی که اد میلیبند در انگلستان در کارزار انتخاباتی استعمار پیر رهبر حزبی را بر عهده دارد که فعلا در نظر سنجی ها پیش است
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    43 4
    وقتي سياست دست کودک معابان بيوفته همين ميشه حالا چه اين کودکان سناتور باشن چه استاد دانشگاه و ... حال به نظر من شما بهترين کاري که مي تونيد بکنيد اينه که همين متن رو به انگليسي ترجمه کنيد و از کاربراني که تمايل دارند بخواهيد تا در صفحه ي فيس بوک و تويتر اين سناتور جوان بفرستند .با سپاس فراوان
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    48 3
    ایشون که از طرف کارخون های اسلحه فروشی صحبت میکننانتظاری نمیشه داشتاما خدایی ما کم به امریکایی ها توهین میکنیم؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    50 2
    توهین نشانه ضعف است
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    59 5
    اصلا در شان دکتر ظریفه با این بچه هم صحبت بشه؟؟؟ جواب ابلهان خاموشیست
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    56 3
    دوست عزیز ممنون که از اقای وزیر دفاع کردی چون من هم مثل شما توهین به وزیررا توهین به ملت بزرگ ایران می دانم ولی چقدر بداست که انسان عیب دیگران را ببیند ولی عیب خود را نبیند برادر در مجلس ودولت وکشور ما چقدر به مسولین امریکاه ودیگر کشورها توهین میشود .
  • محسن IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    31 3
    این بابا میخواسته معروف بشه اومده از وزیر خارجه کشورمون که تیتر یک تمام خبرگزاریهای دنیاست مایع بذاره. همون جوابی که خود جناب ظریف دادن واسه هفت پشتش کافیه باید بره بشینه یه دوسالی تحلیل کنه ببینه جواب اقای ظریف چی بوده. فعلا گیج و منگه کاریش نداشته باشین تا بهوش بیاد.
    • فرهادی IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
      9 0
      محسن جان، "مایع گذاشتن" نه؛ مایه گذاشتن درسته
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    20 10
    دو مورد را عرض کنم. اولا در سال 56 دکتر 18 سال داشته و در این سن نوشتن رساله کارشناسی ارشد معقول به نظر نمیرسد. ثانیا چیزی که مرتبا میبینم در ترجمه ها نوشته شده اینکه که می نویسن کاتن گفته "هی، ظریف.....". هی غالبا صورت غیر رسمی "های" به معنی سلامه و در اینجا به معنی هی کردن نیست. به نوشته کاتن توجه کنین متوجه میشین ویرگول گذاری نوشته این رو میگه
  • علی A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    29 4
    نه جانم. توی ایران می گیم جوونه و جاهل. البته قهرمان دیپلماسی کشور مون با ادب و متانت همیشگی اش زد توی دهنش. دمش گرم...
  • amir A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    24 4
    آخرین جوابی که دکنرظریف عزیز به کاتن در صفحه شخصیشون دادند که ننوشتید،اون جواب هم بسیار لایک داره
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    30 3
    ادم های تندرو در همه جای دنیا بی ادب و وقیحن. به همین ایران نگاه کنید که در سال های گذشته و حتی همین الان عده ای با چه ادبیات کریه و مشمئزکننده ای با دنیا حرف می زنن
  • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    20 2
    مقدمتون جالب بود...
  • عباسعلی A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    6 2
    جناب آقای ظریف خدا قوت خسته نباشی برو جلو ما همه ملت بزرگوار ایران حامی وپشتیبانت هستیم.موفق باشی سرداردلاورروابط بین الملل.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 3
    دکتر ظریف در مجموع کارشون درسته ولی این دفاع خوبی نبود..