پس از گذشت تقریبا هشت ماه مشخص شد که در بازی های آسیایی اینچئون حق سعید عبدولی را خورده اند.

سایت رسمی کمیته ملی المپیک نوشت:بعد از حق کشی محرز داوران در مسابقه سعید عبدولی با حریف کره ای در بازیهای آسیایی اینچئون که در نهایت منجر به باخت نماینده ایران و عدم دستیابی وی به مدال طلا گردید، کمیته ملی المپیک طی نامه ای به شورای بین المللی بازیهای منصفانه (INTERNATIONAL COMMITTEE FOR FAIR PLAY) خواستار بررسی این موضوع گردید.

این شورا بعد از بازبینی فیلم این مبارزه و بررسی رای داور مسابقات با توجه به این که سعید عبدولی به رغم ناداواری به احترام تماشاگران و نفس برگزاری بازیهای ورزشی در اقدامی جوانمردانه اقدام به ادامه مسابقه تا پایان وقت قانونی کرد از وی تشکر شده و نماینده ایران را شایسته دریافت دیپلم جهانی "بازی منصفانه" دانست.

به همین منظور شورای بازیهای جهای منصفانه در تاریخ 15 مهر ماه سالجاری در باکوی آذربایجان از سعید عبدولی برای دریافت دیپلم جهانی "بازی منصفانه" دعوت بعمل آورد.

شورای بین المللی بازی منصفانه هر ساله با بررسی رقابتها و رویدادهای متعدد ورزشی ورزشکارانی را که به روح ورزش و المپیزم احترام گذاشته و تصویری زیبا و جذاب از روح پهلوانی و برادری در ورزش به جا می‌گذارند دیپلم جهانی اعطا می کند.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    ديپلم به چه درد مي خوره عمو.مدالشو پس بدين
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    مدال طلا چی میشه پس؟
  • بدون نام ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    13 11
    نوش دارو بعد از مرگ سهراب