ایسنا نوشت:

معاونان وزیران خارجه ایران و گروه 1+5 روز یک‌شنبه در چهارمین روز گفت‌وگوهای خود به رایزنی‌های داخلی در چارچوب مذاکرات هسته‌ای می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که از روز پنج‌شنبه هفته گذشته در نیویورک و در حاشیه کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی آغاز شده است روز شنبه در سطح معاونان و کارشناسان ادامه یافت.

این گفت‌وگوها در این دور از مذاکرات به طور جدی به نگارش متن توافق جامع هسته‌ای می‌پردازد و طی چهار روز گذشته گفت‌وگوها میان هیأت ایرانی و هیأت اتحادیه اروپا به سرپرستی هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در اجلاس بازنگری ان‌پی‌تی نیز به نیویورک رفته است مذاکرات هسته‌ای را در حاشیه آن هدایت می‌کند.

به گفته یک دیپلمات ایرانی نگارش متن توافق به طور جدی و رسمی از این دور مذاکرات در نیویورک آغاز شده است. این دیپلمات ایرانی به ایسنا گفته بود که نگارش متن بر اساس متنی که در مذاکرات وین (3 آذر 1391) به دست آمده بود و دیدگاه‌های جدیدی که در دو دور مذاکرات اخیر وین و نیویورک به دست آمده است انجام می‌شود.

در عین حال منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده کشورمان اعلام کردند که هم‌زمان با نگارش متن، رایزنی‌ها در خصوص برخی جزئیات و موضوعات اساسی مطرح میان دو طرف ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و گروه 1+5 به احتمال زیاد تا دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.

در این دور از مذاکرات تنها وزیران خارجه ایران و آمریکا به طور جداگانه در چارچوب موضوع هسته‌ای با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    1 0
    انرژی هسته ای الان همان ملی شدن نفت چندین سال پیش است .
    • محمد IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
      1 0
      اشتباه نکن دوست من.نفت سرمایه ای بود که به تاراج می رفت.انرژی هسته ای به تاراج نمی رود .انرژی هسته ای به جز مواردی محدود همانند مسایل پزشکی و تحقیقاتی نتیجه چندان مورد توجهی برای ما نداشته و اصرار به داشتن آن جز تحریم و مشکلات اقتصادی و ... ارمغان دیگری نداشته است و این اتفاق زمانی رخ می دهد که کشور های پیشرفته دنیا به دلیل خطرات بالقوه انرژه هسته ای کم کم به این نتیجه می رسند که از نیروگاههای هسته ای استفاده نکنند در حالیکه نفت و درآمدهای حاصل از آن باعث رونق گرفتن و رشد اقتصاد ما شد. انرژی هسته ای بیش از آنکه اقتصادی باشد و منفعتی برای کشور داشته باشد یک بازی سیاسی است.یک دوئل بین ایران و غرب که البته باید تا جاییکه منافع کشور و ملت تحت الشعاع قرار نگرفته همه از آن دفاع کنیم