رئیس جمهور مصر روز گذشته در سفری چندساعته به عربستان با مقامات این کشور دیدار و تحولات منطقه گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر شنبه دیدار کوتاهی از عربستان انجام داد که در طول آن او با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور گفتگو کرد.

السیسی در بدو ورود به ریاض مورد استقبال «محمد بن نایف» ولیعهد و نایب رییس اول نخست وزیر و وزیر کشور و «محمد بن سلمان» نایب رییس دوم نخست وزیر و جانشین ولیعهد و وزیر قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی بدون توضیح بیشتری گزارش داد دیدار رئیس جمهور مصر و ملک سلمان درباره روابط دوجانبه و تحولات در منطقه بود.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر السیسی را در این سفر همراهی کرد و به گفته منابع آگاه، دو طرف راهکارهای تقویت روابط و همکاری بین مصر و عربستان و آخرین تحولات مربوط به منطقه به خصوص اوضاع یمن، سوریه و لیبی و نیز مقابله با گروه‌های تروریستی را بررسی کردند.

«علاء یوسف» سخنگوی ریاست جمهوری مصر پیش‌تر از «سفر کاری» السیسی به عربستان خبر داده بود.

سفر رئیس جمهور مصر به ریاض در حالی است که عربستان طی چند روز گذشته شاهد عزل و نصب‌های گسترده و تغییرات در خاندان حاکم سعودی بود.

مردم و جریان‌های سیاسی مصر به السیسی درباره هر گونه مشارکت در جنگ علیه یمن و پیامدهای ناشی از آن هشدار داده بودند.

بنابراعلام خبرگزاری سعودی، عبدالفتاح السیسی پس از گفتگوهای خود با پادشاه عربستان ریاض را ترک کرد.

عربستان سعودی با دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مهم‌ترین کشورهای اعطا کننده کمک به مصر پس از انتخاب سیسی به ریاست جمهوری محسوب می‌شود

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =