ایسنا نوشت:

دادگاهی در آمریکا بزرگ‌ترین بانک فرانسه را به پرداخت جریمه نقدی سنگین به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سودان و کوبا محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال دادگاه فدرال منهتن روز جمعه طی حکمی اعلام کرد : بانک بی‌ان پی پاریباس فرانسه باید به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سودان و کوبا و دست بردن در سوابق تجاری‌اش حدود 8.9 میلیارد دلار جریمه نقدی پرداخت کند.

این بانک بزرگ فرانسوی پیش از این به دلیل انجام نقل و انتقالات مالی با کشورهایی که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارند مجرم شناخته شده و پس از رایزنی با مقامات آمریکایی توافق کرده بود تا برای پایان دادن به این مساله جریمه پرداخت کند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی بخشی از این جریمه به عنوان غرامت به افرادی که در سال‌های 2004 تا 2012 درنتیجه همکاری بانک بی‌ان پی با سودان، ایران و کوبا آسیب دیده‌اند پرداخت می‌شود. همچنین 448.7 میلیون دلار از آن در اختیار دفتر دادستانی منطقه‌ای منهتن و 447 میلیون دلار نیز در اختیار شهرداری نیویورک قرار می‌گیرد.

بی‌ام پی پاریباس چهارمین بانک بزرگ دنیا محسوب می‌شود.

آمریکا که در سال‌های اخیر به بهانه برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌هایی را علیه این کشور صادر کرده مانع از همکاری بانک‌ها و موسسات مالی دنیا با ایران شده است. مقامات آمریکایی به تازگی نظارت خود بر فعالیت‌های بانک‌های بین المللی را افزایش داده و تاکنون چندین بانک اروپایی را به نقض تحریم‌های ایران و دیگر کشورهای تحت تحریم آمریکا متهم کرده‌اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    5 0
    چه کاسبی باحالی۰۰۰۰ یکی دیگرو جریمه کن بعد بیار تو آمریکا برای نیو یورک خرج کن