مهر نوشت:

دبیر انجمن علمی مامایی ایران، با انتقاد از بیمه ها که همچنان زیربار عقد قرارداد با ماماها نمی روند، تاکید کرد: سال گذشته وزیر بهداشت در روز ماما قول داده این مشکل حل شود، اما اتفاق نیفتاد.
ماریا صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: متاسفانه سازمان های بیمه گر به تعهدات شان نسبت به پوشش خدمات مراقبت های دوران بارداری و زایمان برای کسانی که این خدمات را ارائه می دهند، عمل نمی کنند.

وی به نقش اصلی و بارز ماماها در ترویج زایمان طبیعی اشاره کرد و افزود: عدم عقد قرارداد بیمه ها با ماماها باعث سرگردانی بیمه شدگان می گردد چرا که نمی توانند از ارائه این خدمات بهره مند شوند.

صادقی با تاکید بر اینکه سیاست فعلی وزارت بهداشت افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین در جامعه است، گفت: اجرای تعهدات بیمه ها در قبال ماماها نقش بسیار پر رنگی در جهت اجرای سیاست های وزارت بهداشت خواهد داشت.

دبیر انجمن علمی مامایی ایران در ادامه از نادیده گرفته شدن جایگاه ماماها در تیم پزشک خانواده انتقاد کرد و افزود: متاسفانه اختلاف پرداختی ماما و سایر اعضای تیم پزشک خانواده همچنان لاینحل باقی مانده و همین مسئله موجب دلسردی ماماها گردیده است.

صادقی همچنین به اجرا نشدن سختی کار پرستاران اشاره کرد و آن را یک معضل برای جامعه مامایی کشور دانست.

وی با اعلام اینکه سال گذشته وزیر بهداشت قول داده بود که موضوع قرارداد بیمه ها با ماماها حل شود، اظهارداشت: در طول یک سال گذشته جلسات زیادی در همین ارتباط داشته ایم و پیگیر موضوع بوده ایم، اما متاسفانه به جایی نرسیده ایم. به همین جهت، در جلسه ای که اخیرا با مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی داشتیم، عنوان کردیم که به وزیر بگوید امسال حرف تازه ای برای ماماها داشته باشد.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    3 10
    مگه ماماها باید قرارداد با بیمه داشته باشند؟ اینهمه مرکز بهداشت که کار مراقبت پیش از زایمان را انجام می دهند و اینهمه بیمارستان که زایمان طبیعی در آن انجام می گیرد. دولت هزینه همه اینها رو می ده.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    8 1
    چرا از روی نا اگاهی نظر می دهید من خودم مامای مرکز بهداشتم مراقبت مادر را رایگان انجام می دهم اما وقتی مادر باردار به سونوگرافی یا ازمایش نیاز دارد باید چکار کنم؟