علیرضا منصوریان می گوید بردهای تیمش را مدیون کار گروهی است. از کادر تدارکات تا تک تک همکاران و بازیکنانش.

 

مهدیه جباری- خبرگزاری خبرآنلاین: علیرضا منصوریان سرمربی نفت تهران در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین ؛ درباره تیمش سخن گفت. او اعتقاد دارد یک مجموعه کنار هم کمک کرده اند تا نفت تهراندر مسیر موفقیت باشد. مربی جوان تیم بی طرفدار تهرانی که بعد از 4 سال فعالیت در تیم های ملی و همکاری با قطبی و کارلوس کروش ، در بازگشت مجدد به لیگ برتر توانسته متفاوت از گذشته باشد. او حالا در کورس قهرمانی در هر دو جام  داخلی و صاحب شانس صعود از لیگ قهرمانان آسیاست و او را یکی از آتیه های مربیگری ایران می دانند.علیرضا منصوریان در این گفت و گو به سئوالات خبرآنلاین پاسخ می دهد.

علیرضا منصوریان پس از پیروزی برابر پدیده در مشهد درباره این بازی گفت:«بازی سخت و دشواری بود. بازی های ما با تیم خوب پدیده در دفعات قبلی هم خیلی سنگین پیگیری شد و خوشبختانه هر بار که پیروز شدیم به واسطه بردن جنگ فیزیکی بود. این بار هم در مشهد به سختی توانستیم در لحظات پایانی این رقابت را به سود خود تمام کنیم.»

او که تیمش تقریبا هر 4 دروز یک بار در 4 ماه گذشته به میدان رفته است ، در این باره می گوید:«باید قبل از هر چیز پیروزی تیم مان را هدیه کنم به کادر خوب پزشکی ، بدنسازی ، ماساژورها و گروه تدارکات تیمم. ما روزهای دشواری را پشت سر گذاشتیم و سختی های زیادی داشتیم. تقریبا ها 4 روز یکبار بازی می کنیم و این فشار برای هر تیمی دشوار است. ولی من خوشحالم که زحمتکش ترین کادرفنی لیگ را دارم. بچه های تیم پزشکی و گروه آماده سازی تیم ما به بهترین شکل ممکن توانستند به ما کمک کنند. اینکه بچه های ما توانستند تا دقیقه 92 برای پیروزی بجنگند حاصل ریکاوری خوب است که گروه فنی ما بخوبی انجامش داده است.»

سرمبی نفت که در هفته های قبل دو شکست برابر فولاد ذوب آهن داشت اما دوباره توانست به بازی ها برگردد می گوید:«در میان بازی های سنگین مان ، دوره ای هم پیش آمد که بدن بچه ها خالی کرد اما من با افتخار می گویم تیمی دارم که اقلا 18 بازیکن یکدست دارد. همین حالا جوانان ما دارند هر 4 روز یکبار بازی می کنند و تقریبا در هر مسابقه بین 4 تا 5 بازیکن مان را عوض می کنیم اما به ریتم تیم خللی وارد نشده است. ما سیستم بازی گردشی مان را در 3 بازی مهم پیش رو برابر العین ، صباباتری و تراکتورسازی ادامه می دهیم تا بچه ها با توان بیشتری به مصاف رقیبان بروند. الان افتخار می کنم که بچه هایی مثل علیاری ، رضاوند ، بوعذار ، کوروشی و شیری  برای ما با همان کیفیتی بازی می کنند که با تجربه هایی چون غلامرضا رضایی ، ایمان مبعلی ، حمدی نژاد و عزتی بازی می کنند. داشتن تیم یکدست نعمتی است که من به عنوان یک مربی خوش شانس آن را دارم.»

وقتی نفت در مسیر شکست افتاد ، خیلی ها گفتند این عیار منصوریان است. او حالا که به بحران وارد شده نمی تواند تیمش را نجات دهد اما نفت دوباره برگشته و منصوریان درباره اش می گوید:« البته از ابتدا هم برنامه ما برای این فصل ، اثبات سبک نوی کاری مان بود. ما هیچ تعهدی برای قهرمانی نداشتیم و نداریم. ما می خواستیم نمونه ای از یک فوتبال خوب و علمی ایرانی را در لیگ به نمایش بگذاریم که می تواند نسلی نو را به فوتبال ایران معرفی کند. خدا را شکر توانستیم این تلاش مان را با معرفی ستاره هایی چون بیرانوند ، امیری و پورعلی گنجی به تیم ملی نشان بدهیم و بازیکنان با ارزشی مثل رضاوند و ارسلان مطهری را هم در تیم امید داشته باشیم. همین حالا کلی بازیکن جوان شایسته حضور در تیم های ملی داریم که فقط کافی است به آنها از سوی گروه فنی تیم های ملی اعتماد شود. اما درباره اینکه عیار مربیگری من در روزهای سخت مشخص شود باید بگویم نفت متفاوت از خیلی تیم های دیگر است. من افتخار می کنم بگویم که اینجا نگاه ما فرد محوری نیست و ما یک گروه فنی 15 نفره هستیم. وقتی بدن بچه ها بر اثر فشار خالی کرد. این گروه نشست و سعی کرد برنامه ریزی کند. فوتبال ما متفاوت از فوتبال های روز و حرفه ای دنیاست که بازیکنانش می توانند هر 4 روز یکبار بازی کنند. ولی ما سعی کردیم دوباره نوسازی و ترمیم را انجام بدهیم و در دو بازی گذشته 6 امتیاز گرفتیم و حسن تیم مان این بوده که بچه ها دوباره ثابت کردند ، فوتبال 90 دقیقه نیست. باید تا سوت پایان بازی جنگید و نتیجه را بدست آورد. برای همین بار دیگر از کل کادرفنی و آماده سازی تیمم ، مدیریت باشگاه ، علیرضا عزتی به عنوان کاپیتان تیم ، بزرگترهای زحمتکش تیمم و تک تک بچه های خوب نفت که مرد و مردانه کنارم ایستادند تشکر می کنم و می گویم به آنها افتخار می کنم.»

این روند موفقیت قرار است تا قهرمانی ادامه پیدا کند؟ منصوریان در این باره می گوید:«واقعا حرف زدن در این باره غیر حرفه ای است. دو بازی و 6 امتیاز در لیگ پیش رو داریم . دو بازی سخت که یکی از آنها با تیم صدر جدول است. خیلی سخت است که درباره قهرمانی چیزی بگوییم. ما بازی به بازی و لحظه به لحظه برای موفقیت پیش می رویم. از یاد نبریم که الان سپاهان قرعه ای ساده تر از سایر تیم ها برای قهرمانی دارد . ولی این سه گانه قهرمانی به نظرم تا دقیقه آخر از لیگ می جنگند و پا پس نمی گذارند. ما هم مثل دو رقیب سرسخت مان برای رسیدن به قهرمانی می جنگیم. »

انگار شرایط جدول به سمتی می رود که در دو هفته پایانی استقلال باید تلاش کند تا برای رسیدن به سهمیه آسیایی ، نفت را به صدر جدول ببرد و در مقابل هم نفت برای قهرمانی خودش باید تلاش کند تا استقلال آسیایی شود. منصوریان در این باره می گوید:«راستش با همه احترامی که برای تیم های بالای جدولی قائلم اما یک استقلالی هستم و این را همه مردم خوب مان می دانند. اگرچه واقعا تیم خوب تراکتورسازی و مردم خوب تبریز واقعا در لیگ امسال برای قهرمانی تلاش زیادی کردند اما ما هم محکومیم برای جنگیدن و قهرمان شدن. باید از هواداران تیم محبوبم باری دیگر عذر بخواهم که به رسم حرفه ای فوتبال ناچار شدم برابر تیمی که یک عمر برایش بازی کردم ، در دو بازی 6 امتیاز قرض بگیرم. من این امتیازات را از آنها قرض گرفتم و تمام آرزویم این است که خیلی سریع این بدهی را جبران کنم. شرایط جدول پیچیده شده و یکی از آرزوهایم این است که انشالله استقلال امسال سهمیه آسیایی بگیرد. من تمام تلاشم را می کنم تا با تیمم در مسیر موفقییت ، بتوانم کمک کنم تا استقلال سهمیه آسیایی بگیرد. یا مستقیم از لیگ برتر و یا از مسیر جام حذفی. امیدوارم تیم محبوبم در دو بازی پیش رو هم پیروز باشد و انشالله به سهمیه آسیایی برسد.»

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =