۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲

ایسنا نوشت:

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، ضمن اعلام آخرین وضعیت تعرفه‌گذاری و بیمه خدمات طب سنتی، توضیحاتی در خصوص روند تاسیس داروخانه‌های گیاهی ارایه داد.

دکتر محمود خدادوست در خصوص وضعیت تعرفه‌گذاری و بیمه خدمات طب سنتی، از ورود خدمات این طب به کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات خبر داد و گفت: خوشبختانه خدمات طب سنتی تعرفه‌گذاری شدند.

ویزیت و مشاوره‌های تخصصی طب سنتی تحت پوشش بیمه می‌روند

خدادوست با بیان اینکه خدمات طب سنتی هنوز تحت پوشش بیمه قرار ندارند، اظهار کرد: در زمینه پوشش بیمه‌ای خدمات طب سنتی رایزنی‌ها و صحبت‌هایی با مدیران عامل سازمان بیمه تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت داشته‌ایم و قرار بر این است که به زودی ویزیت و مشاوره‌های تخصصی طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی در این باره افزود: به این ترتیب به تدریج می‌توانیم سایر خدمات این طب را ضمن مذاکره با شورای عالی بیمه تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

تسهیل شرایط جهت حضور بخش خصوصی در طب سنتی

وی در خصوص تاسیس داروخانه‌های گیاهی که قرار بود جهت عرضه داروهای سنتی و گیاهی ایجاد شود، گفت: آیین‌نامه این موضوع که قرار بود با همکاری سازمان غذا و دارو تدوین شود، هنوز نهایی نشده اما کاری که صورت گرفت تسهیل شرایط برای حضور بخش خصوصی در این حیطه بود.

خدادوست افزود: در صورتیکه بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری جهت راه‌اندازی سلامت‌کده‌های طب سنتی تمایل داشته باشد، با تعامل و تفاهم با دانشگاه، نیروی متخصص طب سنتی و فارغ‌التحصیلان این طب را به عنوان مسئول فنی این سلامت‌کده‌ها معرفی کرده تا بخش خصوصی بتواند این مراکز را راه‌اندازی کند. همچنین از سوی سازمان غذا و دارو و با هماهنگی ما در این سلامت‌کده‌ها مجوز یک واحد جهت ارائه فرآورده‌های طبیعی و سنتی داده می‌شود.

به گفته خدادوست با این روش در هر مرکز دانشگاهی تحت پوشش، این ظرفیت وجود دارد که یک سلامت‌کده راه‌اندازی شده و در کنار خدمات درمان، ویزیت و آموزش‌های حفظ تندرستی، فرآورده‌های طبیعی و سنتی را نیز به مردم ارائه شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =