واحدمرکزی خبر نوشت:

ماجرای جاسوسی آلمان و آمریکا از شرکت های اروپایی به ویژه ایرباس و کاخ ریاست جمهوری فرانسه و کمیسیون اروپا موقعیت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را به خطر انداخته است.
به گزارش شبکه خبری یورونیوز،در پی ماجرای جاسوسی صنعتی آلمان که شرکت هواپیماسازی ایرباس را نیز شامل شده است این شرکت در نظر دارد علیه مقامات آلمانی شکایت کند.
این گروه صنعتی اروپایی در واکنش به خبر افشا شده در هفته نامه اشپیگل این کار را انجام می دهد.
به نوشته این هفته نامه دستگاههای اطلاعاتی خارجی آلمان به احتمال زیاد به دستگاههای اطللاعاتی آمریکا در جاسوسی از برخی شرکت های مهم اروپایی کمک کرده اند.
برخی دیگر از رسانه های ارتباط جمعی آلمان اعلام کرده اند دستگاه اطلاعاتی خارجی فدرال آلمان برای دستگاه اطلاعاتی آمریکا از دفتر ریاست جمهوری فرانسه و کمیسیون اروپا نیز شنود تلفنی کرده است.

به همین علت در فرانسه اکنون سر و صداها بلند شده است و مقامات این کشور از آلمان خواسته اند به خاطر این کار عذرخواهی کند. مقامات فرانسوی همچنین خواستار انجام تحقیقات جامعه ای در این خصوص شده است.
این روسوایی به طور خطرناکی موقعیت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را در خطر قرار داده است . مخالفان سیاسی مرکل وی را به دروغگویی در این ماجرا متهم کرده اند. مرکل گفته از این ماجرا هیچ اطلاعی نداشته است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =