در برنامه شب گذشته میکروسکوپ که از شبکه ۴ سیما پخش شد، تمام مواردی که باید در مورد عمل جراحی زیبایی بینی بدانید، عنوان شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه این هفته میکروسکوپ به عمل زیبایی جراحی بینی اختصاص داشت. در این برنامه ، دکتر مجید راستی اردکانی فوق تخصص زیبایی حضور داشت. 

او در مورد تبلیغ عمل بینی با لیزر گفت: در عمل زیبایی بینی لیزر معنا ندارد و لیزر تنها در عمل در چشم و پوست استفاده می شود. لیزر مثل تیغ است و هیچ مزیتی بر تیغ ندارد. منظور از لیزر این است که خون کمی بعد از عمل می آید اما باید توجه داشت که در عمل زیبایی به هرحال باید استخوان را شکست و غضروفها را برداشت ، پس لیزر معنا ندارد و من به مراجعه کنندگان هم می گویم که کم بودن کبودی به خاطر لیزر نیست.

او ادامه داد: به هرحال در عمل جراحی خون و کبودی وجود دارد اما برخی استخوانهای بینی ظریف هستند و بعد از عمل، کبود نمی شوند پس به خاطر لیزر نیست.

راستی گفت: متاسفانه در دوسال گذشته، پزشکانی که عمل بینی با لیزر را تبلیغ می کردند پول بیشتری هم می گرفتند.

او در مورد ورم های بعد از عمل بینی گفت: ورم جزو روند طبیعی عمل بینی است چون در روشهای جدید از پایین به بینی یک برش می دهیم و کاری که باید انجام می دهیم را انجام می دهیم اما پوست را دست نمی دهیم و چون اسکلت بینی کوچک شده پوست اضافه ورم می کند .

این جراح زیبایی تاکید کرد: به مرور زمان ورم پوست روی بینی می خوابد و این در افراد مختلف، متفاوت است؛ اگر بینی کوچک شود این ورم بیشتر است یا اگر پوست نازکتر باشد زودتر ورم می خوابد پس متفاوت است. گاهی ورم بینی می ماند چون پوست کلفت است مانند یک بریدگی کوچک که اول قرمز است و مدتها طول می کشد تا ترمیم شود یعنی ترمیم زخم یک تا دوسال طول می کشد بنابراین ترمیم پوست هم طول می کشد.

عمل بنیی گوشتی و استخوانی

او در مورد اینکه چه بینی هایی باید عمل زیبایی کنند گفت: این به ضخامت پوست بینی افراد ربط دارد مثلا در یکسری از افراد که بینی منقاری دارند پوست نازک دارند و باید فقط قوز برداشته شود، پس بینی آنها زیبا می شود. اما برخی ها قسمت پایین بینی پوست نازک هستند اما غضروفها کلفت هستند که باز هم خوب هستند.

راستی گفت: اما اگر پوست پایین بینی ضخیم است، اصطلاحا گوشتی هستند و پوست کلفت است و بینی چندان تفاوتی نمی کند پس بهتر است عمل نشود. برای کوچک کردن این بینی گوشتی را نباید عمل کرد مگر اینکه با غضروف بازی کرد و شکل داد.

گذاشتن پروتز

این متخصص در مورد استفاده از پروتز در عمل بینی گفت: منظور ما از پروتز استفاده از جسم خارجی است که در گونه ، چانه و سینه استفاده می شود. اما در بینی پروتز یعنی غضروف مصنوعی که اگر در عملهای قبلی بینی غضروف بینی زیاد برداشته باشد ما مجبوریم با گذاشتن این جسم خارجی ترمیم کنیم.

او گفت: مردم ما بینی کوچک دوست دارند. اما نباید غضروف بینی را زیاد برداشت چون مشکل پیش می آید. اگر فردی غضروف نداشته باشد برخی پزشکان از جسم خارجی یعنی پروتز استفاده می کنند اما زیر پوست و داخل مخاط بینی است بنابراین ممکن است عوارضی مانند عفونت داشته باشد.

راستی تاکید کرد: چون بینی خیلی ظریف است اگر عفونت کند پوست بینی چروک می شود و بینی زشت می شود که گاهی درمان آن سخت است و برخی بیماران که بینی های بدی دارند به خاطر همین است. استفاده از ژل هم برای جراجی بینی ممنوع است و عمل باید طبیعی باشد و مردم هم طرفدار این هستند.

این متخصص در مورد غضروفهایی که از گوش گرفته می شود گفت: در افرادیکه غضروف بینی خیلی برداشته شده، یکی از روشها استفاده از پرونز است پس باید از غضروف تیغه بینی استفاده کرد اما اگر نباشد غضروف گوش را برمی دارند. اما اگر هم کافی نبود از غضروف دنده بر می دارند که عمل سنگینی است. از این شیوه استفاده از غضروف اجساد هم می شود که در جراحی پاستیک بینی استفاده می شود اما بهترین غضروف خود فرد است چون ممکن است بدن در مقابل غضروف فرد دیگر واکنش نشان دهد.

مراقبت بعد از عمل

او در مورد بعد از عمل گفت: بعد از عمل وقتی پوست اضافه به خاطر برداشتن غضروف و استخوان وجود دارد یک فضای اضافه ایجاد شده و امکان جا به جایی استخوان وجود دارد. برای همین زدن چسب را تاکید می کنیم وتا وقتی ورم وجود دارد باید رعایت کرد.

این متخصص گفت: حتی نخوه خوابیدن هم مهم است، برای همین برخی پزشکان توصیه می کنند که در خوابیدن و خوردن رعایت کنند. جویدن آدامس و خوردن خوراکیهای سفت را توصیه نمی کنیم ، همچنین انجام ورزش و عینک هم تا سه ماه باید رعایت شود. گاهی ورم تا یک سال طول می کشد و تا زمانیکه ورم نخوابد شکل بینی مشخص نیست پس نباید عجله کرد.

آلرژی و عمل بینی

راستی گفت: وقتی بینی عمل می شود ، تحریک می شود پس کسانیکه آلرژی دارند امکان تشدید شدن آن وجود دارد و مدتی هم می ماند یعنی اگر آلرژی کم باشد و در حالت خفته باشد ممکن است آلرژی تحریک شود.

او گفت: کسانیکه بعد از عمل بویایی ندارند یا آبریزش بینی را نمی فهمند یا توبینی حرف می زنند، به خاطر داشتن آلرژی سخت است که ما توصیه می کنیم این افراد عمل زیبایی نکنند.

47232

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    5 15
    همه عملهای جراحی را می شود با کاردهای لیزری انجام داد که برش دقیق تری از دست دارد اما برتری دیگری ندارد.
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    17 14
    اقا من بینیم اصلا کجه پایینش مشکل داره یه مقدار ولی هنوز تصمیم به عمل نگرفتم نمیدونم این همه ادم چه جوری انقدر سریع برای هیچی میرن عمل میکنن
    • بی نام UA ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
      15 10
      شما فقط مالک بینی خودتان هستید ، چرا در مورد تصمیم دیگران قضاوت میکنید ؟
  • poyun i.s A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    12 5
    من حالم از دماغم بهم میخوره جلو آینه میرم ازقیافم واقعا پشیمونم