ایسنا نوشت:

در حالیکه تجاوزات جنگنده‌های عربستانی علیه یمن همچنان ادامه دارد، سخنگوی صلیب سرخ جهانی بار دیگر نسبت به اوضاع فاجعه بار انسانی در این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل روزنامه الاخبار، حملات تجاوزکارانه عربستان علیه یمن همچنان ادامه دارد به طوری که در 24 ساعت گذشته جنگنده‌های متجاوز عربستان دست کم 50 حمله در استان‌های صنعا، تعز، عدن، صعده و الحدیده در انجام دادند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، تنها 5 حمله هوایی علیه نیروهای دفاع هوایی یمن در نزدیکی چاه‌های نفتی صافر در مأرب واقع در شرق یمن صورت گرفت. شاهدان عینی گفته‌اند که این حملات سکوهای پرتاب موشک یکی از گردان‌های وابسته به نیروهای هوایی را هدف قرار داد.

استان مارب یکی از استان‌های نفت خیز به شمار می‌آید و لوله‌های اصلی انتقال نفت از چاه‌های صافر به بندر راس عیسی در غرب یمن از این استان عبور می‌کند. همچنین نیروگاه تولید برقی که انرژی لازم را به صنعا و دیگر شهرهای یمن می رساند در این استان قرار دارد.

از سوی دیگر سخنگوی صلیب سرخ جهانی بار دیگر تاکید کرد که وضعیت انسانی در یمن فاجعه بار است و این کشور شاهد کمبود شدید مواد غذایی و دارو است.

وی در ادامه افزود: یک فاجعه انسانی در یمن در حال وقوع است و برخی بیمارستان‌ها در یمن تعطیل و بیماران و مجروحان به خانه هایشان منتقل می شوند.

از سوی دیگر یکی از نیروهای گارد مرزی عربستان روز پنجشنبه در درگیری‌ با نیروهای یمنی کشته شد که بدین ترتیب تعداد کشته شدگان نیروهای مرزی عربستان از آغاز تجاوز این کشور به یمن در 26 مارس به 9 تن رسید.

راجح المجایشی، نظامی عربستای به دنبال اصابت یک خمپاره زمانی که مشغول اجرای ماموریت گشت زنی در منطقه حرث در استان جازان عربستان بود کشته شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسکندر A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    17 2
    اقایان مسئولانی که تا دو روز پیشمتعاقب اعلام پایان حملات هوایی توسط عربستان ادعا می کردند توقف حملات نتیجه سیاستها و برنامه های ایشان بوده و عربستان در این جنگ شکست خورده ؛ اکنون کجا هستند تا دور جدید حملات را برای ما توجیه کنند؟ اگر سیاست ندارید لااقل جوگیر نشوید