واحد مرکزی خبر نوشت:

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در تحلیلی نوشت: تام کاتن سناتور آمریکایی وارد یک جنگ توئیتری با وزیر خارجه ایران شده است.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، هانتر شوارتز در تحلیلی برای این روزنامه آمریکایی نوشت: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در مراسمی در دانشگاه نیویورک گفت که اگر یک توافقنامه با ایران امضا شود و شورای امنیت نیز آن را تصویب کند، تحریم ها علیه ایران برداشته خواهد شد،‌چه تام کاتن آن را دوست داشته باشد یا نه؟

نام بردن از کاتن در این سخنرانی تصادفی نبوده است. کاتن یکی از اعضای سرسخت کنگره برای مقابله یا ایران است که نامه سرگشاده ای نیز به رهبران ایران نوشته بود و در آن تاکید کرد که توافق با آمریکا در دوره رئیس جمهوری بعدی آمریکا معتبر نخواهد بود.

کاتن برای مقابله با ظریف ، او را در صفحه توئیترش به چالش کشیده است و از مباحثی مربوط به قانون اساسی آمریکا در واشنگتن و از سخنان ظریف درباره خود گفته است.

در اولین توئیتر آمده است:‌با سلام به آقای ظریف، من امروز شنیدم که شما از من صحبت کردید، اگر این قدر به خود مطمئن هستید بیائید با هم در باره قانون اساسی آمریکا بحث کنیم.

دومین توئیتر: البته یک پیشنهاد دیگر هم دارم و آن این است که در واشنگتن دی سی با هم ملاقات کنیم. زمان بحث درباره موارد استبداد، نارو زدن و اقدامات تروریستی ایران را هم خودتان تعیین کنید.
توئیتر سوم: من فهمیده ام که در زمان جنگ ایران و عراق که کودکان برای مرگ صف کشیده بودند و در حالی که شما در دهه بیست سالگی بودید ، خودتان را تا زمان صلح در آمریکا مخفی کرده بودید؟

توئیتر چهارم: این نشانه شجاعت نیست که وقتی کشورت برای بقا در یک جنگ است ، اگر امروز به مناظره نیایی ، نشان می دهی که هنوز مثل گذشته ، ترسو و بزدل هستی.

29 آوریل 2015
ظریف نیز روز پنج شنبه به این توئیت های کاتن پاسخ داد.
وی توئیتهای کاتن را یک گپ شخصی توصیف کرد و نه یک بحث دیپلماتیک جدی.
وی در ابتدا تولد پسر کاتن را به وی تبریک گفت.

ظریف در این توئیتر نوشت: آنچه که ما به آن نیاز داریم یک بحث دیپلماسی جدی است، نه یک گپ شخصی.
من در این جا قدم نورسیده را به شما تبریک می گویم امیدورایم شما و خانواده تان از آرامش برخوردار باشید.

در دیپلماسی بین المللی همواره چنین محاوره های شخصی وجود داشته است، اما اکنون به لطف شبکه های اجتماعی، این قبیل گپ و گفتگوها برای همگان آشکار می شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    102 5
    ظریف یه چیزای دیگه هم گفته شما اونارو چرا ننوشتی؟
  • م س US ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    63 4
    اينكه ماپاسخ افرادهتاك راباادب وهوشمندى وسعه صدربديم آموخته اى است كه ائمه معصومعبه ماآموخته اندواثرآن حتى درروحيه طرف مقابل غيرقابل انكاراست ضمن اينكه درجامعه نيز اثراتى خواهدداشت
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    52 1
    توییتر اسم یک شبکه اجتماعیه و توییت کردن عملی که انجام میشه ، خبر انلاین جان توییتر اول ، توییتر دوم اشتباهه میدونستی این و؟؟
  • اميد IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    39 3
    پاسخ ظريف به كاتن"تولت بچه تان مبارك" در واقعه يعني برو بچه داري كن و تو كوچكتر از آن هستي كه درخواست مناظره با بنده را داري.
  • احمد A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    18 0
    ای کاش ما هم حق داشتیم از شبکه توئیتر استفاده کنیم
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    10 1
    تو کامنتا خود آمریکایی ها خیلی به کاتن توپیدن. همشون گفتن مایه خجالته برای آمریکا.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    9 1
    پاسخی ظریف وهنری
  • rmz A1 ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    3 0
    آگه امکان داره میشه بگید نظری که من دادم کجاست.؟. من دو تا نظر دادم که یکشونو تایید کرده بودید.ولی الان میام میبینم همون یکی هم حذف کردید.