شیخ عرب بالاخره پروژه بزرگش را استارت زد ؛ او صندلی ریاست فیفا را هدف گرفته است.

 

مهدیه جباری-خبرگزاری خبرآنلاین ؛ شیخ احمدالفهدالصباح رسما توانست نایب رئیس منطقه غرب آسیا و یکی از 3 عضو آسیایی هیات اجرایی فیفا شود. او برای رسیدن به این پست در دو سال گذشته به دوست دیرینش یعنی یوسف سرکال پشت کرد و طوری با این فامیل اماراتی اش تا کرد تا او اصلا بی خیال شرکت در انتخابات آسیا شود. شیخ احمد که پسر عموی امیر کویت و فرزند ولیعهد شهید کویتی ها در جنگ یک روزه با صدام است ، سالهاست که رویای فوتبال را در سر دارد. او اگرچه حالا دومین کرسی رشته های غیرفوتبالی دنیا یعنی انجمن کمیته های ملی المپیک دنیا را در اختیار دارد اما رویایش جهانی شدن با فوتبال است. فوتبال این صنعت اول دنیا که هم شهرت دارد ، هم محبوبیت ، تنها جایی است که اعراب به واسطه پول های نفتی شان نتوانستند کرسی ریاستش را بدست بیاورند پس او که به عموزاده هایش تعهد داده بی خیال سودای قدرت باشد و به جای کار سیاسی سرش را با توپ و وزنه و تفنگ شکاری بند کند ، حالا به پشتوانه این پول بی پایان به قماری بزرگ فکر می کند. شیخ احمد رویایش این بود که همان 8 سال قبل و با کمک بن همام قطری به کرسی مورد علاقه اش برسد اما مهندس قطری خیلی دیکتاتور تر از ان بود که برای دیگری بجنگد پس باید کنار می رفت و با بدترین شکل کنار رفت. شیخ احمد از آنجا بود که به جای بازی در تیم بن همام ، برای بر باد نرفتن رویای اولین بودنش ، پشت همام قطری را خالی کرد و با بلاتر روی هم ریخت.

شیخ سلمان بحرینی فعلا گزینه مناسبی برای این دو است برای پیرمرد سوئیسی که می خواهد 4 سال دیگر هم رئیس باشد تا شاید به پایان خط برسد و یا اصلا عمرش روی همین کرسی پایان یابد، بهترین یار برای شیخ احمد است شیخ احمدی که از حالا شده عضو هیات اجرایی فیفا. او برای رسیدن به این کرسی تقریبا تمام هیات رئیسه فعلی و 40 کرسی آسیا در انتخابات را در اختیار دارد ، به واسطه سلطه بر آنوک به سادگی می تواند رایی دو برابر این را از کشورهای کوچک و فقیر آفریقایی یا آمریکای جنوبی بگیرد. او شاید به آینده ای بزرگ فکر می کند. آینده ای که کهولت سن بلاتر پیش رویش قرار می دهد. شیخ که حالا برادر شاه اردن را برای اهدافش دور زده و در انتخابات فیفا تنها گذاشته و با او دقیقا بازی 4 سال قبل با بن همام را اجرا کرده است ، به یک گریز بزرگ می اندیشد. او ابتدا باید از بلاتر حمایت کند تا رئیس شود و اینگونه افرادی چون فیگو ، پرنس علی یا رئیس فدراسیون هلند هم به خاطره ها سپرده شوند تا 2 سال بعد و در روزگار از کار افتادگی بلاتر ، نوبت حذف مرد سوئیسی برسد. شیخ می خواهد رئیس فیفا باشد و آنجا رقیبش یکی است که خود فوتبال خواهد بود. یکی که اسمش هست پلاتینی . اما آیا پلاتینی و یوفا توان مبارزه با شیخ پولدار عاشق فوتبال را دارند؟ شیخی که شاید از لگد زدن به توپ چیزی نداند اما با بسیاری از بزرگان فوتبال دنیا سلفی دارد و رگ خواب آنها که رای م دهند را خوب در دستانش دارد.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    7 54
    اگر میگفتید : اولین رئیس مسلمان ، بهتر نبود ؟
  • reza IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    56 25
    روزی که اعراب رییس فیفا شوند آن روز باید در فوتبال را گل گرفت
  • محمد ح م تلوری A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    39 10
    خدایا کسانی که پول دارن ببین چه زود به همه جا میرسند ولی کسانی هستند که لیاقت صندلی ها رو دارن ولی دارن واسه یه لقمه نون جون میکنن
  • rmz A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    46 6
    من کاری به موضوع مطلب ندارم. ولی شما نوشتید که " به واسطه پول های نفتی شان نتوانستند کرسی ریاستش را بدست بیاورند " .. من هم در جوابتون باید بگم که چه ربطی داره.؟.مگه ایران هم نفت نمیفروشه.؟.مگه ایران هم در آمد اصلیش نفت نیست.؟؟.
    • بی نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
      7 0
      چرا هست ولی ما دلارامون جای درستش خرج میشه باور نداری یه سر بیا سفره مارو ببین