رئیس مجلس با اشاره به اینکه تحولات در عصر تکنولوژی بیشتر از تحولات عصر صنعت است، خاطرنشان کرد: در این عصر به جز تغییر در عرصه فرهنگ و اقتصاد، تغییراتی هم در زمینه امنیتی ایجاد می‌شود.

به گزارش خانه ملت ،علی لاریجانی ظهر امروز در همایش بهره‌برداری از خدمات و توسعه شبکه پهن باند استان قم که در سالن همایش دارالحدیث برگزار شد، با اشاره به اینکه موقعیت ارتباطات در عصر حاضر به خوبی  درک شده است، اظهار داشت: با توجه به ورود ایران به کشورهایی که از تکنولوژی روز استفاده می‌کنند، ایجاد برخی تنش‌ها و تهدید‌ها در زمینه گسترش این فناوری‌ها طبیعی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن نقشه‌های زیادی برای نابودی کشورهای اسلامی در نظر دارد، افزود: اقدامات صورت گرفته توسط وزارت اطلاعات برای مقابله با تهاجم فرهنگی و گسترش فناوری نوین در استان قم قابل تقدیر است.


لاریجانی با اشاره به اینکه مردم و مسئولان باید با فرهنگ مرتبط با عصر ارتباطات آشنا باشند، عنوان کرد: اگر ملتی در این زمینه باور و اطلاعات کافی نداشته باشد نمی‌تواند به پیشرفت لازم دست یابد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه در ابعاد مختلف جامعه اسلامی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، اظهار داشت: توسعه کشور در بخش ارتباطات است و کشورهایی که به این موضوع توجه کرده در زمینه‌های توسعه پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران با توجه به تذکرات رهبر انقلاب و فعالیت‌های شورای عالی فضای مجازی حرکت‌های مناسبی در بخش ارتباطات آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: مجلس، دولت و بخش‌های مختلف باید برای ایجاد جهش در این حوزه همکاری داشته باشند.

وی بر ایجاد زمینه‌هایی برای آغاز تحول گسترده در ارتباطات تاکید کرد و گفت: تحول عصر ارتباطات استراتژیک است چراکه با توجه به مولفه‌های آن می‌توانیم جامعه اسلامی را در عرصه‌های مختلف به موفقیت دست یابیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه گسترش علم و دانش برای روحانیون امری کاربردی است، تصریح کرد: مراجع تقلید بر گسترش فناوری‌های نوین برای انتقال آموزه‌های دینی تاکید زیادی دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهایی که دولت الکترونیک می‌تواند برای جامعه اسلامی داشته باشد، خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک تحقق پیدا نکرده اما حوزه علمیه الکترونیک به دستاوردهای بسیاری رسیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به اینکه دولت به تنهای نمی‌تواند در کشور معجزه آفرین شود، تصریح کرد: دیدگاه مثبتی از سوی وزارت ارتباطات به بخش خصوصی وجود دارد که امیدواریم این دیدگاه در همه بدنه دولت ایجاد شود.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =