مردم می توانند فقر همراه با عدالت را تحمل کنند اما فقر همراه با نابرابری قابل تحمل نیست.

 
به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید شورای شهر شیراز تاکید کرد: امروز وقتی ما به فرآیند تصمیم سازی، تصمیم گیری و شکل گیری حلقه های متفاوت حاکمیت و قدرت در ساختار سیاسی کشور نگاه می کنیم در هیچ کجا حضور مردم را مفقود احساس نمی کنیم.

وی ادامه داد: باید به این نکته نیز توجه داشت که حتی رهبری نیز به طور غیر مستقیم با اراده مردم شکل می گیرد که این به معنی اعتماد حاکمیت به مردم و علاقه مردم به حاکمیت است.

رحمانی فضلی افزود: باید تجربه های زیادی در کاربردی کردن، موثر کردن و واگذاری فعالیت های بیشتر به مردم کسب کنیم و مسیر طولانی در پیش داریم ولی در همین مسیری که طی شده تجربه های بسیاری کسب کردیم البته این تجربه ها با هزینه های اجتماعی، اقتصادی و اداری همراه بوده که برای رسیدن به این مهم پرداخت هزینه الزامی است.

وزیر کشور تصریح کرد: در بحث عملکرد شوراها یکسری نقاط قوت وجود دارد که باید تقویت و یکسری آسیب شناسی باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه درجه تاثیرگذاری شورا و اعضای آن بر نحوه انتخاب و نوع انتخاب آنها تاثیر دارد، گفت: انتخاب اعضا از جانب مردم به میزان وقتگذاری و میزان تعامل و همکاری در درون و بیرون از شورا و بالابردن بهره وری و کاهش هزینه های بستگی دارد.

وزیر کشور تاکید کرد: بین شوراهای کشور، شورای موثر وموفق داریم ولی در عین حال شوراهای بسیار ضعیف و شکننده نیز وجود دارد که تمام فکرشان درگیری های داخلی است که در نهایت در زمان ارزیابی عملکرد نشان از بی تاثیر بودن دارد.

رحمانی فضلی ادامه داد: شوراها به عنوان حلقه وصل حاکمیت با مردم هستند نمایندگان مجلس، شورا و ائمه جماعات حلقه وصل هستند که اگر این حلقه وصل ضعیف باشد نمی توان بار عظیم مسئولیت را بر عهده بگیرد بنا بر این باید تلاش برای تقویت داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر شوراها، بالندگی، پیشرفت، تغییر، تحول در امور را می خواهند باید خود انتقادی را مد نظر داشته باشند.

وزیر کشور با اشاره به تاثیر منفی نابرابری ها در حوزه های مختلف اجتماعی، گفت: این عدم توازن ها یکسری چالش هایی را پیش روی ما ایجاد می کند که باید مراقب بود.

رحمانی فضلی ادامه داد: اگر ما کشوری هستیم مبتنی بر اراده مردم باید توازن و تعادل را حفظ کنیم که موجب شکوفایی کشور می شود.

وزیر کشور تصریح کرد: مردم می توانند فقر همراه با عدالت را تحمل کنند اما فقر همراه با نابرابری قابل تحمل نیست.

رحمانی فضلی تاکید کرد: اگر به دنبال توسعه هستیم شوراها باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند اگر مردم احساس کنند شوراها موفق هستند و شوراها توانمندی خودشان را احساس کنند به طور حتم خود مردم پیگیر افزایش اختیارات شوراها خواهند بود.

وی ادامه داد: برای واگذاری اختیارات بیشتر به شوراها باید یکسری ظرفیت سازی و مدیریت انجام شود سیاست گذاری امور اجرایی و نظارت محلی قابل واگذاری به شوراها است.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    6 0
    این رو به خودتون بگید نه به مردم