تسنیم نوشت:

وزیر خارجه سابق آمریکا و یکی از نامزدهای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی تاکید کرد که نوع رفتار با سیاه پوستان در آمریکا عمیقا اشتباه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، هیلاری کلینتون در سخنانی در دانشگاه کلمبیا تصریح کرد که بعضی رفتارها کاملا اشتباه و نادرست است، زمانی که احتمال متوقف شدن و مورد تفتیش قرار گرفتن مردان سیاه پوست از سوی پلیس و متهم شدن آنها به جرم و محکوم شدن به زندان بسیار بیشتر از سفیدپوستان است.

کلینتون در ادامه ضمن اشاره به قربانی شدن سیاه پوستان بر اثر اقدامات وحشیانه پلیس از تامیر رایس نوجوان 12 ساله گرفته تا فردی گری جوان 25 ساله ای که اخیرا در بالتیمور توسط پلیس کشته شد، گفت: ما باید در خصوص نژاد و عدالت در آمریکا اقدامات بیشتری را انجام دهیم.

این نخستین اظهارات مهم کلینتون از زمان اعلام شرکت در رقابت های انتخاباتی در دو هفته گذشته است. اعتراضات در شهر بالتیمور نسبت به مرگ فردی گری جوان 25 ساله سیاه پوست آمریکایی که بر اثر شدت جراحات وارد شده در بازداشتگاه پلیس جان خود را از دست داده، به خشونت کشیده شده است.
پلیس آمریکا اعمال هرگونه زور برای بازداشت فردی گری را انکار کرده است. آنتونی باتس رئیس پلیس بالتیمور به این مساله اذعان کرده است که فردی گری شهروند سیاه پوست 25 ساله آمریکایی که 12 آوریل در جریان بازداشت توسط ماموران پلیس در بالتیمور به شدت از ناحیه گردن زخمی شد، نیاز به درمان پزشکی داشته است.
مرگ این جوان سیاه پوست آمریکایی بار دیگر سئوالات و انتقادات زیادی را نسبت به رفتار تبعیض آمیز و نژادپرستانه پلیس آمریکا به وجود آورده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =