ایرنا نوشت:

معاون توسعه، اشتغال و کارآفرینی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نظام بانکی کشور باید حامی بخش تولید باشد.

حسن طایی روز چهارشنبه در مراسم جشن بزرگ کارگر که به مناسبت هفته کارگر با حضور مقامات استانی و جامعه کارگران در خانه جوان ارومیه ترتیب یافت، افزود: ارتباط مناسب شبکه بانکی با بخش تولید موجبات رشد اقتصادی کشور را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: ارائه تسهیلات بانکی ارزان و آسان می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی را در کشور گسترش دهد.

طایی نهادینه کردن کارآفرینی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: فرایند کارآفرینی در نخستین گام به دست خانواده‌ها عملی می‌شود و به رفع مشکل بیکاری کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: والدین، فرزندان خود را به خلاقیت، مسوولیت‌پذیری و ریسک‌پذیری سوق دهند و با تشویق آنها به خلاقیت از هم اکنون می‌توانند بستری مناسب برای نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی ایجاد کنند.

معاون وزیر کار ادامه داد: آموزش و مهارت‌آموزی هر کدام می‌توانند به نوبه خود نقش موثری در ایجاد اشتغال داشته باشند.

طایی ادامه داد: همچنین تامین زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران مولفه دیگری است که می‌تواند در ایجاد شغل نقش موثری ایفا کند.

وی به ضرورت حرکت هماهنگ صادرات و واردات و نظارت دقیق بر آنها اشاره کرد و افزود: نباید با بی‌دقتی، بازار کشور به نفع کالاهای وارداتی عمل کند و تولیدکننده داخلی از حق خویش محروم بماند.

طایی، نظام اداری کارآمد و اشتغال‌پذیری و به‌کارگیری دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف در بخش‌های گوناگون را گام دیگر اشتغال‌زایی برشمرد.

این مقام مسوول، گسترش بیمه‌های تامین اجتماعی و در اولویت قرار دادن پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی را از برنامه‌های اولویت دار وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =