سردار دهقان: گروههای تکفیری عامل ناامنی جهانی خواهند شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه و در آینده نه چندان دور در سطح جهانی را گروههای تکفیری - صهیونیستی دانست.

به گزارش مهر، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در نشست خبری مشترک با سپهبد فهد جاسم الفریج با بیان اینکه در دو روزی که وزیر دفاع سوریه میهمان ما بودند نشست هایی را با مسئولان سیاسی و نظامی برگزار کردیم، اظهار کرد: آخرین وضعیت تحولات در سوریه و مجموعه تحرکاتی که اخیرا در یک حالت فزاینده از سوی تروریست ها قرار گرفته است را مورد بحث و بررسی قرار دادیم تا بتوانیم دیدگاههای مشترکی نسبت به تحولات منطقه داشته باشیم.

وی افزود: در یک دهه گذشته نظام سلطه در اسرائیل می خواستند جبهه مقاومت را تضعیف و امنیت اسرائیل را بدون پراخت هزینه ای تامین کنند از این رو گروههای تکفیری را تجهیز کردند و آموزش دادند تا آنها برای کشورهای اسلامی ایجاد مشکل کنند.

وزیر دفاع عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه و در آینده نه چندان دور در سطح جهانی را گروههای تکفیری صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: اقداماتی که تروریست ها انجام می دهند باعث نابودی انسانها و زیرساخت های کشورهای اسلامی می شود. این گروهها امروز هیچ منعی از سوی مجامع بین المللی و حافظ صلح در مقابل اقدامات تروریستی خود نمی بینند.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت در مقابل اسرائیل و آمریکا در کنار فعالیت هایی که داشته است با ایستادگی خود در برابر زیاده طلبی های آنها ادامه خواهد داد گفت: ما به عنوان یک کشور مستقل و عامل ثبات و امنیت منطقه ای همواره نسبت به امنیت منطقه حساسیت داشتیم و داریم و در مواجهه با جریان های بی ثبات کننده و گروههای تکفیری تروریستی با همه توان خواهیم ایستاد.

وزیر دفاع تصریح کرد: تا امروز پیروزی از آن جبهه مقاومت بوده است گرچه دشمنان ما تلاش می کنند جبهه جدیدی را برای خود باز کنند که هجوم عربستان به یمن یکی از جنایت های جدیدی است که آنها در برابر جبهه مقاومت برای خود باز کرده اند.

سردار دهقان تاکید کرد: انشاالله در آینده نه چندان دور شاهد شکست استکبار و گروههای تکفیری - تروریستی خواهیم بود.

وزیر دفاع سوریه: به جنگ خود علیه تروریست ادامه خواهیم داد

در ادامه این نشست مشترک وزیر دفاع سوریه با تقدیر از استقبال و خوش آمد گویی مسئولان ایرانی در این سفر گفت: طی این سفر دو روزه که به ایران داشته ام هر گونه استقبال از سوی مسئولان ایرانی را لمس کردم و در ملاقات های مختلف توجه کاملی به اوضاع سوریه نزد مسئولان ایرانی مشاهده نمودم.

وی افزود: بیش از ۴ سال است که دولت، ملت و نیروهای نظامی سوریه در حال مقابله با گروههای تروریستی که اقدام به تخریب و کشتار می کنند هستند.

سپهبد فهد جاسم الفریج ادامه داد: این گروهها از سوی طرف های جهانی و منطقه ای حمایت می شوند و در این برهه از نحوه مقابله با تروریست ها که اخیرا عملیات های خود را شدت بخشیده اند مورد ارزیابی قرار دهیم.

وزیر دفاع سوریه گفت: در مذاکرات با وزیر دفاع ایران نسبت به بررسی دقیق گامها در راستای مقابله با گروههای تروریستی اقدام کردیم.

وی افزود: دو طرف توافق کردند و دیدگاهایشان برای مقابله با تروریست با یکدیگر منطبق بود.

سپهبد فهد جاسم الفریج با بیان اینکه ما جنگ خود علیه تروریست را ادامه می دهیم تصریح کرد: مصمم هستیم که در این جنگ به پیروزی برسیم و بتوانم شر جنایت کاران و قاتلان را از سر ملت سوریه کوتاه کنیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =