مهر نوشت:

وزیراقتصاد با اشاره به بررسی طرح‌هایی برای ایجاد تحرک در بخش مسکن گفت: بانک مرکزی اصل استمهال خطوط اعتباری مسکن‌مهر را پذیرفته است، زیرا تاثیری بر رشد نقدینگی ندارد و قدرت وام‌دهی مسکن را بالا می‌برد.

علی طیب‌نیا درباره بخش مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور گفت: این بخش ارتباط گسترده پیشین و پسین با سایر بخش‌های اقتصادی کشور داشته و همواره به عنوان بخش پیشران و محرک فعالیت‌های اقتصادی کشور مورد تایید همگان بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مسکن به دلیل ارتباط گسترده و به خصوص ارتباط پیشینی که با سایر بخش‌های اقتصادی دارد، به رونق اقتصادی کمک می‌کند، چون چندین صنعت نیازهای بخش مسکن را تامین می‌کند و این نقدینگی را از بازارهای موازی طلا و ارز خارج می‌کند.

وی تصریح کرد: به منظور ایجاد تحرک در بخش مسکن، بانک مسکن پیشنهادهایی ارائه داده است که در حال بررسی این طرح‌ها هستیم؛ به طوری که استمهال خطوط اعتباری مسکن‌مهر که بانک مرکزی اصل آن را پذیرفته، چون تاثیری بر رشد نقدینگی نداشته و توان بانک مسکن را در پرداخت تسهیلات افزایش می‌دهد. افزایش سرمایه بانک مسکن با استفاده ظرفیت‌های قانونی موجود و پیش‌بینی‌هایی که در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر صورت گرفته و گسترش بازار رهن و انتشار اوراق رهنی به پشتوانه تسهیلات رهنی و مطالباتی که بانک مسکن دارد؛ از جمله این پیشنهادات است که زمینه ارتقای نقش بانک مسکن در تامین مالی را فراهم می‌آورد.

طیب نیا بر نقش بانک مسکن در پاسخ‌گویی به نیازهای اجتماعی جامعه و به خصوص در زمینه خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد تاکید کرد و گفت: نقش مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای در تامین آرامش و امنیت و رضایتمندی مردم به خصوص در جامعه ما مهم است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    استمهال یعنی چه؟