رییس پلیس کشور فلسفه وجودی پلیس را دفاع از جمهوری اسلامی و ارزش‌ها دانست و گفت: اقتدار پلیس باید بازدارنده و باعث افزایش امنیت شود.

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در سی‌وششمین مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان علوم انتظامی که صبح امروز در محل دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: امیدوارم همانطور که در سوگندنامه شما دانشجویان به آن اشاره شد، ما سربازان لایقی برای ولایت باشیم و برای هرچه بیشتر اجرایی کردن نظم و امنیت و آرامش برای مردم بکوشیم و موجب افتخار برای کشور اسلامی‌مان باشد
به گزارش ایسنا او با بیان اینکه امروز فضایی دینی و اسلامی در نیروی انتظامی و دانشگاه علوم انتظامی وجود دارد، اظهار کرد: همکاران ما در پلیس کسانی هستند که در مرز، شهر، مراکز آموزشی و... مشغول مجاهدت هستند.

رییس پلیس کشور با بیان اینکه این افراد دارای یک روحیه انقلابی و دینی هستند، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری باید این فضا تقویت شود. در همین راستا اساس و مبنای کار ما نیز مسائل اسلامی و دینی و حفاظت از ارزش‌هاست.

فلسفه وجودی پلیس دفاع از جمهوری اسلامی و ارزش‌هاست
اشتری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فلسفه وجودی ما دفاع از جمهوری اسلامی و ارزش‌هاست اظهار کرد: ان‌شاءالله با این روحیه جهادی بتوانیم گام‌های بلندتری را در راستای امنیت و آسایش مردم برداریم.

او در ادامه خطاب به فارغ‌التحصیلان دانشگاه که در میدان صبحگاه مشترک حاضر بودند، گفت: هدف و مسیر شایسته‌ای که شما انتخاب کرده‌اید، جای شکر دارد و باید خدا را شاکر باشید که گام در راهی نهاده‌اید که شروعش با خدمت و ان‌شاءالله پایانش با شهادت است و مطمئن باشید که این توفیق شما از نیت پاک و دعای خیر پدر و مادرتان بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید افتخار کنیم که لباس سربازی امام زمان را برتن کرده‌ایم ادامه داد: امنیت بزرگترین نعمت برای بشریت است و اگر امنیت نباشد پیشرفت و توسعه هم وجود نخواهد داشت.

اشتری با تاکید بر اینکه مبنای رشد، تعالی، پیشرفت و توسعه هر کشور امنیت است، اظهار کرد: ان‌شاءالله با همتی که همه دستگاه‌های نظامی و امنیتی به خصوص نیروی انتظامی دارد، بتوانیم از این نعمت بزرگ پاسداری کنیم و هرچه می‌توانیم بر امنیت، آرامش و احساس امنیت بیافزاییم.

او با بیان اینکه امروز به برکت رهنمودهای امام و مقام معظم رهبری، خون پاک شهدا و همدلی دولت و ملت کشور از امنیت خوبی برخوردار است، اظهار کرد: اگر نگاهی به کشورهای منطقه نظیر عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، یمن و... بیندازیم ، متوجه می‌شویم که چه امنیت خوبی داریم، البته دشمن مترصد این است که ناامنی را به کشور ما نیز بکشاند و ما باید پاسدار امنیت باشیم و برای استحکام و قوام هرچه بیشتر آن قدم برداریم.

رییس پلیس کشور در ادامه با اشاره به دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید ایشان، "اقتدار همراه با عدالت و ترحم" بود. ما باید اقتداری داشته باشیم که باعث افزایش امنیت و لرزانیدن پشت مجرمان باشد. باید از اقتدار ناجا،‌مجرمان و کسانی که حقوق مردم را نادیده می‌گیرند، بترسند.

اقتدار باید بازدارنده باشد

اشتری با تاکید بر اینکه اقتدار باید بازدارنده باشد، تاکید کرد: مردم باید از اقتدار و هیمنه پلیس لذت ببرند و آرامش بیشتری داشته باشند.

او گفت:  حضرت آقا در کنار اقتدار به "رفعت" نیز اشاره کردند. رفعت به این معناست که ما باید پاسدار خون شهدا و ارزش‌ها باشیم و هرجا که قانون نقض می‌شود، باید حضور داشته باشیم.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، پلیس باید به گونه‌ای باشد که مردم با دیدن آن احساس آرامش و امنیت کنند و بدانند که پلیس مرجع آنهاست.

اشتری اعتماد مردم به پلیس را بالاترین سرمایه ناجا توصیف کرد و افزود: اعتمادی که امروز مردم به نیروی انتظامی دارند همان رفعت و علاقه آنان به پلیس است.

او ابراز امیدواری کرد که تمام مجموعه پلیس بتوانند منویات مقام معظم رهبری و تدابیر حضرت امام را جامه عمل بپوشاند و گفت: ان‌شاءالله ناجا در تراز جمهوری اسلامی قرار گیرد؛ یعنی نیروی انتظامی داشته باشیم که در شأن و منزلت کشور اسلامی باشد البته ما معتقدیم در حال نزدیک شدن به آن هستیم و گام‌های خوبی نیز در این راستا برداشته‌ایم.

رییس پلیس کشور بر لزوم ارتقای روحیه دینی و مکتبی در مراکز آموزشی علوم انتظامی نیز تاکید کرد وگفت: این موارد باید سرلوحه کارهای این دانشگاه باشد.

 4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =