تسنیم نوشت:

سنای آمریکا تلاش صورت گرفته از سوی جمهوریخواهان برای تبدیل توافق هسته‌ای با ایران به یک پیمان بین‌المللی را ناکام گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در صورتی که سنای آمریکا به طرح جمهوریخواهان برای تبدیل توافق هسته ای با ایران به پیمان بین المللی رای می داد، توافق هسته ای با ایران باید توسط دو سوم اعضای سنای آمریکا به تصویب می رسید.
سنای آمریکا در نشست روز گذشته خود با 57 رای مخالف در برابر 39 رای موافق با طرح جمهوریخواهان برای تشدید طرح بازنگری توافق هسته ای با ایران مخالفت کردند. این طرح به عنوان اصلاحیه ای برای قانون بازنگری توافق هسته ای با ایران از سوی ران جانسون سناتور جمهوریخواه ارائه شده بود.
موافقت تنها 39 سناتور جمهوریخواه از این طرح نشان می دهد که احتمالا طی روزهای آینده مذاکرات سخت و داغی برای نهایی کردن قانون نظارت بر توافق هسته ای ایران در سنا در پیش خواهد بود.
میچ مک کونل رهبر اکثریت سنا و سایر جمهوریخواهان ارشد سنا از جمله کسانی بودند که به این طرح اصلاحی رای مثبت دادند. از سوی دیگر باب کورکر و بن کاردین سناتور ارشد دموکرات مخالف تشدید طرح نظارت بر توافق هسته ای ایران هستند و بر این باورند که تشدید این طرح موجب خواهد شد تا حمایت دموکرات ها از اصل این طرح به خطر بیفتد و احتمال وتوی باراک اوباما نیز بیشتر خواهد شد.
کورکر روز سه شنبه تاکید کرد که طرح وی از حمایت 67 سناتور آمریکایی برخوردار است تا مانع از وتوی اوباما شود. اوباما طرح ارائه شده از سوی سنا را تهدیدی برای ادامه مذاکرات هسته ای با ایران ارزیابی کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =